Jedna z podob reklamy, která byla zakázána

Jedna z podob reklamy, která byla zakázána | foto: UPC

UPC nesmí srovnávat svůj internet s O2. Zakázal mu to vrchní soud

  • 250
Vrchní soud v Praze potvrdil, že UPC nesmí používat reklamu na internetové připojení, kde srovnává službu s nabídkou Telefóniky O2. Srovnání podle něj nebylo adekvátní, UPC se dopustila nekalé soutěže. Městský soud už v lednu označil většinu této reklamní kampaně za klamavou a neobjektivní.

Reklama se objevila hlavně na letácích, měla ale i svůj televizní spot. Srovnávala připojení o rychlosti 8 Mbit/s od Telefóniky za cenu 750 korun s nabídkou UPC 10 Mbit/s za 490 Kč. Podle soudu srovnání neodpovídalo zákonným požadavkům a bylo zavádějící. Společnost UPC se musí také omluvit v médiích.

"Srovnání bylo klamavé, neobjektivní a nekorektní a subjektivně ukazovalo UPC jako poskytovatele výhodnějšího, což bylo zhodnoceno jako klamavé sdělení způsobilé oklamat zákazníky a poškodit O2," řekl mluvčí Telefóniky O2 Martin Žabka.

"Čekáme na písemnou verzi rozsudku, který budeme respektovat," byl stručný mluvčí společnosti UPC František Malina.

UPC a Telefónica O2 si nejvíc konkurují právě v nabídce internetu. Zatímco UPC měla na konci třetího čtvrtletí 400 000 uživatelů internetových služeb přes kabelové rozvody, Telefónica O2 evidovala 777 000 zákazníků ADSL.

,