Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tisková zpráva společnosti TelSource

aktualizováno 
TelSource, v němž vlastní 51 % holandská telekamunikační společnost KPN a 49 % Swisscom, se stal strategickým partnerem SPT Telecom v roce 1995.

TelSource, v němž vlastní 51 % holandská telekamunikační společnost KPN a 49 % Swisscom, se stal strategickým partnerem SPT Telecom v roce 1995. Akcionářskou smlouvu podepsali tři partneři - SPT Telecom, a. s., a 2 hlavní akcionáři - Fond národního majetku a TelSource N.V.

Jako hlavní cíle byly označeny následující oblasti:
· rychlý rozvoj telekomunikační infrastruktury tak, aby podpořila ekonomický růst v ČR
· změna SPT Telecom na společnost, která se soustřeďuje na uspokojování požadavků klientů
· směřování SPT Telecom k plné konkurenceschopnosti v roce 2001 · zvýšení ziskovosti SPT Telecom
· zajištění účasti SPT Telecom v globálních telekomunikačních seskupeních
· podpořit rozvoj České republiky jako mezinárodního telekomunikačního centra

Vybraný strategický partner musel splňovat tyto základní požadavky: · investovat do rozvoje telekomunikační sítě ($ 1,320 miliardy)
· zajistit lidské zdroje, přísun odborníků, školení a další vzdělávání (± $ 135 mil.) · nepožadovat rozdělování dividend, reinvestování zisků
· zajistit plnění všech stanovených cílů v součinnosti s SPT Telecom Pro řízení SPT Telecom byla stanovena kritéria: · FNM obsazuje 2/3 míst v představenstvu
· předseda představenstva a generální ředitel jsou nominováni FNM, předsedu představenstva musí odsouhlasit TelSource
· TelSource řídí SPT Telecom operativně, pod kontrolou představenstva · TelSource obsazuje 3 místa z 15 v dozorčí radě

Na základě postupného plnění ustanovení akcionářské smlouvy se aktivity SPT Telecom v letech 1995 až 1998 děli do tří skupin:
1. Finanční aktivity
2. Provozní aktivity
3. Servisní zlepšení

Finanční-aktivity
Hospodaření společnosti SPT Telecom se výrazně zlepšilo během posledních tří let. Příjmy společnosti se zvýšily o 62 % z 24,9 miliardy Kč v roce 1995 na 40,4 miliardy Kč koncem roku 1998. Provozní náklady se v tomto období zvýšily o pouhých 23 %, což se ovšem odrazilo na zvýšení zisku společnosti 0 157 % z 7,2 miliardy Kč na 18,6 miliardy Kč.

Provozní aktivity
Během posledních 3 let zaznamenal SPT Telecom výrazné zlepšení v zavádění a provozování nových telefonních linek. V roce 1995 připadalo na jednoho zaměstnance 91 telefonních linek. Koncem roku 1998 už připadlo na jednoho zaměstnance 171 telefonních linek, výkonnost se tedy téměř zdvojnásobila. V současné době SPT Telecom již předstihl slovenský Telecom, kde na jednoho zaměstnance připadá 71 linek, v Polsku 116 linek, ale zaostává ještě za Maďarskem (MATAV) , kde připadá na jednoho zaměstnance 201 linek.

V období 1995 až 1998 se téměř zdvojnásobil zisk společnosti, kdy se částka z 277 tis. korun na zaměstnance v roce 1995 zvýšila na 856 tis. korun na zaměstnance v roce 1998. Toho bylo dosaženo díky snížení provozních nákladů, kdy se průměrný roční provozní náklad na telefonní linku snížil z 7 363 Kč v roce 1995 na 5 825 Kč v roce 1998, což představuje 21% snížení. Zároveň se také zdvojnásobil příjem na zaměstnance z 950 tisíc Kč v roce 1995 na 1,9 milionu Kč v roce 1998.

Servisní zlepšení
Mezi lety 1995 až 1998 SPT Telecom nainstaloval 1,3 milionu nových telefonních linek a zmodernizoval dalších 624 tis. starých analogových linek, které byly přeměněny na digitální. Toto masivní zavádění nových linek se odrazilo i ve snížení počtu žadatelů o telefonní linku z 657 tis. žádostí koncem roku 1995 na 140 tis. žádostí, které byly registrovány koncem roku 1998. Díky tomuto razantnímu rekonstrukčnímu programu dosáhla Česká republika ohodnocení telefonní úrovně 36 %, což je nejvyšší z regionálních telefonních operátorů - Maďarsko 35 %, Polsko 22 % a Slovensko 29 %. Koncem roku 1995 byla telefonní sít SPT Telecom z pouhých 17 % digitalizována, nicméně tato situace se změnila a koncem roku 1998 už byla síť digitalizována z 64 %. SPT také neustále zlepšuje kvalitu poskytovaných služeb. Tato zlepšení jsou vidět ve snížení počtu reklamací. V roce 1995 zde připadalo 4,1 stížností na 100 telefonních linek, koncem roku 1998 se tento počet snížil na 3,6 stížností na 100 telefonních linek.

Autor:




Nejčtenější

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Počet objednávek na Galaxy S8 předčil dosavadní rekord předchůdce o 30 procent
Hlasový asistent Bixby vám poslouží i v Česku. Pokud mluvíte anglicky

Samsung uvolnil svého hlasového asistenta i na český trh, stále však umí jen anglicky a korejsky.  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Prodeje Galaxy S8 nemusí být růžové, pomoci by mohl Note 8

Samsung při zmínce o prodejích svého nového top modelu pouze sdělil, že se prodává nejlépe v historii, ale žádná čísla neuvedl. Nyní to vypadá, že prodeje...  celý článek

Další z rubriky

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Smartphony značky BLU podle společnosti Kryptowire odesílaly osobní data...
Smartphony s vestavěným špionem opět v prodeji. Jsou extra levné

Krátce poté, co vyšlo najevo, že smartphony BLU bez vědomí uživatele odesílají osobní data na čínské servery, zastavil Amazon jejich prodej. Pár dnů nato je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.