Dle vyjádření operátora byl případ policejním komisařem odložen ještě v předprocesní fázi, neboť "nebyl důvod k dalšímu postupu dle §158 odst. 3 trestního řádu."
"V dané věci neexistuje podezření, že by se jednalo o trestný čin, přestupek, či správní delikt a ve věci není třeba dalšího opatření ze strany policejního orgánu," uvedla Martina Kemrová, tisková mluvčí společnosti.
Oznámení bylo na T-Mobile podáno advokátní kanceláří Virág a partneři v prosinci minulého roku. Ta operátora mimo jiné podezřívá ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele. - čtěte Na T-mobile bylo podáno trestní oznámení
V současné chvíli by dle operátora měl být oznamovatel o věci vyrozuměn. "Naši právníci ještě přezkoumají, zda odložení nebylo napadeno," dodala Kemrová.
Na vyjádření advokátní kanceláře Virág a partneři redakce čeká.
T-Mobile se hrozbě soudního sporu vystavil kvůli marketingové akci z června loňského roku. V ní nabídl svým zákazníkům vybrané balíčky služeb na dva měsíce zdarma, po uplynutí této doby je však namísto deaktivace zpoplatnil nejméně desítkami korun měsíčně. - čtěte T-Mobile vymyslel obezličku na zákazníky
Celkový počet klientů T-Mobilu přitom převyšuje pět milionů. Pokud by si některou ze služeb nechtěně ponechalo sto tisíc lidí, tedy každý padesátý, mohl by si T-Mobile přijít na 10 milionů korun měsíčně navíc za služby, které tito lidé vlastně nechtěli.
Co říká §158 odst. 3? |
O zahájení úkonů trestního řízení k objasnění a prověření skutečností důvodně nasvědčujících tomu, že byl spáchán trestný čin, sepíše policejní orgán neprodleně záznam, ve kterém uvede skutkové okolnosti, pro které řízení zahajuje, a způsob, jakým se o nich dověděl. Opis záznamu zašle do 48 hodin od zahájení trestního řízení státnímu zástupci. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, policejní orgán záznam sepíše po provedení potřebných neodkladných a neopakovatelných úkonů. K objasnění a prověření skutečností důvodně nasvědčujících tomu, že byl spáchán trestný čin, opatřuje policejní orgán potřebné podklady a nezbytná vysvětlení a zajišťuje stopy trestného činu. V rámci toho je oprávněn, kromě úkonů uvedených v této hlavě, zejména a) vyžadovat vysvětlení od fyzických a právnických osob a státních orgánů, b) vyžadovat odborné vyjádření od příslušných orgánů, a je-li toho pro posouzení věci třeba, též znalecké posudky, c) obstarávat potřebné podklady, zejména spisy a jiné písemné materiály, d) provádět ohledání věci a místa činu, e) vyžadovat za podmínek uvedených v § 114 provedení zkoušky krve nebo jiného podobného úkonu, včetně odběru potřebného biologického materiálu, f) pořizovat zvukové a obrazové záznamy osob, snímat daktyloskopické otisky, provádět osobou téhož pohlaví nebo lékařem prohlídku těla a jeho zevní měření, jestliže je to nutné ke zjištění totožnosti osoby nebo ke zjištění a zachycení stop nebo následků činu, g) za podmínek stanovených v § 76 zadržet podezřelou osobu, h) za podmínek stanovených v § 78 až 81 činit rozhodnutí a opatření v těchto ustanoveních naznačená, i) způsobem uvedeným v hlavě čtvrté provádět neodkladné nebo neopakovatelné úkony, pokud podle tohoto zákona jejich provedení nepatří do výlučné pravomoci jiného orgánu činného v trestním řízení. |