Kouzlo s mobilem. Nedával pozor na ulici a auto ho nechalo zmizet

  • 22
Švýcarská nadace pro prevenci nehod zveřejnila vtipnou, ale zároveň šokující reklamu. Chce s její pomocí odradit lidi od toho, aby za chůze věnovali více pozornosti svým telefonům než dění okolo.

Televizní spot švýcarské nadace bfu ve spolupráci s policií města Lausanne představuje divákovi 24letého Jonase, který rád poslouchá hudbu na mobilu se sluchátky na uších a zároveň při tom píše textové zprávy. Údajně nemá žádné zvláštní schopnosti, s trochou pomoci ale dokáže předvést kouzelný trik – zmizí. Zmíněnou pomocí mu je trocha nepozornosti a auto, kterého si při přecházení ulice nevšiml.

Muž ve videu upozorňuje, že tento kouzelnický trik dokáže každý z vás. Stačí jen mobil, několik písniček, aplikace pro zasílání textových zpráv a hlavně momentální nepozornost k okolnímu dění. Následně se rozloučí s dovětkem, že se s vámi později setká. Pokud toto kouzlo skutečně předvedete, je setkání s ním velmi pravděpodobné, neboť je to ředitel pohřební firmy. Ta je zároveň hlavním sponzorem lidské nepozornosti.

Sluchátka mohou zabíjet

Na železničních kolejích v Česku přibývá obětí kvůli sluchátkům. Lidé s nimi nevnímají okolí.

Trosky figurín rozeseté v kolejích po ukázkce následků střetu vlaku s člověkem...

Nadace pro prevenci nehod dodává, že v současnosti je ve Švýcarsku jedna ze čtyř nehod způsobena právě nepozorností na ulici. Tato statistika se týká hlavně mladé generace ve věku 15 až 30 let, která má k poslouchání hudby a psaní textových zpráv za chůze největší sklony.

Video má na internetu poměrně slušný úspěch. Originální francouzská verze má na serveru YouTube za měsíc od zveřejnění téměř 700 tisíc zhlédnutí, anglický překlad necelých 250 tisíc a německý přes 180 tisíc.

Nepozornost na ulici s mobilem v ruce je stále častějším problémem. Kromě drastičtějších reklamních kampaní se například v Číně nebo USA malují na některých místech na chodníky speciální pruhy pro lidi, kteří věnují pozornost mobilu a ohrožují tím tak ostatní chodce i sebe (více zde).