První společností, která Český Telecom k zahájení konkrétních jednání o podmínkách služby zahájila, byla 9. dubna letošního roku Aliatel. Po ní ještě v dubnu následovala společnost Contactel, v květnu pak TELE2, eTel a GTS. Ve druhé polovině června pak jednání zahájily také British Telecom a Czech On Line. "Ostatní žádostí byly neúplné, takže jsme jejich autory vyzvaly k doplnění," uvedl Jiroušek.
Služba volba operátora má konkurenci Telecomu umožnit nabídku služeb i pro menší firmy nebo řadové domácnosti. Cenu za novou službu musel v červnu stanovit Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Zatímco podle Českého Telecomu je určená částka příliš nízká, podle alternativních operátorů je příliš vysoká. "Stanovený příplatek pokrývá pouze malou část nákladů ve výši 1,5 miliardy korun, které Český Telecom musel vynaložit a které regulátorovi detailně vyčíslil," uvedl Jiroušek. Alternativní operátoři naopak chtějí, aby ČTÚ neakceptoval žádné nákladové nároky Českého Telecomu na zavedení služby.
ČTÚ určil jako maximální cenu za originaci součet ceny za propojení a příplatku. Ten byl stanoven na 0,06 koruny za minutu, tedy zhruba pětinu ceny požadované Českým Telecomem. Příplatek přitom pokrývá část nákladů na jednorázovou výměnu softwarového vybavení ústředen a lze jej uplatnit pouze po dobu 10,5 roku. ČTÚ dále výslovně určil, že cenu za sestavení volání nelze uplatnit.