Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung potřeboval hodně fanoušků. Tak si je měl koupit za 123 korun

  13:14aktualizováno  13:14
Na tiskové konferenci konané při příležitosti uvedení modelu Galaxy S6 a S6 edge měl Samsung zaplatit lidem, aby předstírali, že jsou jeho fanoušci. Firma to následně v tiskovém prohlášení popřela.

Samsung Galaxy S6 edge | foto: Samsung

Jak informuje server WantChinaTimes, Samsung zaplatil lidem, aby na tiskové konferenci v Šanghaji předstírali, že jsou fanoušci. Tisková konference se konala minulý týden při příležitosti uvedení nových špičkových smartphonů Galaxy S6 a S6 edge na čínský trh.

Fotogalerie

Falešných fanoušků přitom nebylo málo. Podle čínského serveru jich bylo až 500, tedy polovina všech lidí, kteří se tiskovky účastnili. Najatým příznivcům muselo být podle člověka, který je verboval, pod 30 let a museli vypadat jako studenti.

Za to, že se účastnili uvedení novinek, dostal každý 30 yuanů, tedy v přepočtu nikterak závratných 123 korun. Naverbovaní lidé museli na akci vydržet více než hodinu. Za každého rekrutovaného falešného fanouška dostal „verbíř“ 20 yuanů, tedy 82 korun.

Jedna z falešných fanynek jménem Huang se, jak sdělila, k „práci“ dostala přes reklamu na síti WeChat. Musela zveřejnit svoji fotografii, poskytnout jméno a telefonní číslo. Navíc se musela zaregistrovat jako odběratelka fanouškovské stránky Samsung Galaxy na čínské sociální sítí Baidu.

Potvrzení proběhlo přes telefonát z pekingské centrály Samsungu. Za spolupráci obdržela falešná fanynka sumu v přepočtu 205 korun.

Podle čínského serveru museli „fanoušci“ reportérům na tiskové konferenci sdělit, že jsou opravdoví fanoušci nebo že je nový model Samsungu opravdu zajímá. Server dodává, že polovina z nich si novinky Samsungu fotila iPhony.

Samsung celou událost začal vyšetřovat a zprávy o falešných fanoušcích popřel. Podle vydané zprávy se nezakládají na pravdě.

Pokud jsou informace pravdivé, tak nejde o první neetické praktiky jihokorejského výrobce. V roce 2013 Samsung platil studentům na Tchajwanu, aby pomlouvali konkurenční smartphony od HTC (více zde).

Samsung prožívá v Číně po období jednoznačné dominance útlum. Na čínském trhu, který je jeden z největších na světě, ztrácí pozice. Nejprodávanějším smartphonem se v Číně stal iPhone 6.

Autor:


Témata: Samsung


Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Netřeba se bát. Virtuální home tlačítko na Galaxy S8 displej nevypálí

Samsung Galaxy S8 vzhledem ke konstrukci už nemá mechanické ústřední home tlačítko. To je nyní součástí displeje. Podle některých to může vést k vypálení...  celý článek

(Ilustrační snímek)
O2 útočí na sdílené tarify Vodafonu. Netrvá na rodině a přidává O2TV

Společnost O2 začne od 3. května nabízet sdílený tarif, který se jmenuje Spolu. Bude obsahovat tři neomezené tarify s 3 GB dat pro každý z nich a navíc...  celý článek

Ilustrační snímek
Předplacenkáři, bojte se. Za každý hovor či SMS můžete dostat účtenku

Účtenka za každý hovor, každou odeslanou SMS i každou koupenou jízdenku - scénář, který by se v případě předplacených služeb měl stát příští rok skutečností....  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Novou verzi mobilních Windows dostalo jen sedm smartphonů

Novou verzi systému od Microsoftu dostane jen sedm v Evropě prodávaných chytrých telefonů. Podporované smartphony mohou nová mobilní Windows využívat od 25....  celý článek

Xiaomi Mi MIX už se chystá nástupce. Jeho podobu ale zatím neznáme.
Nástupce výborného Xiaomi Mi MIX má mít Snapdragon 835 i 8 GB paměti

Roztahování displeje ke krajům a minimalizace rámečků je u smartphonů jasný trend. Loni se to nejlépe dařilo Xiaomi s modelem Mi MIX, letos jej v této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.