V okamžiku, kdy se objeví dárce, je třeba velmi rychle kontaktovat pacienta, a než nemocnice vypraví vrtulník, který jej dopraví urychleně na místo, musí pacient potvrdit, že z jeho strany není ohrožena transplantace např. nějakou jinou nemocí.
"Pro člověka, který čeká na transplantaci, je každé zazvonění telefonu probuzením naděje na záchranu života," říká přednosta Kliniky kardiovaskulární chirurgie IKEM doc. Jan Pirk. Pokud pacient nemá k dispozici mobilní telefon, je vázán na telefon stacionární a v podstatě tak ztrácí možnost svobodnějšího pohybu. Mobilní telefon dává čekatelům na transplantaci více nezávislosti na pevném místě pobytu a přirozeně tak může přispět ke zlepšení kvality života.
Podle Michala Lojka by se úspěšné firmy měly více zajímat o humanitární otázky a pomáhat potřebným. "Firma Ericsson si už zajistila kvalitní postavení na českém trhu. Nastala doba, kdy se chceme více otevřít okolí. Spolupráce s IKEM je prvním krokem v tomto duchu," řekl Lojek doslova.