Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Technologie pomůžou vrátit reklamu do mobilních telefonů

Mobilní telefony jsou pro reklamu potenciálním zlatým dolem. Podle agentury AP se však reklamní zprávy velmi rychle potkaly s nevolí uživatelů, kteří je začali považovat za spam. Cesta, jak uživatele nenaštvat a přitom je oslovit ale prý stále existuje.

Reklama na mobilní telefon | foto: Vodafone CZ

Mobilní telefony představují nejosobnější cestu v komunikaci a napojení na uživatele, kterých je ve světě již přes dvě miliardy. Reklama ale musí mít jiný koncept než dvouřádkové textové zprávy, které vyvolávaly jen vlnu nespokojenosti.

Uživatelé je začali rychle považovat za stejně otravné jako spamy v osobních počítačích, napsala dnes agentura AP.

Nyní inzerenti věří, že díky vyspělejším technologiím objevili způsob, jak své sdělení rozšířit, aniž by spotřebitele naštvali. Displej mobilu by se tak pro zadavatele inzerce mohl stát po televizi a osobním počítači "třetí obrazovkou".

S interaktivní reklamou v mobilních telefonech experimentuje několik velkých firem známých jmen včetně finské Nokie či řetězce McDonald's.

Chtějí tak využít výhody, že mobilní telefon ví, kde se člověk právě nachází. Zákazníci tak zmáčknutím patřičného tlačítka získají možnost najít nejbližší maloobchod či restauraci.

Reklamu samotnou dodají partneři s vyhledávači a e-mailovými službami podobně jako na internetu Google. Ten využívá e-mail a vyhledávací hesla v počítači, aby zjistil okruh zájmů uživatele a mohl mu patřičnou reklamu ukázat.

"Vyspělejší telefony a rychlejší sítě s sebou nesou to, že mobily využívá více světových značek k pokročilému marketingu a reklamním inovacím," uvedla manažerka Laura Marriottová z denverské obchodní firmy Mobile Marketing Association.

Reklama založená na vyhledávání zřejmě zabere v Japonsku, kde je trh s mobily nasycen a většina z 98 milionů uživatelů má telefon s internetem.

Výdaje na mobilní reklamu loni v Japonsku dosáhly 328 milionů dolarů a podle agentury Dentsu Communication Institute tato suma v roce 2011 překročí miliardu dolarů.

Uživatelé mívali pocit, že projížděním reklam u výsledků vyhledávání přicházejí o čas a peníze. Tyto obavy ale ustupují se stoupající rychlostí přenosu a díky paušální sazbě za přístup na internet, uvádí autor analýzy z Dentsu Communication Akira Miwa.

Vyhledávač Yahoo se v červnu odhodlal spustit mapovou službu, která spojuje dohromady vyhledávání s mobilní technologií určující polohu uživatele.

Potom v internetovém mobilu stačí kliknout na vyhledávací klávesu za podmínky, že se inzerenti zaregistrovali do databáze Yahoo a jejich služby se na digitální mapě objeví.

Reklamní trh si je zároveň vědom počátečních omylů, kdy zákazníky nudily vložené reklamy v oknech na monitorech počítačů či nechtěné textové zprávy v telefonech. Mnozí se proto dnes shodnou v tom, že dobrá zkušenost zákazníka je nezbytnou podmínkou, napsala agentura AP.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Chtěla si vyfotit selfie s parní lokomotivou. Bylo její poslední

7. června 2024  7:02

Selfie s projíždějící parní lokomotivou stálo mladou ženu z Mexika život. Na sociálních sítích...

Výrobci si nařízení Unie vyložili po svém. A zákazníky to stojí peníze

8. června 2024

Premium Výrobci mobilních telefonů v uplynulých letech odstranili z balení s přístroji nabíjecí adaptéry....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Navštívili jsme nejstarší vysílač v centru Prahy. Je od něj úžasný výhled

4. června 2024

Opět jsme zamířili do výšin za pražskými základnovými stanicemi. Se zástupci operátora O2 a...

O2 dává tarif s 12GB na léto zcela zdarma. Má k tomu jedinou podmínku

6. června 2024  16:02

Operátor O2 přišel s velmi zajímavou limitovanou nabídkou k otestování své 5G sítě. Neomezený tarif...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Šuplíkové mobily jsou v Česku stále hodně oblíbené

5. června 2024  16:02

Staré mobily hodně lidí nedá k recyklaci, ale skončí v šuplíku jako pojistka. Nebo tam skončí z...

Tak levný supersmartphone jinde nepořídíte. Test Motoroly Edge 50 Ultra

9. června 2024

Modely s přívlastkem Ultra jsou většinou záležitostí té nejvyšší cenové kategorie. Ne však u...

Malá, elegantní a dostupná. Nová Xperia 10 VI může být hit

8. června 2024

Kdo hledá ve střední třídě kompaktní smartphone, moc možností vlastně nemá. Jednou ze zajímavých...

Výrobci si nařízení Unie vyložili po svém. A zákazníky to stojí peníze

8. června 2024

Premium Výrobci mobilních telefonů v uplynulých letech odstranili z balení s přístroji nabíjecí adaptéry....

Chtěla si vyfotit selfie s parní lokomotivou. Bylo její poslední

7. června 2024  7:02

Selfie s projíždějící parní lokomotivou stálo mladou ženu z Mexika život. Na sociálních sítích...

Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?
Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?

Jaké jsou zkušenosti našich testerů a jejich dětí s dětskou opalovací kosmetikou Lirene? Ochránil pokročilý systém fotostabilních organických a...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Modelka Huntington-Whiteleyová se vyfotila nahá. Přestaňte, jste matka, píší jí

Britská modelka a herečka Rosie Huntington-Whiteleyová (37) zveřejnila na Instagramu fotku, na které leží zcela nahá na...