Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dej číslo a sežerou ti prst. „Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají

  0:18aktualizováno  0:18
Nedávný redakční test tarifních kalkulaček odhalil i pár nešvarů. Některé „tarifomaty“ na náš zájem vůbec nereagovaly, jiné si daly pár dní k dobru. A jelikož jsme na nic hned nekývli, dočkali jsme se i opakovaných nabídek.

„Tarifomaty“ lov zákazníka nevzdávají | foto: Profimedia.cz

Posláním tarifních kalkulaček je přehledné srovnání aktuálních tarifů napříč mobilním trhem. Stačí vyplnit výši měsíční útraty, počet provolaných minut, zaslaných SMS a spotřebu dat. Tedy jen v některých případech. Není totiž výjimkou, kdy se k přehledu tarifů dostanete až po vyplnění telefonního čísla. V tu chvíli vás má provozovatel srovnávače v hrsti. Přestože jste se chtěli jen zorientovat v současné nabídce, aniž byste museli prohlížet internetové stránky jednotlivých operátorů.

Vyplněním telefonního čísla jsou podmíněny i informace o neveřejných nabídkách, tedy tarifech, které v žádném přehledu nenajdete. Je to však na zvážení, při našem redakčním testu jsme se totiž přesvědčili, že taková podmínka je zcela zbytečná. Stejnou nabídku totiž ve většině případů získáte i přímo na prodejnách operátorů, jen na ni musíte navést řeč (více zde). Výhoda? Své telefonní číslo nedáváte všanc dalšímu subjektu.

My se však k neveřejné nabídce „tarifomatů“ dostat potřebujeme, a tak naše telefonní číslo vyplňujeme. O pár minut později přijímáme první hovor s nabídkou neveřejných tarifů. Záhy se přesvědčujeme, že od podpultových nabídek od operátorů se téměř neliší, jindy jsou naopak o pár korun dražší při stejné skladě služeb než přímo od operátora.

Rovněž si všímáme zásadního rozdílu. Zatímco na prodejně vás nikdo netlačí k přechodu od konkurence a okamžitému podepsání smlouvy, na infolince jsme opakovaně přesvědčováni, že nabídka je jedinečná a brzy se může změnit. Otálet s vyplněním žádosti se tak prý nemusí vyplatit. Operátorka infolinky jakoby nevnímala sdělení, že určitě v tuto chvíli nic vyplňovat nebudeme.

Hovor končíme s tím, že se v případě zájmu ozveme sami. Avšak jen o pár dní později nám zvoní telefon. Jelikož stále očekáváme nabídky od dalších zprostředkovatelů, kteří nám dosud na poptávku nereagovali, hovor přijímáme s přesvědčením, že třeba získáme novou, zajímavější nabídku než dosud.

Oproti našemu očekávání jsme však kontaktováni stejnou společností jako prvně. A vysvětlení je nasnadě. Ačkoli se všechny tarifní kalkulačky jeví na první pohled jako samostatné služby, po nahlédnutí do obchodních podmínek některých z nich zjišťujeme navázanost na jiné, větší společnosti.

Nicméně pro nás nebylo vůbec překvapivé, že i ve druhém telefonátu po téměř týdnu od toho prvního jsme se dozvěděli stejné informace. Ono to tedy s tou jedinečnou a rychle se měnící nabídkou nebude tak horké, aby bylo nutné hned během prvního hovoru vyplňovat žádost.

Spíše jde tedy o snahu ulovit si vlastního „zákazníka“ a splnit nastavený plán. V tomto našem přesvědčení nás ujišťuje i hovor následujícího dne, kdy jsme kontaktováni jinou službou až několik dní po vyplnění formuláře.

Vysvětlujeme tedy, že zájem o tarif již není aktuální. Reakcí je žádost o sdělení, s kým a za jakých podmínek jsme uzavřeli smlouvu. Téměř obratem následuje další dotaz, zda je někdo v rodině, kdo uvažuje o změně tarifu. Že by bylo možné to hned vyřešit. Naše odmítavé odpovědi se nelibě podepisují na měnící se intonaci volajícího.

Nyní ještě krátce zpět k obchodním podmínkám „tarifomatů“. Pokud patříte mezi odpůrce nevyžádaných obchodních nabídek, buďte ostražití. V nejedněch podmínkách je totiž ukotven tradiční bod, kdy zájemce souhlasí s tím, že společnost (provozovatel dané tarifní kalkulačky) může jeho osobní údaje poskytnout třetí osobě, a to i za účelem obchodních nabídek.

Některé společnosti provozující tarifní srovnávače pak kromě nich poskytují i další poradenské služby. Získávají tak cenné kontakty.

Autor:


Témata: SMS


Nejčtenější

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Prodeje Galaxy S8 nemusí být růžové, pomoci by mohl Note 8

Samsung při zmínce o prodejích svého nového top modelu pouze sdělil, že se prodává nejlépe v historii, ale žádná čísla neuvedl. Nyní to vypadá, že prodeje...  celý článek

Android 8.0 Oreo je mocný a rychlý
Android Oreo je tady. Je rychlý, mocný a slibuje větší bezpečnost

Google v pondělí večer oficiálně představil velkou aktualizaci systému Android. Využil k tomu den, kdy Američané mohli pozorovat úplné zatmění Slunce. K...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Další z rubriky

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.