Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


T-Mobile: práce asistenta infolinky je těžší než práce kosmonauta

aktualizováno 
Umíte si představit, kde sedí operátoři infolinky, když s nimi právě hovoříte? Víte, kolik zaměstnanců denně telefonuje s klienty a jakým školením prochází? Jak funguje celková péče o zákazníky? A proč nás stále vítá „plechová huba“? T-Mobile na sebe napráskal vše.

Jak funguje infolinka? | foto: Profimedia.cz

Běžný pracovní den se občas zadaří něčím zpestřit. Místo do redakce tak vyrážím směr Hradec Králové, kde mám schůzku se zástupci operátora T-Mobile. Budu zkoumat, jak vlastně funguje taková péče o zákazníky.

"Dobrý den, jaká byla cesta?" vítá mne Tomáš Růžička, výkonný ředitel péče o zákazníky. Po krátkém rozhovoru na téma nového úseku dálnice D11 se přesunujeme přímo do útrob budovy, která v sobě ukrývá nejen zákaznické centrum, ale i další oborové činnosti.

Hala? Kdepak, jen trochu větší obývák

Hlavním průvodcem se stává Jiří Waldhans, manažer provozu služeb zákazníkům. "Právě teď jsme v místnosti, kde je soustředěna nejpodstatnější část celé péče - infolinka," uvádí své povídání a dodává: "Ta je také tím prvním, co běžného uživatele v případě péče o zákazníky napadne."

Tato místnost je přitom určena pro studenty, kteří si prací na infolince přivydělávají. Není větší než dva vinohradské obýváky. Kdo by čekal - stejně jako já - obrovskou místnost plnou počítačů a operátorů, zmýlil by se. Operátoři jsou rozděleni do týmů, týmy do místností. V jedné "cimře" najdete maximálně dvacet operátorů.

Infolinka T-Mobile

Místnosti jsou samozřejmě koncipovány tak, aby okolní hluk byl co nejmenší. Mezi tato opatření patří nejen technické řešení, ale také omezení počtu lidí v jedné místnosti. "Být jich tu stovka, neslyšíme vlastního slova," vysvětluje rozdělení operátorů Waldhans. Každý operátor má navíc směrový mikrofon odolný proti okolnímu ruchu.

Jednotlivé skupiny vede tzv. teamleader, neboli vedoucí týmu. Ten komunikuje s operátory, usměrňuje jejich práci, přináší nové podstatné informace a snaží se o maximální úspěšnost v řešení příchozích problémů. "Teď máme chvíli volna, můžete se tedy pustit do e-learningu," spustil jeden z nich povel ke svým podřízeným.

Učený z nebe nespadl

E-learning je součástí školení operátorů. Ve chvílích volna se sami vzdělávají z materiálů dostupných na intranetu a nabyté znalosti si ověřují na připravených testech. Tou dobou mají za sebou již základní školení, které trvá jeden měsíc po jejich přijetí. Zde se naučí nejen komunikační dovednosti, ale i celou škálu produktů a služeb nabízených operátorem.

Základem komunikačních dovedností operátorů však není asertivní chování. "Asertivita není to, na čem chceme stavět. Naše lidi učíme základní větu - musíš pochopit, co zákazník chce, musíš za to převzít osobní zodpovědnost a ten požadavek zákazníka vyřešit. Když se toto stane, nemusím používat asertivní chování," říká Růžička.

Ani on se však netají tím, že na jisté zákazníky je třeba asertivní být. "Zákazníky máme různé, všech si vážíme, ale někteří nám dokáží způsobit kuriózní situace. Při této práci a penetraci mobilních telefonů se zkrátka setkáme s různými osobnostmi a povahami," vysvětluje Růžička. Obtěžujících hovorů je dle něj až 1500 za měsíc. Když se takový vyskytne, je nutné jej co nejdříve ukončit.

