Mobilní hlas u U:fona nekončí, jen není jeho prioritou (ilustrační foto)

Mobilní hlas u U:fona nekončí, jen není jeho prioritou (ilustrační foto) | foto: U:fon

U:fon končí s hlasovými službami, zní internetem. Nesmysl, oponuje firma

  • 50
U:fon prý přemýšlí o opuštění segmentu hlasových služeb. Investice, které by do nich musel vložit, by se prý nikdy nevrátily. S tímto tvrzením přišel ekonomický deník E15 a lidé na internetu z něj udělali potvrzenou informaci. Firma ale uklidňuje: je to nesmysl.

Zmíněný list si prý jen špatně vyložil informace, které mu byly podány ústy Martina Kúšíka, spolumajitele investiční skupiny Penta. Ta stojí za společností Mobilkom, jež operátora U:fon v Česku provozuje.

Kúšík ekonomickému deníku naznačil, že hlasové služby nejsou pro operátora prioritní záležitostí. Nikde ale přímo nezmiňuje, že s nabídkou mobilního hlasu chce U:fon skončit. Text ale v tomto duchu vyznívá.

"V žádném případě nepřestáváme poskytovat službu mobilního volání, pouze se na ni nebudeme - především v komunikačních kampaních - nijak soustředit," uklidňuje situaci marketingová a obchodní ředitelka U:fona Jana Studničková.

Spekulace podpořil i sám U:fon

Spekulace o možném ukončení hlasových služeb podpořil i sám operátor, když svým fanouškům na sociální síti Facebook odpověděl, že "hlasové volání budou zatím u U:fona stále dostupné." Lidé se tak snadno mohli začít domnívat, že nejmladší operátor skutečně podobný krok zvažuje.

Někteří zákazníci dokonce už začali firmě počítat, o kolik peněz zrušením mobilního hlasu přijde. Přibližnou ztrátu si může operátor spočíst pomocí jednoduchého formuláře na webových stránkách pod tímto linkem.

"Když upozorňujeme na to, že naším hlavním produktem je mobilní internet a nikoli mobilní hlas, může vznikat mylný dojem, že jsme vzdali své působení na trhu. To přitom není pravda, pouze se chceme soustředit na náš klíčový produkt - mobilní data," vysvětluje Studničková.

Prioritní je pro nás mobilní internet

U:fon se nedávno rozhodl zcela změnit svou strategii v působení na českém trhu. Prioritou pro něj jsou mobilní data a nízká cena, které chce docílit restrukturalizací firmy na prvního nízkonákladového operátora. - čtěte U:fon mění ambiciózní plány za nízkonákladovou strategii

S velkou operátorskou trojkou prý v oblasti mobilního hlasu nikdy U:fon soupeřit nechtěl. Velmi opatrně si podle Studničkové počínala firma i v případě osvojení si nálepky čtvrtého mobilního operátora. Dodnes se takto sama odmítá na trhu profilovat, jelikož by to mohlo být zavádějící.

U:fon se nyní chce soustředit na nabídku mobilních dat, a to i formou jejich přeprodeje velkým mobilním operátorům. V jednání je například s firmou Vodafone, které by případný pronájem částí ufonovy sítě pomohl překlenout potřebu velkoplošné nabídky rychlého mobilního internetu.

Na druhou stranu firma nedávno projevila zájem zúčastnit se chystaného tendru na volné GSM frekvence, na nichž by mohla mobilní hlas nabízet masám zákazníků. Dosud totiž provozuje jen nestandardní síť CDMA, na níž jsou potřeba speciální přístroje. - čtěte O licenci na čtvrtého mobilního operátora se poperou "české" firmy