Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Svět se dívá na nové iPhony i hodinky Watch střízlivě

  0:10aktualizováno  0:10
Není pochyb, že s novými iPhony 6 představil Apple svůj další prodejní hit. Hodinky Watch si získávají více pozornosti, což je dáno i tím, že je to zcela nové zařízení. I tady ovšem převažuje spíše opatrné a kritické očekávání než samozřejmé nadšení.

iPhone 6 Plus a iOS8

Představení nových mobilních produktů Apple opět patřilo v dané oblasti k nejsledovanějším událostem roku. Články trhají rekordy ve čtenosti, zájem veřejnosti je obrovský. Během představení byl dokonce takový, že servery Applu poprvé v historii nezvládaly nápor a živý přenos z tiskové konference v Cupertinu často nefungoval. Stream vypadával nebo některým uživatelům nefungoval vůbec, navíc v první části se do něj míchal simultánní překlad do čínštiny. Není nijak překvapivé, že si na tento fakt stěžovala celá řada lidí.

09.září 2014 v 19:30, příspěvek archivován: 11.září 2014 v 17:10

No, it doesn't. #livestream #AppleEvent pic.twitter.com/kZsOkudHVQ

I samotná tisková konference vyvolala řadu reakcí. Její pomyslnou hvězdou se stal „týpek se šálou“ (více čtěte zde), který představoval nové herní tituly. Do nových iPhonů si také nezapomněla rýpnout konkurence.

HTC reagovalo hned dvakrát, jednou na svém oficiálním centrálním Twitterovém účtu, vlastní reakci připravila i britská pobočka firmy. Společnost přivítala Apple ve světě velkých telefonů. Nokia pouze s lakonickým konstatování, že věci bere taktéž osobně, připomněla souboj hlasových asistentek Cortana a Siri. Drobnou narážku připravila i americká pobočka Nokie.

09.září 2014 v 20:12, příspěvek archivován: 11.září 2014 v 17:13

#ThatMoment when you realize there's a better phone out there for you. #ChooseLumia pic.twitter.com/ZgopcjpN1J

Apple se mění

Překvapivě bez narážek se obešel korejský Samsung. Možná moc dobře ví proč. Sami jsme si totiž všimli, že Samsung zavčasu připravil pro své portfolio telefony, které cílí naprosto přesně proti dvěma novým iPhonům – a to jak velikostí, tak cenou. Řeč je o modelech Galaxy Alpha a Galaxy Note 4 s kovovým rámečkem, které mají oproti ostatním samsungům silně přepracovaný design a prémiovou cenovku. Samsung má v Cupertinu nejspíš velmi dobré zvědy, když dovedl s předstihem na nové iPhony reagovat takto přesně.

Většina reakcí, ať už laické nebo odborné veřejnosti, se týká nárůstu úhlopříček displejů nových iPhonů. Náhled na situaci hezky shrnuje rozhovor, který jsme shodou náhod odposlechli v tramvaji od dvojice mladých dívek školního věku. Volně parafrázováno v rozhovoru padlo: „To je strašný, tohleto, jak to pořád zvětšujou. Nejdřív pětka větší než čtyřka a teď tahle šestka. To už není iPhone, to je Samsung,“ sdělovala jedna z dívek své rozhořčení té druhé, která třímala v rukou jeden ze starších modelů iPhonu.

Ony dívky nejspíš netušily, že vystihly reakce celé řady světových médií, byť ta se samozřejmě netváří tak pohoršeně. Spíše konstatují, že se Apple mění. Od dřívější přísné strategie a určování toho, co vlastně mají zákazníci chtít, se mění ve firmu, která bude požadavkům svých zákazníků a trhu jako takového více naslouchat. Komentář serveru The Verge má všeříkající titulek: „Pro Apple už jedna velikost nepadne všem,“ píše Vlad Slavov.

Zatímco za éry Steva Jobse firma nabízela minimum voleb a v podstatě diktovala zákazníkům, co je pro ně nejlepší, v současnosti má i s novými iPhony tak široké portfolio jako nikdy předtím v historii. Jen smartphonů iPhone je k dispozici celkem 29 různých variant. K tomu několik verzí tabletu iPad, iPod Touch a iPod Nano a také dvě velikosti nových hodinek. Slavov podotýká, že šířkou portfolia se Apple snaží napodobit Samsung, který je chrlením modelů doslova pověstný. Všímá si také toho, že Apple vzhledem ke stále rostoucím prodejům „malých“ iPhonů takový krok dělat nemusel, nicméně rozhodl se k němu dříve, než by jej trh opravdu donutil.

S většími iPhony Apple přijal fakt, že se smartphony změnily,“ říká pro změnu titulek populárního serveru Engadget. Jon Fingas si v článku všímá, že zatímco při uvedení původního iPhonu bylo telefonování vlastně tím hlavním úkolem i pro tento přístroj, dnes je tomu jinak. Může za to především rychlost mobilních dat, uživatelé díky tomu konzumují více multimediálního obsahu a používají náročné aplikace. To vše samozřejmě lépe vypadá na větším displeji.

Zatímco první iPhone kladl důraz na volání, přehrávání hudby nebo základní práci s webem a e-maily, dnes jsou hlavním tahákem multimediální funkce jako streamování videa, hraní her, fotoaparát nebo třeba sociální sítě. Uživatelé jsou jednoduše ochotni oželet trochu pohodlí při ovládání jednou rukou a získají za to více místa pro svůj žádaný obsah. Fingas také píše, že tato strategie je důležitá na trzích, jako je Čína nebo Indie, kde lidé šetří na velký smartphone, který jim pak nahradí hned několik zařízení – tablet, počítač i klasický telefon.