"Hodně obtěžujících hovorů mají na svědomí děti. Jsme schopni i zpětně dohledat, že od toho či onoho zákazníka takové hovory pravidelně přichází. Pak je mu v začátku naší komunikace přehrána zcela profesionální hláška, že se jeho problém pokusíme vyřešit, ale víme, že hovory s ním jsou problémové," dodává Růžička.

K učení slouží názorné příklady

Na živé operátory přitom směřuje kolem šesti milionů hovorů ročně. I proto bylo v rámci základního školení zavedeno praktické cvičení, které operátory učí na ukázkových příkladech rozhovorů. "Používáme knihovny hovorů, které nám slouží k učení nováčků. Každý zákazník totiž vyžaduje jiný přístup," říká Růžička.

"Operátory pak učíme na ukázkových příkladech. Vybereme hodného, náročného či hrubého zákazníka a vysvětlujeme na nich zvolený přístup. Ten je rozdílný u každého z nich - jinak se musí přistupovat k business klientům, jinak k lidem z IT sféry. U nich je třeba být maximálně stručný a výstižný," vysvětluje.

Nabyté zkušenosti jsou poté během práce operátora průběžně kontrolovány tzv. interní kontrolou kvality. Na ní jsou založeny prémie a bonusy. "Před čtyřmi lety jsme zavedli systém, kdy samotný zákazník hodnotí operátora. Je to mnohem lepší než interní hodnocení typu kolega hodnotí kolegu a i lépe vnímané jak asistenty, tak zákazníky," tvrdí Růžička.

Infolinka T-Mobile

Každý operátor má takových hodnocení až 100 měsíčně a agenti si tak dávají pozor, aby byli příjemní a hodnocení tomu odpovídalo. Zároveň slouží nahrávky rozhovorů k dalšímu sebevzdělávání. Agenti totiž mají přístup ke svým hovorům, které poté mohou probrat se svým teamleadrem a říct si: "Aha, tohle jsem řekl špatně, to musím příště zlepšit."

Smajlíci jako symbol vytížení

Operátoři jsou vesměs mladí lidé a ve všech místnostech vládne přátelská atmosféra. Napětí za dobu mé exkurze nebylo cítit snad nikde. A to možná i proto, že jsme se trefili do doby mírného provozu. O vytížení infolinky jsou přitom operátoři informováni z plasmových obrazovek umístěných v každé místnosti.

Tři smajlíci - zelený, oranžový a červený - dokáží během chvíle sdělit jednotlivým operátorům, čemu se mají v daný okamžik věnovat. "Zelený znamená, že je mírný provoz a agenti se mohou věnovat e-learningu, rozvoji vědomostí, zlepšování kvality nebo vypomáhat ostatním oddělením. Infolinka je totiž spojena i se značným 'papírováním'," vysvětluje Růžička.

"Oranžová je pak střední vytížení a červený smajlík značí, že se mají operátoři plně věnovat hovorům," dodává. Plasmová televize přitom přináší i jiné informace a stává se pro operátory jedním z hlavních informačních zdrojů o aktuálním dění.

V případě, že se vyskytne nestandardní situace (výpadek sítě atp.), najdeme v místnosti několik velkých tabulí, na kterých visí aktuální pokyny k řešení daného problému - tedy co se vyskytlo za problém, co o něm zákazníkům sdělit a jakým způsobem, či kdy se předpokládá jeho vyřešení.

"Jednou jsem četl článek v americkém tisku, kde říkali, že práce operátora je náročnější než práce kosmonauta. Asi šlo o jisté zlehčení, ale uvědomme si, co vše musí náš agent zvládat. V jednu chvíli poslouchá, mluví se zákazníkem, pracuje se systémy, vyhledává informace na Intranetu, čte, kontroluje dokumenty a to vše znovu zapisuje. To je téměř více úkonů, než udělá pilot při přistání," komentuje náročnost povolání Růžička.

