Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xperie budou z Thajska. Sony tam otevře továrnu, první za 20 let

  20:07aktualizováno  20:07
Nad setrváním společnosti Sony na mobilním trhu již od ledna visí velký otazník. Vedení mobilní divize sice spekulace o stažení se z trhu popřelo, šéf Sony však nedávno tuto možnost opět naznačil. O osudu divize se rozhodne příští rok. Přežít se snaží i otevřením první továrny na smartphony za posledních 20 let.

Stěžejní modelová řada Sony Xperia Z tratí na špatném marketingu | foto: Sony

Ztenčení portfolia či masivní propouštění jsou jedna z přijatých opatření, která mají mobilní divizi japonského Sony pomoci z červených čísel. Šéf společnosti Kazuo Hirai však nedávno přiznal, že restrukturalizace má oproti jiným divizím pomalejší nástup. Otevřel tak znovu otázku setrvání společnosti na mobilním trhu.

Šéf mobilní divize Hiroki Totoki, do kterého Hirai vložil naděje koncem roku 2014, se však bez boje nevzdá. Dokazuje to i tím, že i přes výrazné poklesy prodejů smartphonů Sony poprvé po dvaceti letech otevírá novou továrnu na chytré telefony.

Informaci přinesl asijský portál Nikkei. Podle něj Sony investuje několik miliard jenů do továrny v thajské provincii Pathum Thani, kterou v roce 2011 postihly rozsáhlé povodně.

Dosud poslední továrnu zaměřenou na mobily postavilo Sony v roce 1995 v čínském Pekingu. Společnost se na ní podílela se třemi lokálními partnery a vlastnila 51% podíl. Nová thajská továrna je oproti tomu již v jejím plném vlastnictví, podle Nikkei to firmě pomůže v rychlejším rozhodování.

Stěžejní produktovou řadou mobilní divize Sony je Xperia Z. Ačkoli byla na zářijovém veletrhu IFA v Berlíně představena již v páté generaci, pro společnost jsou právě smartphony z této řady pomyslným Černým Petrem. Podle portálu Phonearena se totiž Sony na lukrativním americkém trhu potýká se špatným povědomím mezi místními uživateli. Hlavním úskalím nejsou jen mizerné vazby s americkými distributory a operátory, ale i nevyhovující marketing omezující se většinou pouze na televizní kampaně.

Ačkoli na domácím japonském trhu a například i ve Velké Británii panuje slušné povědomí o produktech Sony, tak by společnost neměla opomíjet globální marketing. Resty má v tomto ohledu značné. Sony si nedávno navíc britské příznivce na svou stranu zrovna nenaklonilo, když šokovalo britskými cenami nových modelů řady Xperia Z5 (více zde).

Kvůli špatné, nevyhovující, nebo dokonce žádné reklamě by tak investice do vybudování nové továrny mohly přijít vniveč. Mobilní divizi Sony však nelze upřít snahu o přežití v době, kdy i jiným zavedeným firmám přidělávají značné vrásky levné čínské značky.

Autor:


Témata: Sony Xperia Z


Nejčtenější

Xiaomi Mi Pad 3 a Samsung Galaxy Tab S3
Jeden stojí devět, druhý dvacet tisíc. Rozdíly přitom nejsou propastné

Mezi tablety s Androidem za devět a za 20 tisíc nemusí být až tak značný rozdíl, ukazuje čínské Xiaomi. Model Mi Pad 3 totiž ve většině parametrů dotahuje Tab...  celý článek

Nubia M2 Lite
Chtějí být bičem na zavedené značky. Tři nové nubie mají šanci zaujmout

Na českém trhu se začnou prodávat hned tři nové telefony značky Nubia. Najdete mezi nimi jeden s dvojitým fotoaparátem, druhý s vysokou kapacitou baterie a...  celý článek

Kopie nové Nokie 3310
Omrkli jsme falešnou Nokii 3310. Málem v Česku předběhla tu pravou

Na akci jednoho distributora mobilních telefonů jsme si mohli prohlédnout kopii novodobé Nokie 3310. Ta na zahraničních trzích předběhla originál a začala se...  celý článek

Samsung  Galaxy S8 Active
Odolná verze Galaxy S8 odhalena. Active přijde o zaoblený displej

Samsung tradičně připravuje odolné varianty svých špičkových modelů. Změnit by se to nemělo ani u novinky Galaxy S8. Oproti běžnému provedení má mít verze se...  celý článek

Prototyp Nokie 9 opatřený nevzhledným maskovacím krytem potvrdil duální...
Maskovaný prototyp Nokie 9 potvrzuje výbornou výbavu

Příznivci oživené Nokie vyhlížejí především její letošní vrchol nabídky, tedy model označený číslovkou 9. Server FrAndroid.com publikoval nové snímky z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.