Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svět se topí v záplavě mobilních rychlokvašek

aktualizováno 
Příliš mnoho podobných modelů odrazuje uživatele od nákupu nových telefonů. Obávají se také, že novinky rychle zestárnou a investice tak bude zbytečná. Upozorňuje na to nový průzkum analytické firmy RBC Capital Markets.

Výrobci mobilních telefonů v posledních letech doslova šílí. Padesátka nových modelů za rok není žádný problém. Dokonce i značky, které si dříve zakládaly na tom, že je jejich portfolio jednoduché a přehledné, už letos nastoupily do rozjetého závodu ve zbrojení a hrnou na trh jeden podobný model za druhým.

Protože samotný vývoj nového telefonu představuje velmi nákladnou záležitost, je většina těchto rychlokvašek jen docela nudnou kopií některého z předešlých modelů. Scénář zůstává skoro stejný: Jednou zablokujete některou funkci, podruhé vyměníte fotomodul.

O odlišení modelu od zbytku řady už se postará marketing. Dva telefony prezentované jako zcela odlišné přístroje – jeden jako hudební přehrávač a druhý jako fotoaparát, tak klidně mají zcela identickou specifikaci.

Dva stejné modely, každý jiné jméno

Zatímco ještě před dvěma roky jsme se u omlazeného modelu většinou dočkali třeba klíčové technologie Bluetooth nebo vysněného fotoaparátu. Dnes není problém odlišit nový model o něco barevnějším displejem nebo dokonce vroubkováním plastových krytů.

Do této situace jsou výrobci částečně tlačeni mobilními operátory, kteří prodají vysoký podíl telefonů. Od svých dodavatelů ale s oblibou požadují exkluzivitu na vybrané modely. Také zkušenější uživatelé s postupem času sahají k různým specialitám, které lépe uspokojí jejich potřeby.

Výsledkem této situace je ovšem záplava podobných telefonů, ve které se často špatně orientují i profesionálové z oboru. Obyčejní zákazníci jsou pak v obchodech ztraceni.

Inovace nepokrývají zákaznické potřeby

Zatímco před několika lety přinesly integrované fotoaparáty do mobilního průmyslu výrazný impuls, dnešní inovace se jen těžko dotýkají zákaznických potřeb. Prudký nárůst možných voleb a rychle se měnící technologie naopak pomalu začíná uživatele od pořízení mobilního telefonu odrazovat.

Upozorňuje na to internetová studie americké analytické firmy RBC Capital Markets. Téměř polovina dotazovaných uživatelů uvedla, že přemíra mobilních telefonů na trhu je odrazuje od výměny stávajícího přístroje.

Efekt očekávání a krátké životní cykly mobilů způsobují, že 56 % dotazovaných uživatelů nechce koupit nový přístroj. Obávají se totiž, že během několika měsíců zestárne a investice tak bude zbytečná.

Uživatelé jsou zmatení

Pouhé navyšování rozlišení fotoaparátů nebo pamětí se přitom nejeví jako nejlepší cesta jak dlouhodobě poutat pozornost uživatelů. Průmysl vkládá velké naděje do mobilní televize a hudby. Dnešní generace mobilních uživatelů ale přeci jen smyslu těchto služeb zatím příliš nerozumí.

Tři čtvrtiny dotazovaných jasně uvedly, že nemají zájem sledovat na displeji mobilního telefonu televizní programy a 69 % nehodlá používat mobilní telefon jako hudební přehrávač.

Celkem překvapivě uvedla téměř čtvrtina uživatelů, že vyhledávač Google je součástí jejich každodenního života a ocenili by přístup k němu odkudkoliv. To je odpověď na předešlou spolupráci, kterou s nejslavnějším vyhledávačem rozjela Motorola a proč jej přidal T-Mobile jako startovní stránku u svých 3G mobilů. Vodafone zapojí Google do svého portálu live!. - více zde...

Autor:




Nejčtenější

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Další z rubriky

Smartphony značky BLU podle společnosti Kryptowire odesílaly osobní data...
Smartphony s vestavěným špionem opět v prodeji. Jsou extra levné

Krátce poté, co vyšlo najevo, že smartphony BLU bez vědomí uživatele odesílají osobní data na čínské servery, zastavil Amazon jejich prodej. Pár dnů nato je...  celý článek

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Ilustrační obrázek
Největší žrouti baterie v mobilu. Vyrábí je hlavně Google a Samsung

Společnost Avast připravila přehled mobilních aplikací, které nejvíc ovlivňují výdrž baterie smartphonů s operačním systémem Android. Nejčastěji jde o nástroje...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.