Agenti nám stárnou

Ptal jsem se i na průměrný věk operátorů. "Agenti nám stárnou, protože máme poměrně nízkou fluktuaci. To je ale dobře, jelikož kvalitní péči lze dělat až ve chvíli, kdy se člověk sžije s firmou a zná její produkty," hbitě reaguje Růžička. Asistent přitom v T-Mobile setrvává v průměru 4-5 let, než dochází k interní kariéře či odchodu ze společnosti.

"Tím, že jsme v regionech a hrajeme tu roli jednoho z největších zaměstnavatelů, věk agentů nám jde nahoru. Typicky se pohybujeme kolem 25-26 let. Najdeme ale i lidi ve věku 40-45 let," říká Růžička. "Ono to dost záleží na regionu, jelikož zde v Hradci se věkový průměr snižuje díky zmiňovaným studentům," dodává Radek Štěrba, ředitel provozu služeb zákazníkům.

Ptáme se: odpovídá Tomáš Růžička, výkonný ředitel úseku služeb zákazníkům

 Tomáš Růžička - Výkonný ředitel, úsek služeb zákazníkům T-Mobile
Tomáš Růžička (autor: T-Mobile)


Můžete našim čtenářům popsat, kde se nyní nacházíme?

Nacházíme se v jedné z poboček divize péče o zákazníky. Ta je regionálně rozdělena na dvě části - Louny a Hradec Králové. My jsme v té druhé, která je zároveň i novější. Část aktivit v rámci péče je i v Praze. Ta je soustředěná zejména na největší firemní zákazníky.

Kolik lidí zde zaměstnáváte?

Na infolinkách 500 lidí rovnoměrně rozložených do zmiňovaných regionů. Celá péče je pak něco přes 800 lidí.

Jaký je průměrný věk operátorů?

Agenti nám stárnou. Typicky se pohybujeme kolem 25-26 let. Najdeme ale i lidi ve věku 40-45 let. Záleží na regionu.

Prochází operátoři nějakým speciálním školením?

Bez školení by to nešlo. Žádný učený z nebe nespadl. Škála znalostí a zkušeností je v našem oboru obrovská. Každý operátor prochází jednoměsíčním základním školením.

Učíte operátory komunikačním dovednostem, například asertivnímu chování?

Komunikační dovednosti se agenti učí v rámci základního školení. Asertivita však není to, na čem chceme stavět. Naše lidi učíme základní větu - musíš pochopit, co zákazník chce, musíš za to převzít osobní zodpovědnost a ten požadavek zákazníka vyřešit.

Neunesl některý operátor tíhu hovoru?

O takové situaci nevím. Samozřejmě máme jisté procento obtěžujících hovorů, které nejsou pro operátory příjemné. Takový hovor je nutné zbytečně neprotahovat a vyřešit jej co nejrychleji.

Jak se mohu stát operátorem infolinky?

V poslední době hodně upouštíme od tradičních přijímacích postupů. Chceme sice stále životopis, děláme pohovory, ale nejdůležitější je pro nás to, zda daný uchazeč má pro tuto práci cit. Péče se zkrátka musí dělat srdcem – pak máte vyhráno.

Upřednostňujete ženy?

Máme 65 procent žen, jelikož ženy se na tuto práci více hlásí, mají větší trpělivost. Není to ale tím, že diskriminujeme muže.

Prozradíte průměrný plat operátora?

Přesnou částku neprozradím, asi není nutné zacházet do absolutních částek. Naše lidi platíme dobře, protože zpětně vidíme, že poskytují perfektní kvalitu, jsou motivovaní, rádi se školí. Myslím, že plat je vzhledem k odvedené práci velmi vyvážený. Průměr by byl navíc sám o sobě zavádějící, jelikož až sto procent fixního platu si mohou agenti vydělat i na prémiích.

Jsou operátoři nějakým způsobem kontrolováni?

