Milovníci tahových strategií na PalmOS kapesních počítačích neměli dosud příliš důvod ke spokojenosti. Rozlišovací schopnosti 160x160 pixelů a malá rychlost procesoru nejsou zrovna ideálním prostředím pro rozsáhlejší dobyvatelské ságy, a tak hry buď nebyly nebo nestály za moc. Situace se dost změnila vydáním Strategic Commandera od firmy ZindaWare.
Strategic Commander je tahová strategie - jste jedním z vůdců vesmíru a cílem hry je podmanit jej celý, přesněji řečeno (ať to zní trochu skromněji) tu jeho část, ve které se hra odehrává.
Můžete mít několik soupeřů - těchto rolí se mohou ujmout vaši kamarádi (hra ale, bohužel, nepodporuje hru přes IR port s několika Palmy, střídáte se tedy na jednom přístroji), popřípadě můžete nelehkou úlohu nepřítele svěřit počítači. Neregistrovaná verze umožňuje hru maximálně dvou hráčů.
Při začátku nové hry si volíte velikost vesmíru (Tiny, Small, Medium a Large) a úroveň obtížnosti hry (Easier, Medium, Harder).
Po zmáčknutí tlačítka START počítač vygeneruje vesmír, určí vaši první ("domácí") planetu a přenese vás do obrazovky počátečního tahu.
Strategic Commander je tahová strategie. Znamená to, že máte na tah a přemýšlení o něm libovolně dlouhý čas, ve kterém provedete určité pohyby a činnosti a tlačítkem End předáte tah soupeři.
V menu tahu je několik obrazovek a činností, které můžete vykonat :
Po kliknutí na tlačítko RULES (pravidla) se dozvíte cíl hry a svoji roli v ní. Můžete se přepnout do pole "Map" - zobrazí se pohled na planety v celém "vesmíru". Na jednotlivé planety můžete klikat pro získání informací o nich - zobrazí se "Class" (třída) planety A až P (ta má vliv na výkonnost produkce) a počet lodí ("Ships") na oběžné dráze.
Jste-li na svojí planetě (vaše planety se zobrazí po kliknutí na tlačítko "Your planets"), můžete stavět továrny (máte-li peníze - "Gold") nebo výzkumná střediska. V továrnách můžete produkovat lodi či peníze. Počet výzkumných středisek zase ovlivňuje rychlost vědeckého výzkumu (na obrazovce "Rsrch"). Úroveň vědeckého pokroku má vliv na celou řadu věcí - zejména však na rychlost, dolet a bojovou úroveň vašich lodí.
Máte-li lodi, můžete je poslat okupovat další planety na obrazovce Map. Jednoduše ukážete perem z planety, ze které lodi vysíláte, na planetu, kam je chcete poslat. Na okupovaných planetách můžete stavět další továrny a výzkumná střediska. Není-li cílová planeta dosud okupována, je vaše. Nachází-li se na ní nepřátelské lodi, dojde k boji. Ten nemáte možnost nijak ovlivnit, zobrazuje se pouze jako animace. Výsledek boje je závislý především na počtu lodí, které proti sobě stojí a dále na úrovni vědeckého výzkumu - vyšší úroveň zvyšuje pravděpodobnost zásahu a šance lodí oproti soupeři s nižším vědeckým pokrokem.
Firmě ZindaWare se podařilo vyrobit opravdu solidní strategii, která v dlouhých zimních večerech nepochybně zaujme nejednoho uživatele PalmOS počítače. Cena hry je 15$.
Několik prvních tipů a rad ze zkoušení hry :
- ztrátou domácí planety hra okamžitě končí, udržujte na ní proto vždy silné obranné jednotky
- přednostně okupujte planety s "lepší" třídou - produkce na nich
je mnohem účinnější. Je ovšem třeba počítat s tím, že takovéto planety jsou i obvyklým cílem soupeře.
- podaří-li se vám dobýt planetu vlastněnou soupeřem, získáte i jeho továrny!
+
Dobrá tahová strategie
Vysvětlující informace na většině obrazovek
-
Málo propracovaný systém "bojů"
Závěrečné hodnocení (1-nejhorší, 5-nejlepší) :
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Inovace, užitné vlastnosti
|
|||||
Dokumentace, návod
|
|||||
Grafické zpracování
|
|||||
Rychlost, stabilita
|
|||||
Poměr cena/výkon
|