Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama

aktualizováno 
Na českém internetu je momentálně nejrozšířenější formou inzerce nákup určitého umístnění reklamního pruhu po určitou dobu.Stouto metodou přišel vroce 1996 Seznam a všechny ostatní servery ji převzaly. Jde tedy o formu koupě reklamních balíků, kitů.
 Formy inzerce

Na českém internetu je momentálně nejrozšířenější formou inzerce nákup určitého umístnění reklamního pruhu po určitou dobu. Stouto metodou přišel vroce 1996 Seznam a všechny ostatní servery ji převzaly. Jde tedy o formu koupě reklamních balíků, kitů.

Tato metoda má některé výhody pro inzerenta: reklamní pruh je poměrně pevně umístěn - typicky jako jeden zněkolika střídajících se pruhů na určitých stránkách. Na druhou stranu není zcela jisté, kolik lidí takto umístněný pruh uvidí - situace záleží na momentální návštěvností reklamního místa, takže je třeba být snávštěvností poměrně detailně seznámen.

V současné době oba dva  výrazně inzertně profilované servery - Seznam a Mobil server - přecházejí na ve světě rozšířenější formu inzerce: nákup impresí, tedy shlédnutí reklamy.

Tato inzerce je pro klienta nepoměrně jednodušší, přehlednější a snadněji pochopitelnější. Klient si kupuje určitý počet shlédnutí reklamy, za které platí určitou cenu. Může si koupit určitý počet shlédnutí - například 100 000 shlédnutí (impresí) případně může stanovit, že chce inzerovat měsíc na těchto stránkách a poté zaplatí dohodnutou cenu za výsledný skutečný počet shlédnutí - impresí.

Výhoda je markantní: inzerent může snadno srovnat cenu inzerce na jednotlivých serverech, nemusí se zajímat o statistiky návštěvnosti, ale pouze o strukturu čtenářů, která musí odpovídat jeho záměrům.

Nevýhoda pro servery je zřejmá: tato metoda je nepoměrně náročnější na zpracování, nežli reklama formou nákupu časovaných kitů. Na druhou stranu lze zhodnotit každé místo na serveru, aniž by byl inzerent poškozen, lze také poměrně jednoduše odstranit nutnost změny cen vzhledem k měnící se návštěvnosti.

Pro svoji jednoduchost je nákup impresí ve světě nejrozšířenější metodou a dá se očekávat, že v krátké době se stane nejrozšířenější metodou i vČeské republice, neboť jeho přínos a zpřehlednění pro inzerenty  je výrazné.

Co potřebujete vědět? CPM je údaj, který značí cenu za  tisíc shlédnutí - impresí - reklamního pruhu. VU SA začíná cena CPM mezi 20 - 40 USD a mění se vzávislosti na odkoupených impresích (množstevní slevy) nebo vzávislosti na aplikovaných filtrech (příplatky) - například se reklamní pruh ukazuje jen lidem z domény edu a používajících operační systém Apple OS. Systémy filtrů  nemají v České republice valného významu, nahrazuje je rozvaha nad vhodným zaměřením serveru.

 Úvod
 Jak vybírat
 Přehled serv.
 Reklam. pruhy
 Účinnost
 Formy inzerce
 Úspěšnost
 Terminologie
 Rekl. na Mobil

V případě dotazů nás kontaktujte na reklama@mobil.cz

Picture

Copyright 1997 Mobil server, s.r.o. - všechna práva vyhrazena.

Autor:


Témata: Rozvaha


Nejčtenější

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Chtěl se vyfotit na záchodě. Omylem vystřelil a dostal šest let

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.