Jeden přístroj, tři různá modelová označení. I s tím se lze u Samsungu setkat.

Jeden přístroj, tři různá modelová označení. I s tím se lze u Samsungu setkat. | foto: Samsung

Samsung dupe na brzdu. Razantně pročistí nabídku smartphonů

  • 12
Ve snaze zabránit dalšímu poklesu zisků Samsung v příštím roce výrazně sníží produktovou nabídku smartphonů. Menší počet modelů má pomoci k lepší správě zásob a dodavatelských řetězců. Zatím není zřejmé, kterých modelů se tento krok dotkne.

Samsung je mezi mobilními výrobci přeborníkem v obsáhlosti nabídky. Patrně i ve snaze zamezit dalšímu poklesu zisků oživuje i modely, které se dočkaly již několika nástupců. Avšak tato strategie současné mobilní jedničce nevychází a v letošním třetím čtvrtletí vykázala nejhorší provozní zisk od druhého čtvrtletí 2011. Oproti shodnému loňskému období totiž mobilní divize Samsungu dosáhla o 74 % nižšího zisku.

Společnost se tak rozhodla změnit strategii a v příštím roce razantně pročistí produktovou nabídku chytrých telefonů, z nichž si jsou v současnosti mnohé podobné jako vejce vejci. Na obsáhlou nabídku Samsungu jsme upozornili i v našem kvízu, v němž jste si mohli ověřit znalost jeho produktových řad (více zde). Ty mají podle informací portálu Wall Street Journal v příštím roce prořídnout o 25 až 30 procent.

Na úterní newyorské prezentaci to uvedl viceprezident Samsungu Robert Yi. Nicméně již neinformoval, které řady či modely z nabídky společnosti zmizí. Podle společnosti Strategy Analytics totiž Samsung v letošním třetím čtvrtletí prodal celkem 79,2 milionů smartphonů, tedy o více než devět milionů méně než před rokem (více o prodejích smartphonů se dočtete zde).

Přední světoví výrobci stále silněji pociťují agresivní politiku dříve spíše neznámých čínských výrobců. Například Xiaomi na důležitém čínském trhu již Samsung sesadilo z první pozice (více čtěte zde) a za poměrně krátkou dobu se stalo velmi silným soupeřem. A zdaleka není jediné. Více se prosazuje i Motorola, kterou od Googlu koupila společnost Lenovo, či společnost Gionee. Tito výrobci Samsung válcují především v rozvojových zemích, v nichž zákazníky získávají díky lepšímu poměru ceny a výkonu.

Samsung se v současnosti výrazně zaměřuje na novou produktovou řadu, do níž spadají i nedávno představené modely A3 a A5 (více čtěte zde). Až čas ukáže, zda se mu změna strategie vyplatí, a zvrátí tak nepříznivě se vyvíjející finanční výsledky. Nová generace phabletu Note firmu patrně nespasí, prodává se totiž hůře než předchozí Note 3 (více čtěte zde). Ale ať už to dopadne jakkoliv, přinejmenším bude nabídka Samsungu výrazně přehlednější pro uživatele.