Českému Telecomu se ani přes přechodné snížení poplatku za zřízení telefonní linky o 60 procent nedaří zastavit úbytek zákazníků. Nabídku od května do listopadu využilo 40.000 lidí, za první tři čtvrtletí však počet klientů firmy poklesl o více než 60.000 na 3,6 milionu. "Přesto byl ohlas akce velmi pozitivní a výsledek předčil naše očekávání," řekl dnes ČTK mluvčí Vladan Crha.
Zatímco průměrný čistý měsíční úbytek zákazníků firmy se za poslední rok pohyboval kolem 7700 klientů, telefonní stanici si v rámci akce pořídilo okolo 3300 zákazníků měsíčně.
Telecom od května do konce roku láká nové zákazníky na zřízení telefonní linky za poplatek 1500 korun namísto běžných 3500 Kč. Musí však uzavřít smlouvu o používání služeb firmy na dva roky. Ke zřízení linky Telecom nabízí i zlevněné telefonní přístroje. Novou linku si většinou pořizují lukrativnější zákazníci, kteří měsíčně provolají více než je průměr, dodal mluvčí.
Při výběru cenového programu ke zvýhodněné lince si 35 procent domácností vybralo program pro internetové připojení Home Internet a 60 procent některý z nových programů s volnými minutami pod názvem Telefon.
Většina zákazníků od Telecomu odchází k mobilním operátorům. Ti měli koncem září přes 9,1 milionu klientů a letos získali kolem půl milionu nových uživatelů.