Reklama

Schovejte své mobily a připravte si úsměv, nabádá škola rodiče žáků

Při čekání na potomky docházející do základní školy na severovýchodě Anglie se mají rodiče odpoutat od mobilů a místo toho si mají na přivítanou nachystat úsměv. Tímto poselstvím, které nesou značky rozmístěné na vchodech do školního areálu, chce škola rozvíjet komunikační schopnosti žáků.
Rodiče by své děti měly při vyzvedávání ze školy vítat s úsměvem na tváři a ne s mobilem v ruce. Ilustrační snímek

Rodiče by své děti měly při vyzvedávání ze školy vítat s úsměvem na tváři a ne s mobilem v ruce. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Rozhodnutí o rozmístění značek nebylo důsledkem nějakého akutního problému, cituje britský list The Independent ředitelku St Joseph’s RC Primary School v Middlesbrough Elizabeth Kingovou. Smyslem tohoto kroku bylo podle ní spíše povzbudit rodiny, aby spolu více mluvily.

Kingová uznává, že po grafické stránce jsou značky jednoduché, důležitější je v tomto případě spíše jejich poselství. Značky umístěné na třech vchodech do školního areálu mají rodiče přinutit k zamyšlení se nad tupým hleděním do mobilů během čekání na potomka.

10.března 2017 v 13:45, příspěvek archivován: 10.března 2017 v 14:13

Middlesborough school urges parents 'Greet your child with a smile not a mobile!' https://t.co/jMEAsXmGso #digitaldetox #parenting #PSHE https://t.co/4kK8vVO0Z9

Škola se tímto způsobem snaží podpořit verbální komunikační schopnosti žáků, mluvení a naslouchání v rámci rodiny dětem totiž značně pomáhá. Reakce rodičů byly pro vedení školy překvapivé, ti totiž značky nevnímají jako snahu jim něco přikazovat. Ohlasy tak byly vesměs kladné, někteří ovšem snahu ředitelky považují za hloupou.

Sami nicméně upozorňují, že iniciativa školy může přijít vniveč, budou-li si toto doporučení brát k srdci jen při vyzvedávání dětí ze školy. Verbální komunikaci je totiž nutné udržovat i mimo ni, používání mobilů by se tak mělo omezovat i v domácím prostředí.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

žádný příspěvek v diskusi

Další z rubriky Tech & Trendy

Reklama