Z nových telefonních automatů IPM i přesto, že nesou označení služeb Trick SMS a Trick e-mail žádnou textovku ani e-mail neodešlete. Tyto přístroje začal osazovat Český Telecom do telefonních budek na přelomu jara a léta letošního roku. Po opakovaném upozornění našimi čtenáři jsme několik telefonních budek s přístroji IPM navštívili a skutečně se nám ani jednu z výše uvedených služeb, které jsou uvedeny jak v návodu k použití nad přístrojem a jejichž piktogramy nesou i všechny přístroje, které jsme vyzkoušeli, nepodařilo využít. V návodu k použití nad automatem bylo dokonce popisováno tlačítko, které na přístroji samotném zcela chybí. Takový návod snadno poplete hlavně méně technicky zdatné uživatele.
Velmi podobný nedostatek přitom řešil Český Telecom už o letošních letních prázdninách. Tehdy se jednalo o špatně uvedenou cenu za odeslanou krátkou zprávu a Telecom po intervenci Sdružení na ochranu spotřebitelů České republiky tento stav kompenzoval jednoměsíčním snížením ceny za odeslané krátké textové zprávy v září.
O tom, že služby SMS a e-mail budou z nových automatů v nejbližší době funkční, nás přitom už před čtvrt rokem informoval vedoucí obchodního oddělení Českého Telecomu ing. Jan Ander. Tuto informaci včera opět potvrdil i tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Termín jejího zavedení však neupřesnil.
Pokud tedy Český Telecom zmíněné dvě služby z nových automatů urychleně nezprovozní, zopakuje si ing. Josef Sedláček, který je za provoz telefonních budek Českého Telecomu zodpovědný, výměnu stovek informačních letáků pravděpodobně znovu. Navíc bude třeba sejmout i piktogramy z přístrojů samotných, případně budky vybavit informací, že tyto služby nejsou k dispozici.
Stanovisko odpovědných pracovníků v Českém Telecomu se nám bohužel nepodařilo získat, i když jsme se pokoušeli kontaktovat ing. Radomíra Bureše, výkonného ředitele pro zákaznické služby, jehož podřízený ing. Sedláček má provoz telefonních budek na starosti. Také on se k tomuto stavu odmítl vyjádřit.
Je s podivem, že se vedení Českého Telecomu dosud nepoučilo z předešlých chyb. Jak nám sdělil ing. Jan Ander, služba dlouhodobě upadala a v současnosti podle něj dosáhla dna. Přesto si Telecom s klidem dovoluje ponechat v budkách zavádějící piktogramy i informační letáky a riskuje přitom, že odradí i zbytek zákazníků, keří ještě telefonní budku občas použijí. V ostrém protikladu k prohlášení o úpadku služby je i fakt, že Telecom doposud neosadil po loňské povodni přístroji některá lukrativní místa v Praze, např. ve stanici metra Můstek a Křižíkova koukají ze zdi jen dráty. Nebývá zvykem, aby zodpovědní pracovníci měli další příležitosti k opakování předešlých chyb, nehledě na výsledky nedávné kontroly ČTÚ, které budou pro Telecom pravděpodobně znamenat finanční postih. Opakované chyby vedení divize veřejných telefonních automatů by se tak patrně měly stát jedním z témat dotazů akcionářů mimořádné valné hromady, která se tento týden koná.