FORMULÁŘ (FORM)
Je základem při tvorbě programu, sem se umisťují tlačítka, textová pole atd.
Top - horní souřadnice formuláře
Left - levá souřadnice formuláře
Width - šířka formuláře (od parametru Left)
Height - výška formuláře (od parametru Top)
DefBtn - ID tlačítka, které je vyvoláno, pokud uživatel přejde k jiné aplikaci
MBar ID - číslo ID příslušného menu
Help ID - číslo ID příslušného stringu, který se zobrazí jako nápověda
Modal - modální formulář ignoruje tapání mimo jeho hranice
Usable - určuje, zda je formulář zobrazen
Save Behind - uloží oblast, kterou formulář zakryje a po uzavření formuláře ji obnoví
Frame - rámeček kolem formuláře
MENU (Menu Bar)
Pokud přidáme nový prvek, bude zobrazen jako jméno prvního sloupce menu. Pojmenujeme jej třeba Edit. Stiskem Apply se změny uloží, stiskem Calc.Width se automaticky vyplní rozměry a souřadnice a nemusíte s nimi experimentovat. Opět stiskněte Apply, jinak se změny neuloží.
Top, Left, Width, Height - stejné jako u formuláře
Selected Menu - číslo menu, které bude po vyvolání menu aktivní (-1 pro žádné)
Selected Item - číslo položky menu, která bude po otevření sloupce zvýrazněna
Stiskem Open se přeneseme do detailní tvorby menu (v podsložce, která byla aktivní - např. Edit). Zde vkládáme Cut, Copy, Paste atd.
Title - název prvku
ID - číslo prvku
Key - klávesová zkratka
ALERT
HelpID, DefBtn - stejné jako u formuláře
Title - název informačního okna
Message - patřičný text, který bude zobrazen jako informace nebo varování...
AlertType - Typ okna (informace, varování, potvrzení, chyba), to zná určitě každý :-)
Dále je nutné přidat tlačítka (menu/New), jinak nebude možné informaci potvrdit (zkuste si Preview bez tlačítka). Po přidání stačí pojmenovat a stisknout Apply.
STRING, APP.NAME, VERSION STRING
Rozhodl jsem se je uvést pouze pro úplnost, vyplněním textu a čísla ID je vše vyřízené. U jména a verze programu není nutné měnit ID.
App.Name - jméno, které se zobrazí v launcheru
Version String - verze programu (např. 1.0)
ICON, BITMAP
Width, Height - rozměry obrázku
Transparency - průhlednost
Compressed - zmenší výslednou velikost, kterou obrázek zabírá v paměti
GENERIC
Na to se podíváme později. (Spolupracuje s OnBoard Assemblerem.)
PRVKY FORMULÁŘE
TITLE
Nadpis formuláře - ulehčuje orientaci mezi více formuláři.
LABEL
Needitovatelný text.
Top, Left - souřadnice levého horního rohu textu
BITMAP
Pokud máte nakreslenou nějakou bitmapu, stačí zvolit souřadnice a číslo ID nakreslené bitmapy a zvolit Usable...
FIELD
textové pole, kam může uživatel psát text
Editable - parametr určující, zda je políčko editovatelné
Usable - zda je vidět a je možné jej používat
Dynamic - pokud se mění počet řádků, políčko (a aplikace) se s tím vypořádá
Underline - zda je text podtržen (pokud není, je políčko hůř vidět)
Numeric - zda políčko slouží pro text, nebo jen pro čísla
AutoShift - na začátku psaní se nastaví velké písmeno
Single Line - text je možné psát pouze do jedné řádky
ScrollBar - zda má políčko posuvník
Alignment - styl zarovnání (vlevo, uprostřed a vpravo)
Max Chars - maximální počet znaků, které je možné do pole vepsat
KONEC DRUHÉ ČÁSTI
Dnes jsme si popsali pouze základní vlastnosti, které pravděpodobně již znáte, ale pro jistotu jsem je uvedl. Příště si popíšeme některé další a složitější a vytvoříme si funkční formulář. Pokud budeme vytvářet konkrétní příklady, bylo by zbytečné vytvářet pouze resource soubory, proto jsem se rozhodl vždy přidat i zdrojový kód k OnBoardC, aby bylo možné program vyzkoušet a programování se pořádně naučit...