T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru | foto: T-Mobile

T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

  • 18
„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý připravil pro věrné zákazníky. Jenže o tarifech na míru v pravém slova smyslu nemůže být ani řeč.

Po kliknutí na banner je zákazník přesměrován na podstránku zákaznické podpory věnovanou prodloužení smlouvy. Na stejnou stránku se zákazník mimochodem dostane i z úvodní stránky T-Mobilu přes standardní odkaz „Prodloužit smlouvu online“ pod záhlavím webu. Zákazník je následně vyzván, aby se přihlásil číslem pro hlasový či datový tarif, jedině tak mu operátor může prý ukázat jedinečnou nabídku tarifů podle jeho potřeb.

To je sice pravda, ovšem všechny dosavadní formulace operátora evokují, že se zákazník dočká zcela odlišné nabídky oproti standardním tarifům Mobil. Tedy, že získá více služeb oproti běžnému tarifu za tomu adekvátní paušál, nebo tarif speciálně uzpůsobený jeho běžné měsíční spotřebě.

Operátor sice skutečně zobrazí nabídku adekvátní spotřebě (především té datové) daného zákazníka, ovšem ne takovou, jakou zákazník po přečtení lákavých sdělení pravděpodobně očekává.

Veškerá tato „speciální“ nabídka totiž podle slov T-Mobilu vychází z aktuálních tarifů Mobil, operátorem nabízené tarify při prodloužení smlouvy se tak oproti nim nikterak neliší. „Tarify na míru“ tak představují pouhý výběr z aktuálních tarifů, tedy těch, které co nejlépe odpovídají chování daného zákazníka využívajícího některý ze starších tarifů.

Všeobecné vnímání spojení „jedinečný tarif na míru“

Zajímalo nás , jak spojení použité T-Mobilem v bannerové kampani vnímají zákazníci operátorů. Všeobecně se dají reakce oslovených lidí shrnout do jednotného přesvědčení, že si zákazník bude moci v takovém případě sestavit vlastní tarif podle svých představ. Dnes tedy zejména s ohledem na mobilní data, tedy možnost sám si určit především jejich objem, ale i cenu podle vlastních požadavků, a neomezovat se tak na striktně danou nabídku operátora.

„Banner slouží pro přihlášení zákazníka do prostředí samoobsluhy T-Mobile. Po přihlášení můžeme zákazníkovi zobrazit a nabídnout nabídku, která nejlépe pokrývá jeho telekomunikační potřeby a tím mu usnadnit jeho výběr,“ uvedla pro Mobil.iDNES.cz Anna Hroudová z tiskového oddělení T-Mobilu.

Zákazníci se staršími tarify budou totiž v případě končícího úvazku muset přejít na některý z nových tarifů. Bannerová kampaň se tak zaměřuje právě na snazší přechod zákazníků na nové tarify Mobil, které operátor představil koncem letošního března (více zde).

„Chceme, aby si zákazník vybral nový tarif tak, aby nejlépe vyhovoval jeho potřebám, což při přechodu mezi tarifními generacemi nemusí být vždy zcela snadné, proto se mu snažíme výběr usnadnit,“ dodala Hroudová.

Zákazníci čekající po kliknutí na banner a přihlášení do internetové samoobsluhy jedinečnou tarifní nabídku za svou věrnost T-Mobilu tak budou zklamáni. Minimálně v této kampani, která je, ačkoli tak nepůsobí, zaměřena zcela jiným směrem, se ničeho takového nedočkají.