Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

T-Mobile rozdává data zdarma. Ale jen o víkendu

  • 27
V rámci oslav dvacetiletého působení na českém trhu si T-Mobile připravil dárek pro své zákazníky. Ti mohou získat porci bezplatných dat, avšak jen o prvním říjnovém víkendu. Nabídku je nicméně možné využít opakovaně a navíc se neomezuje pouze na zákazníky s datovými tarify.

Bezplatná data v rámci oslav 20 let na českém trhu získají všichni zákazníci T-Mobilu (nabídka platí i pro uživatele Mobilní internet, ale nelze ji sloučit se službou Internet bez drátu a M2M tarify). Zákazníci využívající tarify s daty či datové balíčky u předplacenky se mohou těšit na navýšení datového objemu, pro ostatní pak operátor přichystal bezplatný Internet na den.

První skupina zákazníků tak získá zdarma data o kapacitě 1 GB, bezplatné navýšení datového limitu je možné od pátku 30. září od 22:00 do pondělí 3. října do 2:00. Nabídku je možné využít opakovaně, je však nutné pamatovat, že k čerpání bezplatných dat dojde až po vyčerpání standardního FUP tarifu.

Opakované čerpání volných dat se vztahuje i na zákazníky s tarify bez dat či předplacenkáře bez aktivního datového balíčku, ti získají bezplatně balíček Internet na den s FUP 25 MB. Nicméně, vyčerpá-li zákazník tento balíček před jeho expirací (24 hodin), může si aktivovat další.

Aktivovat odměnu lze výhradně prostřednictvím mobilní aplikace Můj T-Mobile, bezplatná data lze pak čerpat výhradně na území ČR. Bezplatná data získaná v rámci akce je možné vyčerpat do konce zúčtovacího období, nevyčerpaný objem se do dalšího období nepřevádí.

Data zdarma testují sítě, podporují i prodej LTE smartphonů

Vyšší datová zátěž sítě poslouží T-Mobilu k jejímu otestování. Akce s bezplatnými daty nejsou nikterak výjimečné, obdobné nabídky mají i konkurenční operátoři. Kromě testování sítě slouží také k podpoře prodeje LTE telefonů či datových tarifů.

Například O2 se v rámci partnerství se službou pro streamování hudby Spotify rozhodlo po dobu až dvou let neúčtovat data spotřebovaná touto aplikací, podmínky této akce však vzbudily pochyby (více zde). Vodafone pak využil popularity mobilní hry Pokémon GO. Při dvoudenní srpnové akci mohli zákazníci s předplacenkami získat v rámci jednorázového měsíčního balíčku 500 MB dat, tarifní zákazníci pak v závislosti na tarifu čerpat 250 MB, či 1 GB dat navíc.

Rekordmanem, co se bezplatných dat navíc týče, je Vodafone. Jeho síť prošla o loňských Vánocích zátěžovým testem poté, co zákazníkům v rámci vánoční akce nabídl 100 GB dat na 31 dnů.