Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový systém je noční můrou operátorů. Tentokrát si naběhl T-Mobile

  14:23aktualizováno  14:23
T-Mobile změnil web. A udělal dobře, ten dosavadní už byl opravdu hodně zastaralý. Náběh toho nového ale provázely značné problémy, které omezily používání mnoha služeb. Stejné výpadky měl loni při výměně systému i Vodafone.

Nový web T-Mobile | foto: Mobil iDNES.cz, Jan Matura,  Mobil

T-Mobile provedl  se změnou webových stránek i výrazné úpravy svého počítačového systému, což mělo vliv na dostupnost některých služeb, jako je samoobsluha Můj T-Mobile nebo on-line obchod operátora. Rozjezd nového webu a služeb tak provázela celá řada problémů.

T-Mobile avizoval, že webové stránky nebudou dostupné od minulého víkendu až do úterý, tedy tři dny. Jenže po obnoveném startu byl web operátora často nedostupný. Zákazníci měli problémy s přístupem ke svým účtům a do internetového obchodu. Následně docházelo k dalším výpadkům, například v distribuci vyúčtování nebo v odesílání SMS z internetové brány.

Facebookový profil operátora byl zahlcený připomínkami a stížnostmi. Ještě ve čtvrtek měli někteří zákazníci stále problém s připojením ke svému účtu ve službě Můj T-Mobile. A jak je při změně webu obvyklé, ne každý je z nového webu nadšený.

Problémy připouští i operátor a mluvčí T-Mobile Martina Kemrová: "Za všechny nepříjemnosti se našim zákazníkům velmi omlouváme. Jsme jim vděčni za všechny připomínky, které nám mohou posílat do formuláře přímo na webu, prostřednictvím naší facebookové stránky nebo našich nových Twitter kanálů."

T-Mobile uvádí, že spuštění webu po třídenní odstávce znamenalo hned na začátku extrémní zatížení návštěvníky. "Jestliže v běžných dnech navštíví Můj T-Mobile asi 20 000 uživatelů, jen za první dvě hodiny po spuštění nového webu jich přišlo 55 000. Web samotný by s takovým množstvím uživatelů neměl problém, zvýšený provoz jsme samozřejmě očekávali, mnohem tvrději ale náhlý příliv uživatelů dopadl na back-endové systémy, se kterými zákazník nemá přímý kontakt. To bylo v důsledku důvodem, proč uživatelé viděli spoustu chybových hlášení o nedostupnost," komentuje situaci Kemrová. 

Fotogalerie

Celkově ale internetové stránky T-Mobile působí svěžejším dojmem. Na hlavní liště lze najít všechny služby a i další stránky jsou přehledné. Je ale jasné, že s novou strukturou se budou muset zákazníci sžít. Například s funkcí lišty při přepnutí do e-shopu, kdy se celá lišta nepříliš výrazně změní jen pro funkce obchodu. Funkčnost nové samoobsluhy pak ověříme v samostatném testu, který připravujeme.

"Původní design webových stránek byl poplatný době vzniku před pěti lety a tedy jednoznačně zastaralý. S novým designem jsme chtěli udělat web čistší, s jednodušší strukturou, příjemnější, prozákaznický," říká o změnách stránek Kemrová.

Podobnou změnu systémů prováděl loni Vodafone a i v jeho případě to mělo vliv na dostupnost zákaznických služeb. Zákazníci měli problémy s přihlášením do samoobsluhy a v určitém období dokonce nefungovala aktivace nových SIM a mnoha služeb.

Autor:




Nejčtenější

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Nokia 8
Nejlepší Nokia 8 má skvělý výkon a je to první „obojíčkový“ smartphone

Nový vlastník značky Nokia konečně představil svůj top model. Novinka s označením 8 je špičkový smartphone, který ctí tradice. Nemá displej přes celé čelo, ale...  celý článek

Další z rubriky

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.