Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


T-Mobile bez varování změnil přístup k zákazníkům. 50 MB a vypne vám data

  12:45aktualizováno  14:53
Že je český mobilní trh unikátní, dokázal nově T-Mobile. V polovině května totiž mlčky upravil nastavení vybraných tarifů a datových balíčků. Po vyčerpání datového limitu u nich již nedochází ke zpomalení datového toku, ale zcela se přeruší. Operátor zákazníky dopředu neinformoval, nejde prý o změnu podmínek.
T- Mobile.

T- Mobile. | foto: AP

Na redakci Mobil.iDNES.cz se v posledních dnech obrátili zákazníci T-Mobilu s upozorněním, že jim operátor změnil nastavení jejich tarifů, co se týká možnosti využívání dat po vyčerpání FUP (datový limit). Stížnostmi nespokojených klientů se plní také facebookový profil T-Mobilu. U vybraných tarifů a datových balíčků jim totiž operátor po vyčerpání FUP data zcela zablokuje, přitom až do poloviny května se jen zpomalovala přenosová rychlost.

Změna se dotkla nejen zákazníků, kteří využívají tarif S námi v sítích, starší tarif S námi v síti či balíček Internet v mobilu na den, ale i těch s předplacenými kartami Twist. U nich totiž operátor upravil nastavení balíčku Internet v mobilu na týden. Jde zpravidla o tarify a balíčky s datovým limitem 50 MB.

Zákazníci si stěžují především na fakt, že nebyli operátorem dopředu o této změně informováni. T-Mobile se však brání, že nejde o změnu podmínek, o níž by měl zákonnou povinnost informovat. Až do květnové změny šlo spíše o jakési zvýhodnění, které nyní na základě platných podmínek jednoduše upravil. Zákazníci tak nemají právo na odstoupení od smlouvy.

„V podmínkách služby/tarifu (z loňska) i v Ceníku služeb je uvedeno, že ‚po vyčerpání přiděleného objemu dat má zákazník možnost dokoupit si další objem dat za cenu dle Ceníku služeb‘. Pokud tedy objem dat přidělený k zákazníkovu stávajícímu tarifu nestačí, může si dokoupit další data v podobě dodatečných mobilních datových balíčků. Uplatňujeme tedy pouze platný postup poté, co zákazník vyčerpá datový limit,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

Podle operátora je tak postup v souladu s podmínkami i ceníkem, které jsou nedílnou součástí účastnické smlouvy. Proč k úpravě nastavení vybraných tarifů a balíčků platného od letošního 17. května přistoupil, vysvětlil operátor na facebookovém profilu: „Podmínky jsme změnili z toho důvodu, že i po vyčerpání FUP telefony dál na pozadí stahovaly data a tím blokovaly část přenosového pásma. To pak negativně ovlivňovalo ty zákazníky, kteří mají zaplacený balíček nebo tarif s daty.“

Podle Patricie Šedivé se změna dotkla zhruba 4 % zákazníků využívajících data na příležitostné použití. Ti tak od poloviny května již nemají možnost využívat po vyčerpání FUP výše zmíněných tarifů a balíčků pomalá data. Je minimálně zvláštní, že tak malé množství zákazníků s minimální rychlostí připojení může ovlivnit zbývající klienty. Nezbývá tak, než si po vyčerpání základního datového objemu přikoupit jednorázový balíček. Nebo případně navýšit datový balíček na vyšší.

Což však znamená i navýšení měsíční útraty. S ohledem na obvykle vyčerpaný datový objem se pak vyplatí zvážit, zda nevyužít jiný tarif s vyšším FUP. Možná i v tomto se tak dá hledat důvod, proč T-Mobile mlčky ukončil dosavadní zvýhodnění vybraných tarifů a uvedl v praxi platné podmínky. Operátor však takový záměr popírá. „Nabídku nechceme vytlačit, tyto tarify byly od počátku určené pouze pro minimální používání dat,“ upřesnila Šedivá.

Podejte reklamaci, doporučuje ČTÚ zákazníkům T-Mobilu

Zákazníci T-Mobilu se s celou záležitostí obrátili na Český telekomunikační úřad, který tuto věc v současnosti prošetřuje.

„Prověřujeme, zda skutečně dochází k přerušení služby a rovněž, zda T-Mobile aktuálně změnil smluvní podmínky, či zda se jedná o změnu výkladu stávajícího znění smluvních podmínek (pokud nebyly měněny),“ uvedla pro redakci Mobil.iDNES.cz Nikola Šedová z tiskového oddělení ČTÚ s tím, že podmínky tarifů, u kterých by mělo k přerušení poskytování služby docházet, totiž platí v nezměněném znění od listopadu loňského roku.

Úřad prověřuje i případné rozpory jednotlivých smluvních dokumentů či případný rozpor smluvních podmínek s webovou prezentací nabídky služeb.

„Každopádně těm účastníkům, kterým by služba byla po vyčerpání FUP skutečně přerušena, bychom v tuto chvíli doporučili z důvodu zachování práv a lhůt pro případné vedení sporného řízení (o námitce proti vyřízení reklamace) daný postup u společnosti T-Mobile reklamovat,“ dodala Šedová.

Aktualizováno o vyjádření Českého telekomunikačního úřadu

Autor:




Nejčtenější

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Další z rubriky

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 zrychluje datové přenosy. V Praze je prý nejrychlejším operátorem

Výstavba nových vysílačů, navýšení kapacity sítě i využívání více kapacitních vrstev najednou umožnilo společnosti O2 docílit vyšší průměrné rychlosti 4G LTE....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.