Ve Velké Británii, Německu, Dánsku i například Švýcarsku už není mezi teenagery nejpopulárnější značkou mobilů Nokia. Ve všech těchto čtyřech zemích předstihla největšího mobilního výrobce japonsko-švédská společnost Sony Ericsson.
Ještě v roce 2006 se přitom Nokia ve jmenovaných západoevropských zemích umístila na prvním místě. O dva roky později je ale situace zcela jiná.
Podrobný průzkum firmy Sulake ukázal, že v šestnácti z jedenatřiceti zkoumaných zemí předstihl společnost Nokia jiný výrobce. V některých zemích se dokonce Nokia umístila ještě dále. Kupříkladu ve Velké Británii je před ní vedle firmy Sony Ericsson ještě Samsung.
Nejpopulárnější služba? Jednoznačně SMS
Anketa se soustředila zejména na způsob komunikace dnešních náctiletých. Podle očekávání se její nejpoužívanější formou staly textové zprávy, které pravidelně využívá 88 procent dotázaných. Následují je hned e-mailové zprávy, které si mezi sebou běžně posílá zhruba 72 procent respondentů.
Zatímco v textovkách mladí řeší své soukromé problémy, e-maily jim slouží především k neosobním sdělením. Nejčastěji pak svou elektronickou schránku na internetu otevírají kvůli komunikaci se svými učiteli, rodiči či kvůli brigádám.
Mobil slouží jako hudební přehrávač stále více
Zajímavá část průzkumu je také ta o zábavních funkcích mobilních telefonů. Zatímco v roce 2006 využívalo telefon i k přehrávání hudby pouze 38 procent z nich, během předešlých dvou let zaznamenal tento segment rekordní nárůst. Nyní si soubory ve formátu MP3 pouští ze svého mobilu až 71 procent všech teenagerů.
Narůstající obliba multimediálních technologií souvisí samozřejmě s tím, že i mobily s pokročilejšími zábavními funkcemi lze dnes pořídit v relativně nízké cenové relaci.
Až 70 procent mladých proto svůj telefon používá zároveň jako digitální fotoaparát a videokameru, což je oproti 11 procentům v roce 2006 obrovský nárůst. Pouze mobilní hry nezaznamenaly takto rapidní změnu - hraje je v průměru 64 procent z dotázaných oproti 51 procentům před dvěma lety.
Jak již bylo řečeno, rozsáhlý průzkum provedla společnost Sulake, která provozuje internetový portál Habbo pro mladé, v jedenatřiceti zemích světa. V anketě odpovídalo přibližně 58 000 uživatelů ve věkové skupině od 11 do 18 let.