Ano. Klasické call centrum má interní kontrolu kvality. Na ni jsou založeny prémie a doplňkové programy. Před čtyřmi lety jsme ale ustoupili od subjektivního hodnocení, kdy hodnotí kolega kolegu. Nyní operátory hodnotí samotní zákazníci. Každý agent má takových hodnocení až 100 měsíčně. Je to férovější než interní hodnocení.

Jsou hovory na infolince nahrávány a pokud ano, k jakému účelu nahrávky slouží?

Ano, hovory jsou nahrávány. Slouží našim agentům k sebezlepšování. Každý agent má přístup ke svým nahrávkám a jejich opětovným poslechem může ve společnosti svého teamleadra pilovat své komunikační dovednosti.

Knihovna hovorů nám také slouží k zaškolení nováčků, které se snažíme udělat velmi prakticky. Vybíráme tak konkrétní typové zákazníky, na kterých nové agenty učíme. Nahrávky se přitom samozřejmě anonymizují.

Použili jste někdy záznamy hovorů jako důkazní materiál ve spolupráci s Policií ČR?

Ne. Monitoring kvality naprosto neslouží k těm účelům, které byly zmíněny. Myslím, že to ani není pro Policii relevantní. K této vazbě nikdy nedošlo.

Kolik lidí jste schopni odbavit v jeden okamžik?

Hodně hovorů je odbaveno automatizovaným systémem. Odbavení v jeden okamžik však nelze zcela přesně určit. Zajímavější je denní číslo, protože špička je rozložená do celého dne. Jde v průměru o 20 tisíc hovorů denně, o svátcích se vyšplháme až na 26 tisíc.

Zmínil jste hlasový automat. Víte, kolik procent zákazníků využije jeho služeb?

Ano, přibližně 75 procent hovorů je odbaveno hlasovou automatizací.

Je struktura hlasového automatu podřizována nejčastějším dotazům?

Určitě. Náš IVR systém (hlasový automat, pozn. red.) se přizpůsobuje danému zákazníkovi, do nabídky se snažíme dát nejčastější dotazy. Větvě systému nejsou statické, přizpůsobují se.

Je složitost přepojení na živého operátora záměrem?

Nemáme problém s dostupností na živého operátora. Čekací doba je u nás ve chvíli, kdy se pro něj zákazník rozhodne, v průměru od dvaceti do čtyřiceti sekund.

Ale to je až od chvíle, kdy se zákazník popere s hlasovým automatem...

Ano.

Proč tedy není na začátku volba přímo pro spojení s živým operátorem?

Je třeba najít kompromis. Bez něj bychom totiž nemohli mít jen 500 operátoru, ale 1500 i více.


"Pamatuji si však na jednu situaci u výběrového řízení na team leadra. Měli jsme tu tři mladé lidi v průměru okolo 23 let a jednu starší paní. Zprvu nikdo z nich nebyl natolik výrazný, abychom jasně vybrali daného kandidáta. Paní popravdě neměla ani nijak lákavý životopis," vypráví Růžička.

"Nakonec jsme ji zkusili jako asistenta a řekli jsme si, že když to půjde, dáme ji rovnou na team leadra. Dnes je z ní jedna z nejlepších vedoucí týmu, kterou máme," dodává s tím, že 65 procent agentů jsou ženy. "Není to ale tím, že diskriminujeme muže. Ženy se na tuto práci více hlásí, mají větší trpělivost," říká.

A nejdéle zaměstnaný člověk? Na stejné pozici prý vydrží jen málo lidí. Pokud je v T-Mobile již delší dobu, většinou dochází ke kariérnímu postupu. "Byly by to absolutní výjimky, kdy tu bude člověk na stejné pozici nějakou delší dobu. Krom toho to ani není zdravé. Ideální je vždy po dvou, třech letech udělat kariérový krok," říká Růžička.

Péče není pouhá infolinka

Infolinka je však pouhá část toho, co péče o zákazníky obnáší. Celkem na operátorské pozici pracuje 500 lidí rovnoměrně rozložených do tří regionů. První a nejnovější z nich je právě Hradec Králové, druhý Louny a třetí Praha. "V Praze je péče soustředěná zejména na největší firemní zákazníky," vysvětluje Radek Štěrba.

