BRATISLAVA - Slovenský mobilní operátor EuroTel má za sebou skvělé čtvrtletí. Čistý zisk zvýšil ve druhém čtvrtletí 2003 na 308 milionů slovenských korun. Před rokem získal za stejné období jen 54 milionů. Za rok se také zvýšil počet zákazníků na 1,37 milionu, což představuje meziroční nárůst o 18 procent. Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) meziročně vzrostl o 35 procent na 1,09 miliardy Sk. Celkové výnosy EuroTelu se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšily o 22 procent na 2,6 miliardy Sk při investicích 668 milionů Sk. Během prvního pololetí společnost investovala celkem 1,3 miliardy korun. Na konci června měl EuroTel 1,37 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 18 procent.
EuroTel může za dobré výsledky poděkovat hlavně růstu zákaznické základny a zvýšení průměrných výnosů na zákazníka, informoval finanční ředitel společnosti Ivan Bošňák. Společnost v uplynulém roce investovala spolu s nákupem licence UMTS více než 4,5 miliardy Sk. Většina z toho byla použita na pokrytí Slovenska signálem GSM.
EuroTel, který na Slovensku soupeří s jediným konkurentem Orange, kontroluje s jednapadesátiprocentním podílem poskytovatel pevných linek Slovenské telekomunikácie (ST), dceřiná společnost Deutsche Telekom. Společnost Atlantic West, která je společným podnikem Verizon Communications a AT&T Wireless Services, vlastní 49 procent akcií EuroTelu.
TOKIO - Dodávky mobilních telefonů na japonský trh v červnu rostly již osmý měsíc v řadě. Celkem se zvýšily o 19,4 procenta na 4,878 milionu kusů, nad hladinou čtyř milionů kusů se přitom drží již čtvrtý měsíc. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila japonská asociace odvětví elektroniky a informační technologie (JEITA).
Za celé druhé čtvrtletí dorazilo na japonský trh 13,2 milionu mobilních telefonů, což je o 27 procent více než ve stejném období loni. Výsledek ovlivnila hlavně popularita mobilních telefonů s vestavěným fotoaparátem a mobilních služeb třetí generace, které staré modely telefonů nepodporují. Podle asociace více než 80 procent nových telefonů došlých na trh mělo vestavěný fotoaparát, který uživatelům umožňuje fotografovat. Obrázky pak mohou zasílat
na jiné mobilní telefony nebo na adresy elektronické pošty.
Spotřebitelé se také prostřednictvím mobilních telefonů nebo mobilních modemových karet stále více připojují na internet, což přispívá k prodeji mobilů vybavených těmito funkcemi. Mobilním telefonům třetí generace, které umožňují zasílání videa a vysokorychlostní připojení na internet, se konečně podařilo získat zájem spotřebitelů. Výrobci totiž dokázali
vyřešit některé problémy, jako byla krátká životnost baterií a slabý rozsah sítě třetí generace.
Největší japonský mobilní operátor NTT DoCoMo již minulý týden oznámil, že vysoká poptávka po telefonech třetí generace podpořila vysoký zisk společnosti v druhém čtvrtletí. Na konci června měla firma 658.000 uživatelů služeb třetí generace, což je téměř dvojnásobek ve srovnání s koncem března, kdy jich bylo 330.000, napsala agentura Reuters.
FRANKFURT - Německá telekomunikační společnost Mobilcom AG úspěšně šetří. Výdaje snížila natolik, že se její klíčová mobilní divize dostala poprvé po 11 čtvrtletích do zisku. Kladný výsledek zaznamenala i navzdory poklesu počtu zákazníků. Celá skupina zaznamenala zisk druhé čtvrtletí za sebou. Její zisk před zdaněním, splátkou úroků, odpisy a amortizací (EBITDA) činil ve druhém čtvrtletí 33,1 milionu eur proti ztrátě 49,7 milionu ve stejném období loni. Její tržby se však snížily o 14 procent z 446,9 milionu eur před rokem.
Společnost stále trvá na tom, že za celý letošní rok bude její EBITDA kladný. Ve čtvrtém čtvrtletí však počítá s poklesem zisku kvůli zvýšeným nákladům na získání nových uživatelů v náročném předvánočním období.
MobilCom, který je druhým největším mobilním operátorem v Německu, ztratil v prvním a druhém čtvrtletí 300.000 uživatelů. Svoji klientskou základnu však chce stabilizovat na 4,2 milionu uživatelů. "MobilCom je nyní připraven financovat produktovou ofenzívu ve třetím a čtvrtém čtvrtletí," uvedla společnost v prohlášení. Počátkem letošního roku společnost oznámila, že obětuje růst ziskovosti, když zavedla restrukturalizační plán, který počítá se ztrátou 2000 pracovních míst během 12 měsíců.