Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung levným čínským smartphonům konkurovat nemůže. Ale má řešení

  14:04aktualizováno  14:04
Stále více výrobců smartphonů deklaruje, že jim malé objemy prodejů nevadí. Důležitější je pro ně ziskovost. Strategii ziskovosti nyní bude razit i jednička na trhu s chytrými telefony.

Samsung Galaxy S7 edge | foto: Lukáš Hron, Mobil

Svět mobilních telefonů se změnil. Nástup chytrých telefonů nové generace znamenal problémy pro dlouho zavedené světové výrobce. Ti se nyní snaží zaujmout precizně zpracovanými a tím pádem i dražšími produkty.

S levnými smartphony od čínských výrobců nemohou soutěžit. Vyhovují jim tak menší počty prodaných kusů, protože na dražších přístrojích mohou generovat větší zisk. Po HTC nebo Sony obdobnou strategii přebírá i Samsung.

Na rozdíl od jmenovaných malých výrobců je Samsung gigant. Je to největší výrobce smartphonů na světě, který má neotřesitelnou pozici. I on si je ale vědom, že levným čínským produktům konkurovat nemůže.

Podle nejmenovaného představitele Samsungu, kterého cituje server Korea Times, se jihokorejský výrobce už dále nebude zaměřovat na počty prodaných kusů a tedy na podíl na trhu. Tuto strategii razil Samsung několik let.

Podle citovaného představitele se Samsung připravuje na dobu post-smartphonovou, tedy na dobu, kdy by chytré telefony měly nahradit nějaké nové produkty.

V letošním prvním čtvrtletí poprvé od roku 1996 prodeje smartphonů poklesly. Trh s chytrými telefony je tak již nasycen a v současném konceptu nelze očekávat nějakou výraznou inovaci. Samsung se tak nyní zaměří na ziskovost, kterou nahradí za růst.

Nedočkáme se tak už akcí, kdy je nutné vyprodat sklady jen za účelem zisku většího podílu na trhu. Neznamená to ale, že si Samsung nebude chtít svůj stávající podíl na jednotlivých trzích zachovat. To mají zaručit různé promoční akce. Za hlavní důvod změny strategie označuje citovaný představitel Samsungu vzestup čínských levných chytrých telefonů a vlažný zájem zákazníků o různé více méně jen efektní funkce.

Nová strategie největšího výrobce znamená, že omezí počet svých levnějších modelů. Pročištění nabídky ovšem Samsung sliboval už několikrát. I když k jisté redukci už došlo, stále má největší výrobce smartphonů jedno z nejnepřehlednějších portfolií.

Od Samsungu tak můžeme čekat více prémiových, a tudíž dražších smartphonů. Že si to může firma dovolit, dokazuje modelová řada Galaxy S7, o kterou je i přes vysokou cenu velký zájem.

Samsung už oznámil novou strategii svým investorům. Ti by měli být spokojeni, protože se očekává, že zisk mobilní divize Samsungu by měl vzrůst ve druhém čtvrtletí o 17 procent místo o 15,8 procent o kvartál dříve.

Autor:


Témata: Zisk


Nejčtenější

Samsung Xcover 4
Odolné smartphony co něco vydrží? Tohle jsou vaše možnosti

Odolné telefony tvoří jen zlomek modelů na trhu, ovšem nedá se říci, že by na ně výrobci zcela zapomínali. Na výběr jsou modely jak od výrobců, kteří se na...  celý článek

Operátoři začínají obcházet konec roamingu
Operátoři čarují s bezplatným roamingem. Někde zdarma nebude

Pár týdnů před nástupem bezplatného roamingu operátoři po Evropě přicházejí s opatřeními, jak ho neučinit zas tak bezplatným. V Litvě mají dovoleno účtovat...  celý článek

O zabavení infrastruktury KyivStaru rozhodl vůdce DNR Alexandr Zacharčenko v...
Doněčtí povstalci mají tarify snů, na ukradenou síť se volá přes Rusko

Doněck (od zpravodaje iDNES.cz) Sto minut volání zdarma a mobilní internet bez limitu za necelých čtyřicet korun měsíčně? Našinci to může znít jako tarif z jiné reality. A také že je....  celý článek

iPhone SE
Budou iPhony levnější? Apple je začal vyrábět v Indii

Apple oznámil, že začal s produkcí modelu SE v Indii. Americký výrobce tak chce více zabodovat na obřím indickém trhu.  celý článek

OnePlus 3T
Jeden z nejvýhodnějších smartphonů končí, jeho nástupce je na spadnutí

Smartphone OnePlus 3T je jednou z nejvýhodnějších nabídek na trhu. Velmi dobře vybavený chytrý telefon ale končí, nyní je poslední šance na jeho nákup.  celý článek

(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)
(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)

Co maminky motivuje k vlastním článkům? A co jim dává a bere blogování o porodu a životě s dětmi?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.