náhledy
Není žádným tajemstvím, že výrobci jsou povinni uvést vysvětlivky ke svým tvrzením a ukázkám, aby zabránili nařčení z klamavé reklamy. Nikde ovšem není napsáno, že tato upozornění musí být dobře čitelná.
Autor: Youtube
Nejde o žádnou novou praktiku, zákony zabraňující klamavé reklamě jsou tu už dlouho. Důkazem je například upoutávka na iPhone 3G z roku 2008. Poznámka hlásá, že sekvence jsou zkráceny a aplikace pochází pouze z App Storu.
Autor: Youtube
Apple byl v začátcích zvyklý spíše nahrnout vše do krátké pasáže na závěr reklamního spotu. Na přečtení toho, že veškerá tvrzení o iPhonu 4 se vztahují na srovnání s modelem 3GS, pokrytí signálem se různí, na Face Time potřebujete wi-fi, veškerý obsah pochází z iTunes a že sekvence jsou zkráceny, tak máte zhruba dvě sekundy.
Autor: Youtube
Extrém ovšem Apple předvedl letos v reklamě na iPhone 7. Upozornění, že na poškození vodou se nevztahuje záruka (což je velice podstatný detail) se na obrazovce objeví jen na zlomek sekundy. Tento snímek bylo těžké už jen pořídit, stihnout tedy přečíst tento text při sledování reklamy je nadlidský úkol.
Autor: Youtube
Na Samsung se samozřejmě stejná pravidla vztahovala také už od počátků. Na zkrácené sekvence upozorňoval už v reklamě na původní Galaxy S z roku 2010.
Autor: Youtube
Například u modelu Galaxy S4 pak kromě informace o zkrácených sekvencích upozorňoval také na simulovaný obraz.
Autor: Youtube
Více do detailů musel jít jihokorejský výrobce u loňského Galaxy S6 edge. V reklamě ukazuje funkci odmítnutí hovoru, která reálně zabere více času, než jak je tomu v ukázce.
Autor: Youtube
Toto je ovšem absolutní extrém. Celých šest řádků textu vlevo dole, který je v podstatě krátké pojednání o správném zacházení s telefonem při kontaktu s vodou, vtěsnal Samsung do jednoho záběru reklamy na model Galaxy S7 edge (skryjte si tento popisek fotografie).
Autor: Youtube
Na závěr je ještě vhodné upozornit, že příslušenství jako bezdrátová nabíječka se prodává samostatně a že uváděná rychlost nabíjení je průměrná. Zejména informace o samostatně se prodávajícím příslušenství je společným jmenovatelem i pro reklamy dalších značek.
Autor: Youtube
Nejinak je tomu v případě LG. To už v reklamě na LG G2 simulovalo nejen obraz, ale také i zvuk.
Autor: Youtube
Pamatujete na vtipnou reklamu na LG G5 s Jasonem Stathamem? I v ní bylo potřeba drobným písmem poznamenat, že obraz je pouze simulovaný.
Autor: Youtube
LG G Flex 2 se pyšnilo samoopravovacím zadním krytem. Ovšem za předpokladu, že je k tomu správná teplota a poškrábání není moc hluboké. Výdrž této technologie je navíc omezená, jak stojí v poznámce.
Autor: Youtube
Sony na to šlo v reklamě na model Xperia X Ultra docela lišácky. Ve dvou případech poznámky zobrazilo bílým textem na bílém pozadí.
Autor: Youtube
I japonský výrobce musel k používání telefonu při kontaktu s vodou napsat krátké pojednání. Nezapomíná ani připomenout, že používání jinak, než je stanoveno, vede k neplatnosti záruky.
Autor: Youtube
Že telefony Sony vydrží nabité až dva dny? Samozřejmě, že ne. Výdrž baterie je závislá na využití sítě, konfiguraci telefonu a četnosti jeho používání. No, alespoň, že to přiznají.
Autor: Youtube
Napěchovat upozorněními musel svou reklamu na Lumii 950 i Microsoft. Tradičně zkracuje sekvence, simuluje obraz a příslušenství prodává zvlášť.
Autor: Youtube
Docela nás překvapil přístup Huaweie. Upozornění buď ukazuje větším písmem než ostatní výrobci...
Autor: Youtube
... nebo jej zkrátka nechá na obrazovce po celou dobu reklamy. To je férový přístup.
Autor: Youtube