Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tahali jsme, tahali. Takhle funguje první modulární smartphone LG G5

  11:34aktualizováno  11:34
Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) - Podívejte se, jak v praxi vypadá vytažení modulů z nového špičkového LG G5. Díky konstrukci lze na telefon přidávat moduly se specifickými funkcemi. Zatím jsou k dispozici dva.

Při nedělní premiéře LG G5 nás modulární konstrukce natolik zaujala, že jsme si šli vše pořádně vyzkoušet. Aby to bylo férové, testovali jsme výsuvnou konstrukci na několika přístrojích. A dojmy jsou trochu rozpačité. U některých kusů to šlo jako po másle, u jiných jsme za spodní hranu telefonu tahali a tahali a šlo to hodně ztuha. Prohlédnout si to můžete na videu.

Fotogalerie

Z boku je jen jedna pojistka, která se pravděpodobně v některých případech ani při silném stisku neuvolní. Na druhou stranu ani v jednom případě jsme neměli obavu, že by se spodní část samovolně uvolnila a nebo že by zde mohla vzniknout nějaká vůle.

Otázkou celé revoluční konstrukce je, jestli výrobce vymyslí moduly, které budou zákazníci chtít. Zatím ukázal dva. Hudební vypadá dobře a umíme si představit, že ten, kdo používá mobil jako primární zdroj hudby, by si ho pořídil. Druhý modul, který kombinuje rezervní baterii a má dedikovaná tlačítka pro ovládání fotoaparátu, je hodně velký a vlastně nám přišel poněkud zbytečný.

Nutno dodat, že LG G5 zvládá vše i bez modulů, ty jsou jen jakousi nadstavbou, nabízí něco málo navíc k zabudovaným funkcím.

Problém jsme objevili při fotografování. Při držení přístroje na hraně vedle objektivů jsme si neustále lezli prsty do záběru. Najít bezproblémový úchop není snadné. LG se v tomto směru ergonomie vůbec nepovedla.

Celkově se nám G5 líbí, otázkou je, jakou nasadí výrobce cenu a kdy bude telefon na trhu. Pokud LG zůstane u agresivní cenové politiky a G5 se bude prodávat za sumu okolo 15 000 korun, může to být hit. Pokud bude výrazně dražší, tak mu moc šancí proti iPhonům a Samsungům Galaxy S7 nedáváme. Navíc letos musí výrobci počítat s velkou vlastní konkurencí loňských modelů. Z prodejů nemizí, naopak, cena klesne.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.