Telecom zavedl další informační linku

Kvůli zájmu lidí o informace o nových telefonních číslech zavedl Český telecom další informační linku.
(ČIA) – Kvůli velkému počtu zájemců o informace ohledně nových telefonních číslech uvede Český Telecom od středečního rána do provozu další infolinku. "Na čísle 14119 poskytne živý operátor po uvedení starého čísla telefonní číslo nové, platné po přečíslování. Kapacita této infolinky je až 100 telefonátů v jediný okamžik," uvedl tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Během pondělí 23. září – prvního pracovního dne po víkendovém přečíslování – poskytly operátorky na čísle 1180 a automatický systém na čísle 14111 celkem 689 tisíc informací o telefonních číslech. Na linku 1180, poskytující standardně informace o telefonních číslech, se během pondělí dovolalo celkem 399 tisíc zájemců, zatímco běžný provoz se v pracovní dny pohybuje mezi 120 a 130 tisíci. Vysoké zatížení linky se projevilo v prodloužení čekací doby na tři až čtyři minuty.

Automatický systém na čísle 14111, které bylo speciálně zřízeno kvůli přečíslování, poskytnul během včerejšího dne 290 tisíc informací o nových číslech. O týden dříve, v pondělí 16. září, to bylo pouze 14 tisíc dotazů. "Na této lince zákazník zadá z telefonu s tlačítkovou volbou staré číslo platné před přečíslováním, přičemž poté mu automatická hláska mu nadiktuje číslo nové," uvedl Crha.

Všechny linky fungují nonstop, jsou však zpoplatňovány částkou 5,20 koruny za minutu hovoru v případě linky 14111 a 5,50 koruny za minutu v případě linek 1180 a 14199. V případě nedostupnosti infolinek nebo internetových stránek Českého Telecomu lze nová telefonní čísla zjistit například také na portálu Quick nebo na stránce www.telefonnicislo.cz. Jednodušší a rychlejší může být zjištění nových telefonních čísel většinou také z internetových stránek volaného úřadu nebo jiného subjektu. U mobilních operátorů pak není potřeba nové číslo zjišťovat – stačí pouze odstranit dosavadní úvodní nulu z předčíslí operátora.