O smartphony od tradičního japonského výrobce není velký zájem. Sony uvedlo, že v prvním čtvrtletí letošního roku (pro Sony fiskální čtvrté čtvrtletí loňského roku) prodalo 3,4 milionu smartphonů.
To je obrovský meziroční propad prodejů o 57 procent, tedy více než o polovinu. Naposledy vykázal tak nízké čtvrtletní prodeje ještě Sony Ericsson v roce 2010. Zaměřením na dražší smartphony se ale podařilo zmírnit ztrátu zisku. Ten meziročně poklesl „jen“ o 38 procent.
Sony za celý loňský rok prodalo celkem 24,9 milionu chytrých telefonů, což jej řadí mezi malé výrobce. Pro představu - druhý největší producent smartphonů na světě, Apple, kterému se v současnosti také příliš nedaří, prodal za první čtvrtletí dvojnásobek toho, co Sony za celý loňský rok.
Zaměření na dražší smartphony se projevilo i v celoročním srovnání. I když se prodeje za celý loňský rok propadly o 36 procent, zisk poklesl „jen“ o 20 procent.
Letos Sony uvedlo novou řadu smartphonů s názvem Xperia X. Do ní patří jak špičkový model Xperia X Performance, tak hůře vybavené modely. V současnosti se Sony potýká s problémy s výrobou, kterou zapříčinilo nedávné zemětřesení v Japonsku.