U:fon

U:fon | foto: U:fon

U:fon zvýšil datové limity u svého internetu a rozšířil pokrytí

  • 56
Čtvrtý český mobilní operátor U:fon včera oznámil navýšení datových limitů FUP na čtyřnásobek. Zároveň se pochlubil i svým padesátiprocentním pokrytím populace a termínem první reklamní kampaně v ČR.

Svoji síť spustil čtvrtý mobilní operátor U:fon začátkem května, největším limitem bylo velmi malé pokrytí. Na včerejší tiskové konferenci pak oficiálně ohlásili zástupci U:fona prolomení hranice 50 % populace. Kromě rozšiřování pokrytí oznámil U:fon také zečtyřnásobení limitů pro aplikování FUP (čímž srovnává krok s konkurenty) a nově umožňuje i uzavřít smlouvu na dobu neurčitou. V takovém případě si ale již nemůže zákazník pořídit zařízení za zvýhodněnou cenu.

Jak startoval U:fon


Exkluzivně: Česko se dočká čtvrtého mobilního operátora!

ČTÚ popírá vznik čtvrtého operátora, zároveň však potvrzuje naše informace

Exkluzivně: Čtvrtý operátor začne v létě. Říká si U:fon

U:Fon se pomalu rodí. Místo přímého prodeje vsadí na prodejny

Čtvrtý operátor U:fon zaklekl do bloků – spustil web

U:fon – nahlédněte na telefony, které možná nabídne

Čtvrtý mobilní operátor začal. Láká na levný internet i volání

U:fon nezvládl nápor zájemců, jeho internetové stránky byly přetíženy

První test U:fonu - kvalitní technologie sráží slabé pokrytí

U:fon pokrývá 30 % populace


Právě nářky na malé pokrytí provázely U:fona po první týdny existence. I naše první testy v polovině června ukázaly, že kvality moderní technologie nedostatečné pokrytí opravdu sráží. Nicméně již v polovině července ohlásil dosažení pokrytí 30 % populace, nyní by tedy mělo pokrytí dosahovat 50 % populace. Hlasové služby jsou dostupné dokonce 70 % populace Česka. Pro hlasové služby se totiž používá technologie CDMA2000 1xRTT. Ta je méně citlivá na sílu signálu než EV-DO Rev. A, která se používá pro službu U:fonův fofr internet.

Podle Luboše Bôrika, generálního ředitele společnosti MobilKom, která U:fona provozuje, platí původní slib z května, že do konce roku bude čtvrtá síť pokrývat naprostou většinu území Česka. Možná se tedy už na podzim dočkáme i údaje o pokrytí území a nejen populace. Pohled na mapu pokrytí prozrazuje, že prozatím jsou pokryta krajská a větší okresní města. Nejhůře jsou na tom obyvatelé jižních Čech, nejlépe naopak ve východních Čechách a na sever od Prahy.

popisek Mapa pokrytí


Druhým velkým limitem pro zákazníky byla velmi konzervativně nastavená hodnota FUP (Fair User Policy). Původně stanovené 2 GB za měsíc byly skutečně málo a U:fon tak daleko zaostával za konkurencí. „Zatím se sice u žádného ze zákazníků nestalo, že by původního limitu FUP dosáhl, nicméně věříme, že díky této změně získáme i ty zákazníky, kterým se naše původní nastavení zdálo moc přísné,“ říká Marek Sláčík, výkonný ředitel MobilKomu pro marketing a prodej. Nově je 2GB limit na týden, čímž U:fon předstihuje i službu Internet Mobil od O2, která nabízí na týden 1,5 GB.

Další změnou je, že ke službě U:fonův internet už nebude přidělováno geografické telefonní číslo (například v Praze začínající 2), ale číslo z VoIP řady začínající prefixem 910. Podobně jako s fofr internetem tak nebudou odkázáni uživatelé této služby jen na jeden kraj, ale budou se moci připojit kdekoli. Naopak pro U:fonův telefon geografické omezení nadále platí a uživatelé této služby budou dostávat geografická čísla.

Otestovali jsme U:fonovy služby

Na podzim je ohlášena slibovaná novinka pro firemní segment v podobě celoplošných digitálních vysílaček. „Jedná se o novou generaci inteligentních vysílaček, které budou dostupné na celém území České republiky. Kromě standardních funkcí budou poskytovat i ty speciální – např. SMS, přístup k internetu, vysokou míru zabezpečení nebo určení pozice. Navíc díky bezplatnému volání v rámci sítě U:fon získá firemní klientela neomezenou vnitropodnikovou komunikaci známou pod pojmem VPN,“ popisuje Marek Sláčík.

Od zítřka spouští U:fon i svou vůbec první reklamní kampaň. Reklamní spot pro U:fona natočil Karel Janák, autor úspěšných komedií Snowboarďáci a Rafťáci. „Naše kampaň bude viditelná v televizi, v tisku a na billboardech, objeví se v rádiu a samozřejmě i na internetu. Ve spolupráci s naším marketingovým týmem ji připravila agentura McCann Erickson, která velmi přesvědčivě zvítězila ve výběrovém řízení,“ doplnil Marek Sláčík.