Celá péče o zákazníky pak zaměstnává na 800 lidí. "Máme sice lidi, co navrhují procesy, vytváří systémy atp. - to jsou ale ty lidi, kteří jsou spíše v pozadí. S nimi se běžný člověk vůbec nepotká. Snažíme se o to, aby firma měla většinu lidí v té přední linii. Ta je nejdůležitější a pro zákazníka klíčová, jelikož to jsou ti lidi, se kterými je zákazník v kontaktu," říká Růžička.

Podle něj je třeba dělat péči srdcem. S tím souvisí i postupné upouštění od tradičních přijímacích postupů. "Samozřejmě chceme životopis, děláme přijímací rozhovory, avšak čím dál více se snažíme odklánět od tradičních výběrových metod. Ten člověk pro to musí mít zkrátka hlavu a srdce. Vybírá se spíše podle přístupu - zda uchazeč má cit pro péči či nemá," vysvětluje.

"Plechová huba" je oblíbená

Na infolinku směřuje na 26 milionů hovorů ročně. Pouhá část z nich však končí u živých operátorů. "Celých 75 procent hovorů je odbaveno hlasovou automatizací. Je třeba ale pamatovat na to, že nám chodí i emaily, faxy a dokonce i dopisy psané rukou," říká Růžička.

Právě hlasová samoobsluha mne zajímala nejvíce. Nebudu totiž asi sám, koho pověstná "plechová huba" rozčiluje ve chvíli, kdy chci například rychle zablokovat ukradenou SIM kartu. "Existuje tu rozpor. Obecné vnímání IVR (hlasový automat, pozn. red.) není zrovna pozitivní. Přitom jej většina zákazníků hodnotí dobře," vysvětluje Růžička.

Infolinka T-Mobile

"Navíc nemáme problém s dostupností na živého operátora. Čekací doba je u nás ve chvíli, kdy se pro něj zákazník rozhodne, v průměru od dvaceti do čtyřiceti sekund," dodává. Ale proč se nemohu rozhodnout pro operátora hned na začátku hovoru? "Je důležité najít ten balanc. Pak bychom totiž nemohli mít jen 500 agentů, ale 1500 agentů a více," vysvětluje Růžička.

"To máte jako se samoobsluhou. Také mohu jít a u každého zboží na mne čekat krásná prodavačka. Já ale například u mouky čekat nechci. Je třeba najít kompromis," říká. Ve většině případů dle něj ušetří hlasový automat čas. "I zde platí, že když dva dělají totéž, není to totéž. Náš systém se totiž přizpůsobuje danému zákazníkovi," dodává.

Pokud tak voláte na infolinku a nemáte například aktivní MMS zprávy, hlasový automat předpokládá, že právě tento problém chcete vyřešit. Tuto volbu vám pak nabídne přednostně. "Uznávám, že mnoho hlasových automatů je pro zákazníka nepříjemných a tím vzniká i to známé negativní povědomí o těchto systémech. To ale není případ T-Mobile. Kvalitě hlasového automatu věnujeme velkou pozornost a navíc automatizace šetří čas náš i zákazníka," tvrdí Růžička.

"Když dám příklad z oboru bankovnictví: chci si vybrat peníze a mám dvě možnosti - jít na přepážku, kde budu čekat frontu, vyplňovat formuláře a žádat pokladní o vydání hotovosti, nebo si jednoduše dojdu k bankomatu a vyberu peníze zde, v automatu. Ušetří mi čas a proto také na bankomaty nikdo nenadává," vysvětluje.

