Siemens je čtvrtý na světě

Společnost Siemens zvýšila prodej mobilních telefonů o více než 40 procent, což je největší nárůst mezi výrobci těchto přístrojů. Zároveň však prodala o 27 miliónů méně mobilů než světový lídr Nokia. Nevýrazná pozice Motoroly v ČR zároveň nijak neohrožuje její celosvětové druhé místo. Renomovaná společnost Gartner Dataquest zveřejnila výsledky nejnovějších průzkumů trhu s mobilními telefony.
Nejsilnější pozici na světovém trhu s mobilními telefony stále bezpečně ovládá finská Nokia. Ve druhém čtvrtletí letošního roku prodala více než 35 miliónů kusů mobilů, což představuje tržní podíl 35,6 procenta . Její nejbližší konkurent, americká Motorola, přitom ve stejném období obhospodařovala pouze 15,7 procenta světového trhu. Přes veškeré nepříznivé zprávy, které v posledních měsících provázejí mobilní telekomunikace je pozice Nokie stále neotřesitelná. Dílčí neúspěchy či kritika některých nových modelů této společnosti zjevně nedokáže způsobit významnější odliv zákazníků. Klobouk dolů.

Německý Siemens již dva roky svádí tvrdý boj s korejským Samsungem. Tomu nyní patří devět a půl procenta světového trhu a jeho pozicí v lidnaté Asii zatím stěží někdo otřese. Evropa, kde je Siemens nejsilnější, však stále nepovažuje Samsung za značku nejvyšší kvality. Zároveň Siemens věnuje hodně energie posílení své pozice v USA. Mobilní komunikace tam zatím sice stále nedosáhla takového stupně jako v Evropě, ale tato země je potenciálně velmi bohatým trhem. Asie je sice nesrovnatelně lidnatější, Spojené státy jsou však bohatší.

Samsung pravděpodobně v následujících letech upevní svůj podíl na světovém trhu, ale jeho ekonomické výsledky budou možná horší než evropských a amerických výrobců. Ti mají pevný základ především u náročných evropských zákazníků, kterých je sice podstatně méně než asijských , ale jsou schopni zaplatit výrazně víc peněz za mobilní telefony a jejich používání.

Ve druhém čtvrtletí letošního roku se na světě prodalo celkem 98,7 miliónu mobilních telefonů. Nejvíc jich prodala Nokia (více než 35 milionů, 35,6 procenta trhu), druhé místo patří s 15,7 procenty trhu Motorole, třetí je korejský Samsung (9,5 procenta) a čtvrté místo patří s 8,4 procenta Siemensu. Společnosti Sony Ericsson se zatím přes počáteční proklamace zjevně nepodařilo dosáhnout výraznějšího úspěchu.