Sony Xperia Z na veletrhu CES v Las Vegas

Sony Xperia Z na veletrhu CES v Las Vegas | foto: Mobil iDNES.cz

Sony prozrazuje strategii: zaměří se jen na špičkové smartphony

  • 9
Na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES 2013 odhalil produktový manažer firmy Sony Stephen Sneeden budoucí plány společnosti. Na poli chytrých telefonů chce firma vyrábět pouze modely z nejvyšší třídy.

Jak informuje server Cnet, nová strategie Sony zahrnuje opuštění segmentu levných a jednoduchých smartphonů. Výrobu levných přístrojů tak přenechá jiným značkám. Podle Sneedena nelze kvůli nízké ceně přinést v segmentu základních modelů všechny vymoženosti, které japonská společnost nabízí.

Sony podle produktového manažera nemůže dělat kompromisy v uživatelském komfortu, který se jeho společnost snaží zákazníkům poskytnout. Na některých trzích může výrobce nabídnout i levnější přístroje střední třídy, ale i ty musí přinést "příběh, který rezonuje". K podobnému kroku se už před časem odhodlala i firma HTC.

Sony na veletrhu v Las Vegas uvedlo dva špičkové modely Xperia Z a Xperia ZL. Ty mají pětipalcové displeje s Full HD rozlišením (1 080 × 1 920 obrazových bodů), čtyřjádrové procesory a fotoaparáty s rozlišením 13 megapixelů.

Designové prvky použité u těchto dvou smartphonů se mají stát poznávacím znamením dalších chytrých telefonů tohoto výrobce. Tím hlavním bude velké kulaté tlačítko na boku, které slouží k zapnutí.

Boj na trhu se však stále přiostřuje. Špičkové smartphony na veletrhu CES představili čínští výrobci, kteří dosud nabízeli především jednodušší modely.

Oproti lídrům Samsungu a Applu má Sony zatím velmi malý podíl na trhu se smartphony.