Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung potřeboval hodně fanoušků. Tak si je měl koupit za 123 korun

  13:14aktualizováno  13:14
Na tiskové konferenci konané při příležitosti uvedení modelu Galaxy S6 a S6 edge měl Samsung zaplatit lidem, aby předstírali, že jsou jeho fanoušci. Firma to následně v tiskovém prohlášení popřela.

Samsung Galaxy S6 edge | foto: Samsung

Jak informuje server WantChinaTimes, Samsung zaplatil lidem, aby na tiskové konferenci v Šanghaji předstírali, že jsou fanoušci. Tisková konference se konala minulý týden při příležitosti uvedení nových špičkových smartphonů Galaxy S6 a S6 edge na čínský trh.

Fotogalerie

Falešných fanoušků přitom nebylo málo. Podle čínského serveru jich bylo až 500, tedy polovina všech lidí, kteří se tiskovky účastnili. Najatým příznivcům muselo být podle člověka, který je verboval, pod 30 let a museli vypadat jako studenti.

Za to, že se účastnili uvedení novinek, dostal každý 30 yuanů, tedy v přepočtu nikterak závratných 123 korun. Naverbovaní lidé museli na akci vydržet více než hodinu. Za každého rekrutovaného falešného fanouška dostal „verbíř“ 20 yuanů, tedy 82 korun.

Jedna z falešných fanynek jménem Huang se, jak sdělila, k „práci“ dostala přes reklamu na síti WeChat. Musela zveřejnit svoji fotografii, poskytnout jméno a telefonní číslo. Navíc se musela zaregistrovat jako odběratelka fanouškovské stránky Samsung Galaxy na čínské sociální sítí Baidu.

Potvrzení proběhlo přes telefonát z pekingské centrály Samsungu. Za spolupráci obdržela falešná fanynka sumu v přepočtu 205 korun.

Podle čínského serveru museli „fanoušci“ reportérům na tiskové konferenci sdělit, že jsou opravdoví fanoušci nebo že je nový model Samsungu opravdu zajímá. Server dodává, že polovina z nich si novinky Samsungu fotila iPhony.

Samsung celou událost začal vyšetřovat a zprávy o falešných fanoušcích popřel. Podle vydané zprávy se nezakládají na pravdě.

Pokud jsou informace pravdivé, tak nejde o první neetické praktiky jihokorejského výrobce. V roce 2013 Samsung platil studentům na Tchajwanu, aby pomlouvali konkurenční smartphony od HTC (více zde).

Samsung prožívá v Číně po období jednoznačné dominance útlum. Na čínském trhu, který je jeden z největších na světě, ztrácí pozice. Nejprodávanějším smartphonem se v Číně stal iPhone 6.

Autor:
Témata: Samsung


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.