„Z jednání Rady pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb se společností T-Mobile vyplynulo, že jde o problém většího rozsahu. Dobíjecí systém provozovaný T-Mobile za určitých okolností umožňoval připsání kreditu bez zaplacení, což někteří podvodníci zjistili a využili, aby od spotřebitelů inkasovali peníze za dobití jejich mobilního telefonu,“ doplňuje Karel Pavlík z SOS.
Jiří Hájek z T-Mobile přiznal, že ve dnech 4.12.2004 - 3.1.2005 zaznamenal T-Mobile neautorizované transakce při SMS dobíjení Twist karet. Tento fakt byl způsoben chybou upgrade systému dobíjení, která se projevovala tím, že systém umožnil dobití i těm zákazníkům, kteří v dané chvíli neměli dostatečné krytí na svém účtu či měli zablokovanou kartu.
Požadovaná částka byla dobita, aniž byla stržena ze zákazníkova účtu. Operátorovi byla způsobena újma, neboť nekryté transakce mu nemohly být uhrazeny.
Zmíněné skutečnosti využilo několik podvodníků, kteří nabízeli občanům možnost „výhodného dobití“ či dokonce prodávali podvodně nabité karty za nízké ceny. „Na naší infolince si stěžovalo 25 zákazníků, ale postižených bylo zřejmě více,“ řekl Hájek.
„Spotřebitelé, kteří byli podvedeni, mohou kontaktovat Policii ČR či státní zastupitelství a podat v této věci trestní oznámení na neznámého pachatele,“ doporučuje předseda AMM Michal Zálešák, který ji v Radě zastupuje, a dodává: „Aby se spotřebitelé vyhnuli problémům, měli by kredit kupovat jen z oficiálních zdrojů uvedených operátorem.“
Ve stejném duchu hovoří i Jiří Hájek. „Podali jsme trestní oznámení na neznámého pachatele a problém teď řeší Policie ČR,“ vysvětlil současnou situaci.