Zvládat dvě činnosti současně tak, aby žádná z nich nebyla zanedbávána, je fyzicky téměř nemožné, tím spíš, když jde o řízení vozidla a telefonování. Současná vyhláška o provozu na pozemních komunikacích to sice zakazuje, avšak porozhlédnete-li se po okolním provozu, minimálně jednoho ignoranta ve svém okolí najdete. Bohužel jde často o řidiče, kteří svým autům zrovna nevládnou. Ti slušnější totiž zpravidla zastaví nebo hovoří na méně nebezpečném úseku než zrovna na rušné křižovatce. Přesto by těžká hands-free sada měla být samozřejmostí. Až dosud vás od její koupě mohla odrazovat vysoká cena, popřípadě argument častého střídání mobilů. Tomu je však s Teslou THF 1.03 konec.
Hands-free českého výrobce si zakládá na trochu jiné koncepci než naprostá většina originálních sad, čímž minimalizuje své požadavky pro správný provoz. Řídící jednotku připojujete mezi autorádio a reproduktory, popřípadě před koncový zesilovač. Ve chvíli, když někdo volá, popřípadě chcete telefonovat, tak se sada automaticky připojí k audio soupravě místo rádia a po skončení hovoru opět připojí původní zdroj zvuku. Výhoda je zřejmá hned na první pohled. Využíváte reproduktory auta, které jsou zpravidla mnohem lepší než ten dodávaný s běžnou hands-free, a navíc nemusíte mít rádio vybavené funkcí mute.
Na celkově velmi dobrém zvukovém projevu se podílí velmi citlivý mikrofon a zdařile provedené pohlcování nežádoucích zvuků. Přes naše očekávání byl hovor srozumitelný také při jízdě s otevřeným postranním oknem, sadě nevadil ani sportovnější styl s vytáčením motoru do vyšších otáček. O dostatečném výkonu zesilovače hovoří i fakt, že právě toto hands-free používal Karel Loprais na proslulé rally Paříž-Dakar.
Ryze analogové pojetí přináší uživateli spíš výhody. Pokud se smíříte s tím, že u Nokií bude sada přepínat na profil "Sluchátková souprava" a nikoliv "Vozidlo", jako je tomu u originálního příslušenství, potěší vás svými specifikacemi. Největší přednost bezpochyby spočívá v univerzálnosti. Při koupi nového mobilu totiž stačí vyměnit aktivní držák za 850 Kč, tedy pokud si zrovna nedovezete například z Japonska nějaký exotičtější model. Navíc jste-li příznivci nejrůznějších osvědčení, pak vás potěší schválení Ministerstvem dopravy a spojů ČR či výroba dle normy ISO 9001.
Nemáte-li v autě nainstalované hands-free, tak o koupi Tesly THF 1.03 rozhodně zauvažujte. Výborný zvuk a univerzálnost použití jsou silnými argumenty pro pořízení, nehledě na cenu 3200 Kč bez DPH (3904 Kč s DPH). Pokud budete vyžadovat i odbornou montáž, pak si přichystejte přibližně o tisíc korun více.
Pro podrobnější informace se podívejte na www.tesla.cz