Jak informuje server Cnet, nová strategie Sony zahrnuje opuštění segmentu levných a jednoduchých smartphonů. Výrobu levných přístrojů tak přenechá jiným značkám. Podle Sneedena nelze kvůli nízké ceně přinést v segmentu základních modelů všechny vymoženosti, které japonská společnost nabízí.
Sony podle produktového manažera nemůže dělat kompromisy v uživatelském komfortu, který se jeho společnost snaží zákazníkům poskytnout. Na některých trzích může výrobce nabídnout i levnější přístroje střední třídy, ale i ty musí přinést "příběh, který rezonuje". K podobnému kroku se už před časem odhodlala i firma HTC.
Sony na veletrhu v Las Vegas uvedlo dva špičkové modely Xperia Z a Xperia ZL. Ty mají pětipalcové displeje s Full HD rozlišením (1 080 × 1 920 obrazových bodů), čtyřjádrové procesory a fotoaparáty s rozlišením 13 megapixelů.
Designové prvky použité u těchto dvou smartphonů se mají stát poznávacím znamením dalších chytrých telefonů tohoto výrobce. Tím hlavním bude velké kulaté tlačítko na boku, které slouží k zapnutí.
Boj na trhu se však stále přiostřuje. Špičkové smartphony na veletrhu CES představili čínští výrobci, kteří dosud nabízeli především jednodušší modely.
Oproti lídrům Samsungu a Applu má Sony zatím velmi malý podíl na trhu se smartphony.