Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xperie budou z Thajska. Sony tam otevře továrnu, první za 20 let

  20:07aktualizováno  20:07
Nad setrváním společnosti Sony na mobilním trhu již od ledna visí velký otazník. Vedení mobilní divize sice spekulace o stažení se z trhu popřelo, šéf Sony však nedávno tuto možnost opět naznačil. O osudu divize se rozhodne příští rok. Přežít se snaží i otevřením první továrny na smartphony za posledních 20 let.

Stěžejní modelová řada Sony Xperia Z tratí na špatném marketingu | foto: Sony

Ztenčení portfolia či masivní propouštění jsou jedna z přijatých opatření, která mají mobilní divizi japonského Sony pomoci z červených čísel. Šéf společnosti Kazuo Hirai však nedávno přiznal, že restrukturalizace má oproti jiným divizím pomalejší nástup. Otevřel tak znovu otázku setrvání společnosti na mobilním trhu.

Šéf mobilní divize Hiroki Totoki, do kterého Hirai vložil naděje koncem roku 2014, se však bez boje nevzdá. Dokazuje to i tím, že i přes výrazné poklesy prodejů smartphonů Sony poprvé po dvaceti letech otevírá novou továrnu na chytré telefony.

Informaci přinesl asijský portál Nikkei. Podle něj Sony investuje několik miliard jenů do továrny v thajské provincii Pathum Thani, kterou v roce 2011 postihly rozsáhlé povodně.

Dosud poslední továrnu zaměřenou na mobily postavilo Sony v roce 1995 v čínském Pekingu. Společnost se na ní podílela se třemi lokálními partnery a vlastnila 51% podíl. Nová thajská továrna je oproti tomu již v jejím plném vlastnictví, podle Nikkei to firmě pomůže v rychlejším rozhodování.

Stěžejní produktovou řadou mobilní divize Sony je Xperia Z. Ačkoli byla na zářijovém veletrhu IFA v Berlíně představena již v páté generaci, pro společnost jsou právě smartphony z této řady pomyslným Černým Petrem. Podle portálu Phonearena se totiž Sony na lukrativním americkém trhu potýká se špatným povědomím mezi místními uživateli. Hlavním úskalím nejsou jen mizerné vazby s americkými distributory a operátory, ale i nevyhovující marketing omezující se většinou pouze na televizní kampaně.

Ačkoli na domácím japonském trhu a například i ve Velké Británii panuje slušné povědomí o produktech Sony, tak by společnost neměla opomíjet globální marketing. Resty má v tomto ohledu značné. Sony si nedávno navíc britské příznivce na svou stranu zrovna nenaklonilo, když šokovalo britskými cenami nových modelů řady Xperia Z5 (více zde).

Kvůli špatné, nevyhovující, nebo dokonce žádné reklamě by tak investice do vybudování nové továrny mohly přijít vniveč. Mobilní divizi Sony však nelze upřít snahu o přežití v době, kdy i jiným zavedeným firmám přidělávají značné vrásky levné čínské značky.

Autor:


Témata: Sony Xperia Z


Nejčtenější

Zpracování všech kousků je opravdu výborné, nejluxusnějším dojmem působí...
Levné, ale dobré. Mobily kolem pěti tisíc, co stojí za pozornost

Jsou na trhu povětšinou už delší dobu, ale z dobrého důvodu. Tyhle telefony jsou oblíbené proto, že obstojí jak svojí výbavou, tak příznivou cenovkou.  celý článek

Hitlerův telefon (17. února 2017).
Hitlerův telefon se v aukci prodal za 6 milionů korun

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243 000 dolarů (přibližně 6,2 milionu korun). Oznámil to aukční dům...  celý článek

Ilustrační snímek
Anketa: vyhádali jste si levný tarif, nebo vám standardní ceny nevadí?

Jsou pro vás standardní ceny mobilních tarifů přijatelné, nebo patříte mezi šetřílky a u operátora jste si vyhádali slevu? Nebo jste jedním ze šťastlivců,...  celý článek

Huawei P10 Plus
Novinky od Huaweie už bez tajemství. P10 Plus bude mít zaoblený displej

Huawei na veletrhu MWC v Barceloně představí svůj zásadní model P10. Bude to už za týden a souběžně si odbude premiéru i vylepšené provedení P10 Plus, který...  celý článek

Optický kabel
Česko na chvostu. V připojení přes optiku je na tom lépe i Trinidad

Počet obytných prostor v EU, do nichž jsou přivedeny optické kabely, se v průběhu prvních třech čtvrtletí 2016 zvýšil o 23 %, počet odběratelů tak dosáhl téměř...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.