Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tento android není pro mladé. Musí se na něj pořádně tlačit

aktualizováno 
Barcelona (Od zpravodajů Mobil.cz) - Firma Fujitsu připravila velmi zajímavý smartphone pro méně zkušené uživatele. Ač stojí na Androidu, má zcela přepracované menu a především zcela odlišnou logiku dotykového ovládání. Místo lehkých dotyků se na jeho displej musí pořádně tlačit.

Silný tlak na displej není dán technologií samotného displeje, ale je to naopak zcela záměrná vlastnost přístroje. Podle průzkumů si totiž senioři a zákazníci používající obyčejné mobily s mechanickou klávesnicí nezvykli na současné dotykové displeje, kde stačí jen velmi lehké dotyky.

Fotogalerie

Telefon tak při potvrzování položek vyžaduje silný stisk, což simuluje delší podržení virtuálního tlačítka. Displej je prý dostatečně pevný, aby ho horlivý uživatel nepromáčkl. Má to i další výhodu: při listování v menu (k čemuž stačí obvyklý letmý dotyk na displeji) si tak uživatel jen stěží náhodně odklikne nechtěnou položku.

S telefonem jsme si na veletrhu MWC v Barceloně hráli docela dlouho a musíme uznat, že to má Fujitsu výborně vymyšlené. Dotykový displej je přesný a díky nutnosti "silného stisku" klávesy se téměř eliminují překlepy. Uvedený ovládací postup neplatí jen u fotoaparátu. V jeho případě reaguje spoušť tradičně, stačí lehký dotyk. Je zde ovšem jiná specialita: každý vyfocený snímek je nutné před uložením potvrdit.

Menu přístroje, který běží na operačním systému Android a plně využívá tuto platformu, je zcela nové a originální. Vše se odehrává na úvodní obrazovce, což je oproti běžnému Androidu (i jiným platformám) výrazná změna. Menu je vertikální, s tím, že hlavní obrazovka nabízí jen funkce spojené s voláním a psaním SMS. Směrem nahoru je k dispozici fotogalerie, ve které lze listovat horizontálně.

Z hlavní obrazovky menu pokračuje dolů, kde jsou nejprve ve dvou sloupcích ikony pro ovládání funkcí přístroje a vyhledávací políčko Google. Až pod nimi menu pokračuje ikonami aplikací. Vše je velmi přehledné, tlačítka jsou velká a jejich rozložení má logiku.

Po minulých letech, kdy výrobci chrlili jeden obyčejný seniorský mobil za druhým, přichází letos čas na stejně zaměřené smartphony. Vedle Fujitsu vystavovali na veletrhu obdobné přístroje i Doro a Emporia. Ale Fujitsu se nám líbilo nejvíce.

Matura Jan: Online #1005190

Konkurenční smartphone Doro v tradičně seniorském duchu - velký, s velkými tlačítky.

Přístroj vypadá normálně, třeba Doro je vysouvák v tradičním obřím seniorském provedení. A menu včetně speciálního ovládání je připraveno logicky a zajímavě. Telefon je navíc voděodolný a má i tlačítko pro přivolání první pomoci.

 Fujitsu bude model Stylistic v Evropě prodávat zatím u vybraných operátorů. Začíná s Orange.





Nejčtenější

Huawei P10 Plus
Už za tři dny se změní svět mobilů. Toto budou hvězdy veletrhu MWC

V neděli 26. února se v Barceloně na veletrhu MWC 2017 dozvíme, jaké mobily nás budou provázet první polovinou letošního roku. Očekává se celá řada novinek od...  celý článek

Ilustrační snímek
Za telefonování v letadle pět dnů vězení, za zapnutý mobil jen tři dny

Čínská policie zatkla během jediného měsíce tři cestující, kteří ignorovali upozornění aerolinek vyzývající k vypnutí telefonu. Jedna ze zadržených odmítla...  celý článek

Ilustrační snímek
Do čtyř let bude více lidí s mobilem než s tekoucí vodou

Sedminásobný nárůst globálního mobilního datového provozu do roku 2021 předvídá studie společnosti Cisco. Jen v regionu střední a východní Evropy by měla být...  celý článek

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Tajemství uniklých novinek: výrobcům to hraje do karet

Už je téměř pravidlem, že každý očekávaný smartphone unikne na internet ještě před oficiální premiérou. Výrobci si na to už zvykli a někteří to ani neřeší,...  celý článek

Sony Xperia XA
Sony v posledním čtvrtletí prodalo 15krát méně smartphonů než Apple

Slavné časy značky Sony jsou ty tam. V posledním loňském čtvrtletí sice prodalo více smartphonů než v předešlém kvartálu, ale meziročně se prodeje propadly.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.