Ve svém prvním pohledu na telefon si redaktor severu Engadget Brad Molen všímá, že by si přeci jenom ti nešťastní zákazníci, kteří si stěžují na nárůst nových iPhonů, mohli na 4,7palcovou verzi bez problémů zvyknout. A to i díky oblým stranám a tenkému tělu. Molen hodnotí i displej menšího modelu, který má jen o něco vyšší než HD rozlišení (750 x 1 334 pixelů). Jemnost je stejná jako u stávajících iPhonů (326 pixelů na palec) a displej tedy bude dostatečný. Ostatně, Apple tím jen potvrzuje trend, že rozlišení displeje už nebude u špičkových smartphonů tak důležité jako doposud. Slovy někdejších technických parametrů vozů Rolls-Royce bychom mohli rozlišení hodnotit stejně, jako specifikace hodnotily výkon motorů aristokratických vozů: dostatečné.

Většina médií vidí posun Applu k větším přístrojům pozitivně. V podstatě nikdo nepochybuje, že nové iPhony budou nástrojem dalšího růstu Applu a skvělým prodejním hitem. Na nových iPhonech ovšem zatím většinou nenacházejí žádnou zásadní inovativní funkci, která by je posouvala před konkurenci. Jedinou výjimkou je přítomnost NFC, které se uživatelé telefonů ostatních platforem vysmívají.

Jenže podle šéfa vývojářské společnosti Mediawork Radka Novotného samotná přítomnost NFC nestačí. „Proč je Apple dominantní poznáme lehce. Kolik lidí má teď ve svém android telefonu NFC čip a kolikrát tím zaplatili? No a řekneme si to samé za dva roky,“ napsal na svém facebookovém profilu. Naráží tím na fakt, že ačkoli NFC u telefonů existuje už dlouho, mobilní platby jsou zatím stále vzácností. S příchodem iPhonů na toto pole se jim ovšem začíná rýsovat růžová budoucnost.

Hodinky budí očekávání

Podobně jako nové iPhony jsou přijímány i nové chytré hodinky Apple Watch. U nich nadšení mírní fakt, že na ně budeme čekat až do začátku příštího roku. U veřejnosti, především fanoušků Applu, ovšem převládá velká zvědavost. Mnoho lidí vyjádřilo svůj záměr si tyto hodinky pořídit a možná jich je víc než zájemců o nové iPhony. Je to dáno i tím, že hodinky budou fungovat i se staršími modely.

Server Engadget přišel se zajímavou informací: hodinky nejsou vodotěsné, jen voděodolné. Mnoho lidí se pozastavuje nad tím, že Apple se zatím nepochlubil výdrží, což zavdává ke spekulacím, že ta nebude kdovíjak slavná. Přitom právě výdrž je zásadním problémem dnešní nositelné elektroniky a mnozí očekávali, že tuto potíž Apple vyřeší. Bizarní je také fakt, že hodinky neumí monitorovat spánek, což jiné chytré hodinky a fitness pásky zvládnou.

V podstatě všichni, kdo nové hodinky viděli, se shodují na tom, že jsou elegantní a jejich velkou výhodou bude variabilita vzhledu. Aaron Souppouris ze serveru The Verge tvrdí, že hodinky nejsou hezké, nicméně z řady kombinací si vybere velká řada uživatelů. Jednoduchý design hodinek prý strhává většinu pozornosti k displeji a pásku. Díky variabilitě se prý Apple snaží udělat hodinky pro každého.

Existuje jen jediná verze Apple Watch, u které bych uvažoval, že je budu nosit,“ píše Souppouris ve svém hodnocení. A je to podle něj dost. Celkem 34 dostupných konfigurací znamená vskutku velkou možnost volby, takže Apple může oslovit opravdu široké publikum.

Ovládání zatím moc ani zahraniční novináři nehodnotí. Dostupné hodinky totiž fungovaly pouze v demonstračním módu, který ukazoval ve smyčce vybrané funkce. Korunku jako ovládací prvek zatím ovšem odborná veřejnost hodnotí jako zajímavý a nejspíš funkční nápad.



Témata: Apple iPhone, Hodinky


Nejčtenější

LG G6 na veletrhu MWC v Barceloně
LG má takový normální supersmartphone. Má funkce z špičkových televizí

Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Korejské LG konečně dostalo šanci. Hlavní rival Samsung se totiž se svou hvězdnou novinkou v Barceloně na veletrhu MWC nevytasil. A tak se může nové LG G6...  celý článek

Logo sítí 5G
První komerční síť 5G bude v Německu. Spustit ji chce Deutsche Telekom

První mobilní síť páté generace plánuje skupina Deutsche Telekom, do níž patří i český operátor T-Mobile, spustit v roce 2020 v Německu. Na barcelonském...  celý článek

Kodak Ektra
Test Kodak Ektra: legendární značka útok na nejlepší fotomobil nedotáhla

Kdysi slavná fotografická značka Kodak v posledních letech zkouší uspět různými způsoby. A jednou z cest má být i cesta chytrých telefonů. Kodak proto vytvořil...  celý článek

Nývlt Václav: online #6463
Porsche Design představil konvertibilní zařízení Book One. Sledujte on-line

Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz a Technet.cz) Letošní ročník veletrhu MWC v Barceloně bude pravděpodobně rekordní. Nové modely ohlásily skoro všechny důležité značky. Hlavní hvězdy se představily již v...  celý článek

Moto G5 a G5 Plus na veletrhu MWC v Bareceloně
Levné smartphony Moto ztratily charakter, ale mají dobře fotit

Barcelona (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Motorola se v neděli před začátkem veletrhu MWC pochlubila svými novinkami. V luxusním prostředí hotelu W se představily nové modely G5 a G5 Plus, které poprvé...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
SPECIALISTA KVALITY s NJ

Grafton Recruitment Praha
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 30 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.