Tohle se LG vážně nepovedlo. Reklama jako ze špatného snu

  • 46
Tři typy reklam vám zaručeně utkví v paměti. Vám produktově blízké, vtipné a pak ty, řekněme, odstrašující. Kam spadá reklama na flexibilní LG G Flex od pobočky společnosti pro země Beneluxu, posuďte sami. My v redakci máme jasno.

Že nemůže reklama vycházející z běžné situace, například z oslavy narozenin, být ničím překvapujícím? Omyl. Spotu od společnosti LG, respektive od zastoupení pro země Beneluxu (Belgie, Nizozemsko, Lucembursko), se to podařilo. A rozhodně nelze tvrdit, že by byla řeč o milém překvapení.

Přirovnání nejlidštějšího mobilu všech dob, za nějž LG model G Flex považuje, k dlani, by bylo ještě pochopitelné. Telefon totiž stejně jako ruka při podpírání hlavy kopíruje svou konstrukcí přirozené zakřivení lidské tváře. Jenže přirovnání a způsob prezentace mohou být odlišné. A to až strašidelně.

Když autor myšlenky piloval detaily reklamy, nacházel se patrně v jiné dimenzi. Jinak si totiž odstrašující způsob, jakým je v tomto případě G Flex interpretován, neumíme rozumně vysvětlit. Dlaň totiž "vybavil" ústy a uchem.

Pokud přeci jen v někom tato netradiční reklama vyvolá pozitivní pocit, tak po zhlédnutí závěru garantujeme, že se vytratí. Výrok "mít rád svůj telefon" v něm dostává poněkud perverzní význam. A mohlo být i hůře. Stačí si jen představit, že by se autor rozhodl interpretovat výrok "samou láskou bych ho (telefon) snědl".

Zastoupení LG pro země Beneluxu si uvědomilo, že jejich reklama na flexibilní G Flex nebude zrovna tím správným způsobem, jak tamní uživatele přesvědčit ke koupi. Z oficiálního YouTube kanálu LG Benelux totiž kritizované video stáhlo. Po zhlédnutí kontroverzní reklamy jsme se v redakci shodli, že bychom si nejlidštější mobil všech dob poté opravdu nekoupili.

Z jiného úhlu pohledu však lze kontroverzní reklamu považovat za úspěšnou. Díky jejímu pojetí se o ní bude minimálně mezi mobilními uživateli ještě dlouho mluvit. Je tak názorným příkladem, že i špatná reklama je reklamou.