Telefonní ústředny Lucent Technologies

Obecnou charakteristikou všech produktů LT lze bez sebemenšího zaváhání určit preciznost, technickou dokonalost a vybavenost velkým množstvím funkcí. O tom, jak moc splňují tyto podmínky ústředny Lucent Technologies se dočtete v tomto článku.

Zárukou kvality všech produktů Lucent Technologies je kromě sedmdesátileté tradice laboratoří A.G.Bella i velké zázemí čítající 25 000 vědců rozmístěných po celém světě. Donedávna firemní strategii tvořily především technologie, s nimiž se každý den zprostředkovaně setkáváme. Jenom pro informaci první tranzistor, laser i optický kabel nesl právě iniciály LT, stejně jako dalších více než 20 000 patentů. V průběhu posledních několika let však vývoj nabral do svých plachet nový vítr, orientovaný i na menšího zákazníka. Sféry satelitní komunikace tak rozšířily i přístroje natolik vzdálené, jakými telefonní ústředny či GSM brány nepochybně jsou.

Obecnou charakteristikou všech produktů LT lze bez sebemenšího zaváhání určit preciznost, technickou dokonalost a vybavenost velkým množstvím funkcí, což jsou atributy vyžadované snad každým zákazníkem. Nejenom věhlasné jméno v oboru telekomunikací jim tak pomohlo získat odbyt pro velké pobočkové ústředny, které vzbudily u firem patřičný zájem. Trh zkrátka potřeboval oživit. V současnosti si jejich systém Definity sice stále udržuje přední místo v pomyslném žebříčku vyspělosti, ale svou kapacitou řádově stovek poboček v základní modifikaci přesahuje rámec námi vymezené kategorie. Naštěstí přišel zmíněný nový vítr a přinutil inženýry vytvořit systém určený i pro menší firmy při zachování maximální užitné hodnoty.

LT EuroGeneris CS/ACS
Pobočkové ústředny EuroGeneris byly doslova ušity na míru všem malým až středním firmám, které se nehodlají smířit jen s tupým směrováním hovorů. Elegantní šasi totiž skrývá elektroniku zdárně navazující na větší Definity, přičemž dvě kapacitně odlišené modifikace dokážou uspokojit zákazníka i z cenového aspektu. Menší z nich, označovaná koncovkou CS, uspokojuje potřeby opravdu malých společností, neboť rozmezí 5 až 24 poboček ji řadí spíš k hranici nejmenší kategorie (tzn. do 20 poboček). Z budoucí rozšiřitelnosti se však vhodnější investicí jeví větší model, pojmenovaný ACS (advanced communication system), který je schopný spravovat 20 až 128 poboček. Řešení oba systémy přinesly i zaměstnancům, jejichž práce vyžaduje neustálé pobíhání mezi kancelářemi. Namísto neustálého přesměrovávání hovorů na v danou chvíli nejbližší telefon přijdou vhod bezdrátové vnitřní linky pracující v rámci digitálního DECTu. Odpovídající koncová zařízení, jichž může být k jednomu modulu připojeno až 12, přitom zvládají stejné funkce, jako jejich stabilní kolegové.

Jednou z jejich nejzajímavějších funkcí, alespoň co se výše telefonního účtu týče, je tzv. ARS (automatic route selection). Všechny státní linky jsou totiž rozděleny do různých svazků, přičemž každá předvolba resp. sekvence čísel má předprogramovatelnou určitou cestu. Kromě známého směrování odchozích volání určených mobilním sítím přes GSM bránu si po pádu monopolu přijde na své využívání přípojek různých operátorů. Pokud např. každé úterý mezi 6 a 17 hodinou bude levnější spojení skrz síť operátora A, lze nastavit, aby v tuto dobu byly používány jen jeho služby. Další úspory přicházejí díky možnosti nastavení časově proměnných oprávnění nebo chcete-li časově proměnného blokování hovorů. Obchodníci tak budou moci např. volat mezinárodně pouze mezi 12 a 16 hodinou, sekretářka meziměstsky mezi 9 a 14 hodinou a kotelníkovi bude povolen po 17 hodině místní hovor, jinak se dovolá jen v rámci PbÚ.

Při návrhu EuroGenerise bylo myšleno i na nasazení v hotelovém provozu, který klade své specifické nároky na samotnou funkční základnu komunikačního systému. Kromě standardních služeb typu buzení telefonem, individuálního účtování jednotlivých linek, záznamové služby či přímého spojení s recepcí nabízí i automatizované přihlašování resp. odhlašování hostů, přehled vytíženosti linek, blokování hovorů pro jednotlivé pokoje, ..., což zpříjemní a zprůhlední nabídku telefonních služeb jednotlivým hostům.

Bez sebemenšího ostychu si dovolím říct, že EuroGeneris patří mezi absolutní špičku v oblasti menších telefonních ústředen. Osobně bych se spíš přikláněl k pořízení většího modelu ACS, neboť ten nabídne střední firmě možnost opravdu pružného růstu.

Koncová zařízení

  • Galilée 930
  • Galilée 930 a
  • Galilée 960 a
  • Galilée 980i - ISDN terminál
  • Solaris a -systémový telefon
  • DECT 12- bezdrátový telefon
 

LT EuroGeneris CS

LT EuroGeneris ACS

Státní linky (max)

   

analogové

12

40

euroISDN (S0)

   

Vnitřní linky (max)

   

analogové

24

128

digitální

   

Podpora euroISDN

   

provolba

ano

ano

identifikace (CLIP/COLP)

ano

ano

informace o poplatku (AoC)

ano

ano

přesměrování na vnější linku

ano

ano

subadresování

ano

ano

vícenásobné účastnické číslo (MSN)

ne

ne

Služby při volání

   

zpětný dotaz

ano

ano

předání hovoru

ano

ano

vrácené volání

ano

ano

střídání hovorů

ano

ano

parkování

ano

ano

konferenční hovor

    

Služby vnitřním linkám

     

hudba při čekání

ano

ano

druhé volání-signal.

ano

ano

napojení

ano

ano

přesměrování

ano

ano

převzetí volání

ano

ano

zpětné volání

ano

ano

provoz noc/den

ano

ano

obsazení linky

ano

ano

nerušit

ano

ano

volitelné oprávnění

ano

ano

evidence hovorného

ano

ano

individuální tel.účet

ano

ano

Vyzvánění

   

dle druhu hovoru

ano

ano

postupné

ano

ano

Správa linek

   

pracovní skupiny

ano

ano

centrální tel.seznam

ano

ano

posílání text.zpráv

ne

ne

vzdálená správa

ano

ano

Připojitelnost

   

GSM brána

ano

ano

vrátník

ano

ano

LAN

ano

ano