Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Projdete okolo a v mobilu vám přistane třeba sleva

aktualizováno 
Brněnská společnost Neogenia představila komunikační platformu založenou na technologii iBeacon, kterou Apple uvedl v roce 2013. Spothill je komplexní řešení nejen pro obchodníky, kteří prostřednictvím bluetooth spotů mohou snáze oslovit zákazníky. Uplatnění může najít i v kultuře či cestovním ruchu.

Bluetooth spot Spothill | foto: Mobil

Užíváte si procházky po městě, když tu vás mobilní aplikace prostřednictvím notifikace upozorní na zajímavou slevu v obchodu, který zrovna míjíte. To je jedna z myšlenek technologie iBeacon od Applu, která s chytrými zařízeními komunikuje prostřednictvím nízkoenergetického Bluetooth 4.0. Právě díky tomu mohou obchodníci oslovit potenciální zákazníky oproti technologii NFC či QR kódům na vzdálenost několika desítek metrů. Ve volném prostoru může být dosah spotu až 50 metrů.

Prostřednictvím projektu brněnské společnosti Neogenia vstupuje technologie iBeacon nyní i na český trh. Spothill představuje komplexní řešení nejen pro obchodníky, využít jej lze i k orientaci v neznámých uzavřených prostorách. Například v muzeu můžete stejným způsobem obdržet rozšiřující informace o vybraném exponátu.

Hlavním předpokladem je mobilní zařízení vybavené již zmíněným Bluetooth 4.0 a mobilní aplikací Spothill. Ta bude během listopadu k dispozici zprvu pouze pro operační systémy iOS a Android (od verze 4.3 výše), v průběhu příštího roku bude podpora rozšířena i o platformy Windows Phone a BlackBerry. O zbytek se pak již postará na pozadí spuštěná aplikace.

Pokud se pak uživatel přiblíží k některému aktivnímu spotu, obdrží prostřednictvím notifikace poskytovatelem dopředu navolené informace. Ty mohou být doplněny o fotografie, video či iframe. Konfigurace jednotlivých spotů přitom poskytovateli zabere jen pár minut, provádí se výhradně prostřednictvím webového rozhraní.

Díky tomu lze z kteréhokoli místa nakonfigurovat všechny jím používané spoty rozmístěné třeba i po celé republice, samozřejmě každý z nich může uživateli aplikace podávat zcela odlišnou informaci. Jednotlivé spoty lze v administraci kvůli snazšímu rozpoznání pojmenovat. Po celou dobu vytváření kampaně má administrátor k dispozici i její živý náhled, k jejímu lepšímu zacílení pomůže řada nástrojů.

Zobrazit lze například poměr mezi počtem uživateli přijatých a skutečně zobrazených notifikací, grafy jejich zobrazení z pohledu dne a týdne či vyhodnocení blokování kampaní. Sám uživatel si totiž v mobilní aplikaci vyfiltruje jen takové informace, o něž má skutečně zájem. Ignorovat lze nejen danou kampaň, ale i všechny kampaně daného poskytovatele. Nebo celou vybranou kategorii.

Systém navíc dokáže rozeznat i opakovanou návštěvu daného uživatele, spoty tak mohou posloužit i jako prostředek k odměňování věrných zákazníků. Kampaň lze zacílit také pouze na nově příchozí, nebo nerozhodné zákazníky nacházející se delší dobu v dosahu stejného spotu.

Pro uživatele je využívání Spothillu zcela bezplatné, poskytovatelé však musejí počítat s měsíčním paušálem 150 až 450 korun za pronájem jednoho spotu. Měsíční sazba se pak odvíjí od počtu spotů a délky jejich pronájmu. Spoty jsou bezúdržbové, případné servisní služby jsou zahrnuty již v měsíčním paušálu.

Jedinou starostí tak je výměna baterie, její výdrž závisí na četnosti vysílací frekvence. Na vybitou baterii však spot sám neupozorní, jakékoli včasné upozornění schází i v administračním systému. Pokud se tedy spot v systému nenahlásí, pak zbývá doufat, že důvodem je skutečně vybitá baterie. Při umístění na nevhodném místě se totiž vzhledem k malým rozměrům může stát snadnou trofejí nenechavců.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.