Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung levným čínským smartphonům konkurovat nemůže. Ale má řešení

  14:04aktualizováno  14:04
Stále více výrobců smartphonů deklaruje, že jim malé objemy prodejů nevadí. Důležitější je pro ně ziskovost. Strategii ziskovosti nyní bude razit i jednička na trhu s chytrými telefony.

Samsung Galaxy S7 edge | foto: Lukáš Hron, Mobil

Svět mobilních telefonů se změnil. Nástup chytrých telefonů nové generace znamenal problémy pro dlouho zavedené světové výrobce. Ti se nyní snaží zaujmout precizně zpracovanými a tím pádem i dražšími produkty.

S levnými smartphony od čínských výrobců nemohou soutěžit. Vyhovují jim tak menší počty prodaných kusů, protože na dražších přístrojích mohou generovat větší zisk. Po HTC nebo Sony obdobnou strategii přebírá i Samsung.

Na rozdíl od jmenovaných malých výrobců je Samsung gigant. Je to největší výrobce smartphonů na světě, který má neotřesitelnou pozici. I on si je ale vědom, že levným čínským produktům konkurovat nemůže.

Podle nejmenovaného představitele Samsungu, kterého cituje server Korea Times, se jihokorejský výrobce už dále nebude zaměřovat na počty prodaných kusů a tedy na podíl na trhu. Tuto strategii razil Samsung několik let.

Podle citovaného představitele se Samsung připravuje na dobu post-smartphonovou, tedy na dobu, kdy by chytré telefony měly nahradit nějaké nové produkty.

V letošním prvním čtvrtletí poprvé od roku 1996 prodeje smartphonů poklesly. Trh s chytrými telefony je tak již nasycen a v současném konceptu nelze očekávat nějakou výraznou inovaci. Samsung se tak nyní zaměří na ziskovost, kterou nahradí za růst.

Nedočkáme se tak už akcí, kdy je nutné vyprodat sklady jen za účelem zisku většího podílu na trhu. Neznamená to ale, že si Samsung nebude chtít svůj stávající podíl na jednotlivých trzích zachovat. To mají zaručit různé promoční akce. Za hlavní důvod změny strategie označuje citovaný představitel Samsungu vzestup čínských levných chytrých telefonů a vlažný zájem zákazníků o různé více méně jen efektní funkce.

Nová strategie největšího výrobce znamená, že omezí počet svých levnějších modelů. Pročištění nabídky ovšem Samsung sliboval už několikrát. I když k jisté redukci už došlo, stále má největší výrobce smartphonů jedno z nejnepřehlednějších portfolií.

Od Samsungu tak můžeme čekat více prémiových, a tudíž dražších smartphonů. Že si to může firma dovolit, dokazuje modelová řada Galaxy S7, o kterou je i přes vysokou cenu velký zájem.

Samsung už oznámil novou strategii svým investorům. Ti by měli být spokojeni, protože se očekává, že zisk mobilní divize Samsungu by měl vzrůst ve druhém čtvrtletí o 17 procent místo o 15,8 procent o kvartál dříve.

Autor:


Témata: Zisk


Nejčtenější

Konec roamingu v EU
Konec roamingu bez překážek, státy EU posvětily velkoobchodní ceny

Od 15. června končí v Evropské unii roaming. Zákazníci budou po celé Unii volat, esemeskovat a využívat mobilní data za domácí ceny. Formálně vše potvrdilo...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Novou verzi mobilních Windows dostalo jen sedm smartphonů

Novou verzi systému od Microsoftu dostane jen sedm v Evropě prodávaných chytrých telefonů. Podporované smartphony mohou nová mobilní Windows využívat od 25....  celý článek

T- Mobile.
Polské ceny likvidují trh. Deutsche Telekom možná prodá polský T-Mobile

Německá telekomunikační společnost Deutsche Telekom není spokojena s hospodářskými výsledky polské divize T-Mobilu. Její vedení má pár měsíců na zlepšení...  celý článek

Samsung Galaxy S II a Samsung Galaxy S8
Tento Samsung považujeme za nejpovedenější. Kdysi změnil trh

Samsung začíná prodávat nejnovější topmodel S8. V redakci jsme si sehnali všechny jeho předchůdce a ten nejzajímavější z nich je Samsung S II. I po šesti...  celý článek

Připravovaný model Maze Alpha
Fungují pár měsíců a už mají dvojitý fotoaparát a displej bez rámečků

První model značky Maze se začal prodávat teprve minulý měsíc a je to smartphone nižší střední třídy. Vedle toho však firma kutí něco o poznání zajímavějšího -...  celý článek

Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?
Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?

Ne každá aktivita je vhodná pro každý věk a každé dítě. Jakou a kdy vybrat, najdete v článku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.