Voláme meziměsto

Má exkurze je u konce. Dověděl jsem se, jak funguje péče o zákazníky, a že když volám z Prahy na infolinku, volám vlastně "meziměsto". Můj hovor totiž zvedne operátor v Lounech či v Hradci Králové. Nových informací bylo ale mnohem více. Rychle tak jedu zpět do Prahy, abych zas vše nezapomněl. Na novém úseku dálnice D11 si teprve teď všímám toho, o čem mluvil pan Růžička na začátku našeho rozhovoru: on zde vážně ještě není ani jeden billboard!

 Co může takový operátor zažít?

Operátor: „Kde máte vaši e-mailovou schránku?
Zákazník: „V Chomutově!“

Operátor: „Dobrý den, jak vám mohu pomoci?"
Zákazník: „Já volám skrz tu smlóvu né?"
Operátor: „A co ohledně smlouvy máte na mysli?"
Zákazník: „Prodlóžit né?"
Operátor: „A jedná se smlouvu k tomuto číslu ze kterého voláte?"
Zákazník. „Jéé, číslo."
Operátor: „No jestli se jedná o váš telefon, ze kterého voláte? K němu chcete prodloužit smlouvu?"
Zákazník: „No na telefón"
Operátor: „A na ten který držíte u ucha? Na jeho čísle?"
Zákazník: „Jéžiš, já nevím to číslo."
Ozve se hlas v pozadí: „Řekni prosimtě "ano" ".
Operátor: „Takže k tomuto telefonu?"
Zákazník: „Ano"

Operátor: „Dobrý den, jak vám mohu pomoci“
Zákazník: „Dobrý den volám Vám kvůli tomuhle problému.“
Operátor: „Ano, povídejte.“
Zákazník: „Já tady mám teď dceru…“
Operátor: „Hmm...“
Zákazník: „…a já si kvůli té dceři teď nemůžu vzpomenout, co jsem chtěl.“
Operátor: ?????
Zákazník: „No jo, ona je malá....“
Operátor: „Aha.“
Zákazník: „Moment-Jarmilo, pojď si vzít malou, já si teď kvůli ní nemůžu vzpomenout, co jsem chtěl pánovi říct...“
Operátor: „Tak?“
Zákazník: „Už je pryč....a já teď fakt nevím. No, já si kvůli ní fakt nevzpomenu. Já Vám zavolám později, nevadí?
Operátor: „Ne, nic se neděje, klidně zavolejte později.“
Zákazník: „Nashledanou.“
Operátor: „Nashledanou“

Ne vždy je zákazník odborník v anglických termínech. Nezřídka musí operátoři vyřešit rébus, co asi znamenají pojmy jako:
blautatut = bluetoth
džípírísí = GPRS
imprafort = infraport

Zádrhel může nastat i u služby Internet 4G, pokud si zákaznice není jistá, zda má notebook nebo stolní počítač.

Operátor: „Jakým způsobem jste dobíjel kredit?“
Zákazník: „Nooo, dobíjel jsem si kredit přes ten terminátor!“

Operátor: „Co vám to píše na displeji za hlášku?“
Zákazník: „Zadejte kód PUN.“

Pokud nejsou zákazníkovi prosby vyslyšeny, dojde občas i na výhrůžky. Například, že nahlásí T-Mobile na Ministerstvu spojů...

Operátor: „Dobrý den, s čím vám mohu pomoci?“
Zákazník: „Dobrý den, já jsem se chtěla zeptat ... já to teď ale zapomněla, víte - já mám Alzheimera... jsem si to asi měla napsat, že? No nevadí, já si vzpomenu...chvíli mi něco povídejte a já si vzpomenu.“

Operátor: „Řekněte mi, prosím, heslo pro komunikaci s operátorem.“
Zákazník: (zavolá na manželku) „Mámo, jakou máme tu operaci s tím komunikátorem???“

