Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Telefonní hovory za míň?

aktualizováno 
SPT Telecom zahájil novou kampaň a jeden z našich čtenářů si obratem všiml drobných nesrovnalostí...
inzerát telecomu

Po ránu se vždy po cestě do práce mám čas začíst do ranních novin. Po letech dojíždění služebním vozem jsem rezignoval na dopravní zácpy a jezdím metrem. Je to příjemná změna, rychlost jízdy neovlivním a čas z konečné do centra mi umožňuje v klidu se věnovat listování nejnovějšími zprávami. Musím se přiznat, že noviny otevírám vždy s určitým očekáváním. Ne, že bych v nich chtěl objevit něco převratně nového. Vždyť většinu z ranních titulních zpráv jsem si již včera večer přečetl v internetovém zpravodajství. Snad právě proto se mi dnes ráno podařilo dostat se i k podrobnějšímu prostudování celostránkových inzertních sdělení, která bych jinak automaticky přeskočil.

Pátá strana s inzercí v dnešních Lidových novinách (čtvrtek 25. listopadu 1999) mne ale přeci jen trochu překvapila na první pohled. Ne, že bych nevěřil tarifům na rok 2000, které zde Český Telecom (do konce roku ještě SPT TELECOM) s velkou slávou zveřejňuje, ale vadí mi z pohledu profesionála v oblasti reklamy ona neetická manipulace s veřejným povědomím. V tomto případě bych však nevinil reklamní agenturu, ale přímo zadavatele inzerce. V přehledu nejdůležitějších cen je tabulce "přehledné" srovnání roku 1999 a 2000. Největším argumentem pro zvýšení měsíčního paušálu ze 135,-Kč na 175,-Kč je údajně kompenzace "zahrnutí poprvé 17 impulzů zdarma pro každou bytovou stanici ...". Pokud by tedy zadavatel reklamy měl zájem o seriózní srovnání, musel by však do výpočtu zahrnout také 15 impulsů, které byly již v roce 1999 za zlevněnou sazbu 1,05 Kč. Tímto způsobem pouze prostřednictvím inzerce vytváří dojem výhody, která ve skutečnosti zdaleka není taková, jak je prezentováno, nehledě na to, že uvedené tarify doposud nebyly Ministerstvem financí schváleny. Jinými slovy klamavá reklama. Pokud by již na trhu v České republice měl SPT TELECOM skutečného konkurenta, asi by si tento způsob inzerce dovolit nemohl.

Konečný výpočet tedy představuje 3 834 000 zákazníků (k 30.9.1999), kteří na zdražení paušálního měsíčního poplatku zaplatí jenom v roce 2000 celkem: 3 834 000 x (175-135) x 12 měsíců = 1 840 320 000, tj. necelé dvě miliardy korun.

Nezbývá mi než konstatovat, že použitý reklamní slogan by bylo vhodné na náklady zadavatele otisknout ve stejném rozsahu znovu doplněný na správné znění:

upravený inzerát telecomu

Autor:




Nejčtenější

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nedovolali

Od čtvrtečního poledne se operátor Vodafone potýkal s výpadkem ve své síti. Problémy při volání hlásili uživatelé z Prahy, Brna, Ostravy či Ústecka, textové a...  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.