Celkem 9 telefonních ústředen zprovoznil od pátku do nedělního rána v oblastech postižených povodněmi Český Telecom. Čtyři z nich, které se nacházejí ve středních a severních Čechách, však běží na náhradní napájení.
Odstraňování následků povodní na telekomunikační síti pokračuje 24 hodin denně. Kromě čištění a oprav zaplavených ústředen a sítí pracovníci Českého Telecomu využívají podle technických možností také náhradní řešení, která umožní komunikovat zákazníkům v oblastech, kde není možná okamžitá obnova zařízení.
Mimo provoz v současné době zůstává celkem 18 ústředen, především na severu Čech, na které je připojeno zhruba 44 tisíce telefonních stanic. To představuje výrazné zlepšení oproti 60 tisícům v pátek, kdy byla situace nejkritičtější. Celkový počet nefungujících telefonů je však vyšší, protože v něm zatím nejsou zahrnuty poškozené přístupové telefonní sítě.
V Jihočeském kraji začaly fungovat ústředny v Plané nad Lužnicí a na českobudějovickém sídlišti Juvel. Ve středních Čechách již opět běží lokální ústředny v Lužci, Řeži na Mělnicku a v Dlouhé ulici v Praze. Ve spolupráci s obecním úřadem v Dobřichovicích technici Českého Telecomu natáhli v sobotu přes Vltavu náhradní optický kabel a připojili Dobřichovice a Řevnice.
Fungují také telefonní ústředny v Dobkovicích na Děčínsku a v centru Lovosic. Ta se však nachází v zatopené oblasti, kde bude pravděpodobně poškozena především přístupová telefonní síť.