Operátor: „Společnost T-Mobile, dobrý den.“
Zákazník: „Dobrý den, já mám takový zvláštní dotaz a nevím jestli mi na něj budete schopná odpovědět...“
Operátor: „Pokusím se.“:-)
Zákazník: „Viděla jste někdy film Diskopříběh?“
Operátor: „Ovšem...“
Zákazník: „A jak tam hraje ten Hrušínský, nevíte jestli je to toho starýho syn nebo vnuk???“
Operátor: „Ano byl to jeho vnuk.“
Zákazník: „Jo, jeho táta je ten s těma brejlama, že jo???“
Operátor: „Ano...“
Zákazník: „A jste si určitě jistá??? Já jsem se totiž vsadil o 2.000,-, tak to potřebuju vědět na 100%...“
Operátor: „Ano jsem si jistá.“


Zákazník: „Chtěl bych nastavit inkaso.“
Operátor: „Samozřejmě, řekněte mi číslo Vašeho účtu.“
Zákazník: „Nuuuuula......(po půlminutě ticha) - máte to????????“


Operátor: „Zákaznické centrum T-Mobile dobrý den“
Zákazník: „Tady XY, mě nehraje zvuk u televize.“
Operátor: „Jak to myslíte, že vám nehraje zvuk u televize?“
Zákazník: „No, nehraje zvuk. Já tady mám UPC, jako ty programy a nejde mi tam zvuk. Před dvouma hodina mi tam zvuk šel a teďka je to všechno mrtvý.“
Operátor: „Dobře, já to chápu, ale nerozumím proč kontaktujete Zákaznické centrum T-Mobile?“
Zákazník: „Já předpokládám, že televize je v pořádku a zvuk nevysíláte vy. Že to vysíláte jako bez zvuku ty programy.“
Operátor: „Teď jste se dovolal na Zákaznické centrum T-Mobile, čili na poradenské lince pro účastníky mobilní sítě T-Mobile – máme na starosti mobilní telefony, služby a tak, a nevím, jak by to mělo souviset s vaší televizí?“
Zákazník: „A jaký číslo mám teda volat?“
Operátor: „Zavolejte na linku 1183, což jsou kolegové z naší služby T-Mobile Asistent, kde vás mohou propojit na odpovídající službu. Vytočte prosím 1183.“
Zákazník: „1183, dobrý, to jsem nevěděl.“
Operátor: „Nic se neděje, v pořádku.“
Zákazník: „Děkuji vám, na shledanou a jdu vytáčet 1183.“
Operátor: „Na shledanou.“


Autor:




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Podvodníci útočí na česká čísla. Prozvánějí a položí

Čeští operátoři varují, v posledních dnech podvodníci prozvánějí desetitisíce náhodně vybraných čísel a doufají, že jim lidé zavolají zpět. Vydělají na drahém...  celý článek

Honor 9 má co nabídnout. Má výkonný čip, duální foťák i výborné dílenské...
Špičkový Honor 9 má za drobný příplatek ještě vylepšenou výbavu

Honor 9 je dosud posledním modelem značky a nutno podotknout, že svou výbavou šlape na paty Huaweii P10, což je vlastně jeho prémiový příbuzný. Na trh však...  celý článek

Ilustrační snímek
Na dovolené se můžete seznámit i nespálit

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Samsung Galaxy S7 a S7 edge
Ceny padají i v létě. Vybrali jsme nejzajímavější slevy mobilů

Hned několik zajímavých slev můžete najít u českých prodejců na různé telefony, od těch opravdu levných až po prémiové modely. Levněji seženete třeba iPhone...  celý článek

Další z rubriky

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Konečně pořádná sleva. Vodafone zlevňuje roamingová data dvaatřicetkrát

Absurdní ceny mobilních dat v roamingu mimo Evropskou unii Vodafone výrazně snižuje. Alespoň u zemí patřících do zóny 2. Cena 1 MB dat klesá z 252 korun na...  celý článek

Logo sítí 5G
Firmy začínají chrastit miliardami, budeme za ně datovat ještě rychleji

Zdvojnásobit výdaje na výzkum mobilní sítě páté generace hodlá od letošního roku čínská společnost ZTE. Výše roční investice by měla dosahovat minimálně dvou...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.