Muži stále častěji vkládají do SMS své emoce a pocity

Muži stále častěji vkládají do SMS své emoce a pocity | foto: Profimedia.cz

SMS mají novou oběť, z mužů dělají metrotextuály

  • 35
Zahraniční média začínají referovat o takzvané metrotextualitě. Muži stále častěji vkládají do textových zpráv smajlíky nebo na dálku posílají svým přátelům virtuální polibky.

Přibližně 22 procent všech mužů pravidelně zakončuje textové zprávy smajlíkem znázorňujícím polibek nebo slovem "kiss". A to dokonce i tehdy, pokud zprávu posílají svému kamarádovi, nikoliv partnerce. Ukázal to průzkum britského operátora T-Mobile.

Nový pojem vznikl spojením termínů "metrosexualita" a anglického "texts", tedy v překladu SMS. Projevuje se prý především u mužů ve věkovém rozmezí 18-24 let. Avšak nejen u nich. Jeden z deseti uživatelů starších 55 let metrotextualitou "trpí" také.

"Mobilní telefony i nejrůznější komunitní služby podporují nonverbální komunikaci mezi přáteli. Muži pak mnohem snadněji dokážou vyjádřit své pocity a emoce. Obzvláště pak směrem k jejich kamarádům," řekl australskému listu The Sydney Morning Herald psycholog Ron Bracey.