Samsung Galaxy S7 edge

Samsung Galaxy S7 edge | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Samsung levným čínským smartphonům konkurovat nemůže. Ale má řešení

  • 16
Stále více výrobců smartphonů deklaruje, že jim malé objemy prodejů nevadí. Důležitější je pro ně ziskovost. Strategii ziskovosti nyní bude razit i jednička na trhu s chytrými telefony.

Svět mobilních telefonů se změnil. Nástup chytrých telefonů nové generace znamenal problémy pro dlouho zavedené světové výrobce. Ti se nyní snaží zaujmout precizně zpracovanými a tím pádem i dražšími produkty.

S levnými smartphony od čínských výrobců nemohou soutěžit. Vyhovují jim tak menší počty prodaných kusů, protože na dražších přístrojích mohou generovat větší zisk. Po HTC nebo Sony obdobnou strategii přebírá i Samsung.

Na rozdíl od jmenovaných malých výrobců je Samsung gigant. Je to největší výrobce smartphonů na světě, který má neotřesitelnou pozici. I on si je ale vědom, že levným čínským produktům konkurovat nemůže.

Podle nejmenovaného představitele Samsungu, kterého cituje server Korea Times, se jihokorejský výrobce už dále nebude zaměřovat na počty prodaných kusů a tedy na podíl na trhu. Tuto strategii razil Samsung několik let.

Podle citovaného představitele se Samsung připravuje na dobu post-smartphonovou, tedy na dobu, kdy by chytré telefony měly nahradit nějaké nové produkty.

V letošním prvním čtvrtletí poprvé od roku 1996 prodeje smartphonů poklesly. Trh s chytrými telefony je tak již nasycen a v současném konceptu nelze očekávat nějakou výraznou inovaci. Samsung se tak nyní zaměří na ziskovost, kterou nahradí za růst.

Nedočkáme se tak už akcí, kdy je nutné vyprodat sklady jen za účelem zisku většího podílu na trhu. Neznamená to ale, že si Samsung nebude chtít svůj stávající podíl na jednotlivých trzích zachovat. To mají zaručit různé promoční akce. Za hlavní důvod změny strategie označuje citovaný představitel Samsungu vzestup čínských levných chytrých telefonů a vlažný zájem zákazníků o různé více méně jen efektní funkce.

Nová strategie největšího výrobce znamená, že omezí počet svých levnějších modelů. Pročištění nabídky ovšem Samsung sliboval už několikrát. I když k jisté redukci už došlo, stále má největší výrobce smartphonů jedno z nejnepřehlednějších portfolií.

Od Samsungu tak můžeme čekat více prémiových, a tudíž dražších smartphonů. Že si to může firma dovolit, dokazuje modelová řada Galaxy S7, o kterou je i přes vysokou cenu velký zájem.

Samsung už oznámil novou strategii svým investorům. Ti by měli být spokojeni, protože se očekává, že zisk mobilní divize Samsungu by měl vzrůst ve druhém čtvrtletí o 17 procent místo o 15,8 procent o kvartál dříve.