RadioMobil už nemá zájem o platby v hotovosti

  • 26
Pokud jste si zvykli platit své účty za tarify T-Mobile ve značkových prodejnách v hotovosti, potom pro vás RadioMobil připravil drobné omezení – v některých prodejnách se už hotově platit nedá. Naopak, pokud se nyní rozhodnete platit inkasem z běžného účtu, dostanete bonus 200 Kč.

Od 12. 8. nebude možné v některých značkových prodejnách RadioMobilu platit měsíční faktury v hotovosti ani platební kartou. RadioMobil se tak podle svých slov snaží zrychlit odbavení návštěvníků prodejen, kterých se toto omezení týká – když ubude část zákazníků, kteří přišli zaplatit účet, měli by mít zaměstnankyně (zaměstnanců je v prodejnách RadioMobilu minimum) více času se věnovat zákazníkům, kteří si přišli něco koupit nebo vyřešit problém.

Prodejny, ve kterých po 12. 8. není možné platit měsíční účty v hotovosti:

  • Praha, Londýnská 57
  • Plzeň, Americká 3
  • Ostrava, 28. října 41
  • Brno, Slovákova 279/11
  • Liberec, Pražská 6/1

Ve zmiňovaných prodejnách můžete zaplatit hotově i v budoucnu, ovšem pouze tehdy, když si současně koupíte zboží či službu, případně budete vyžadovat i nějaký servisní úkon (například výměnu karty SIM nebo nastavení telefonu).

Aby RadioMobil předešel hněvu zákazníků, kteří přišli zaplatit účet, upozorňuje, že pět zmiňovaných prodejen je ve velkých městech, kde je dostatek jiných prodejen, které platby faktur v hotovosti a kartou akceptují. Současně také každému zákazníkovi, který přijde zaplatit účet, nabídne alternativní metody platby – prostřednictvím GSM bankovnictvím, převodem z účtu, poštovní poukázkou a především prostřednictvím inkasa z běžného nebo sporožirového účtu.

Poslední možnost je také zvýhodněna – pokud na platby inkasem přistoupíte, dostanete po následující čtyři měsíce padesátikorunový bonus k měsíčnímu účtu (celkem tedy 200 korun). RadioMobil chápe, že přestože je platba inkasem pohodlnější, zákazníci k ní budou mít zábrany - proto je třeba je motivovat ještě ekonomicky. Podle našich zkušeností totiž zákazníci využívají platby v hotovosti nejčastěji tehdy, když jim přijde upozorňující textová zpráva, že ještě nebyl zaplacený poslední účet. Platba v prodejně je totiž v systému zaznamenána okamžitě a to je například při zablokovaných odchozích hovorech velmi důležité – v případě platby poštovní poukázkou nebo převodem z účtu totiž peníze do RadioMobilu putují několik dnů.

Bude velmi zajímavé sledovat reakce zákazníků, kteří budou muset hledat jinou prodejnu, která platby v hotovosti akceptuje. Již zmiňovaných pět prodejen je totiž pro hotovostní platby velmi využíváno a patří mezi nejvytíženější vůbec (ostatně, jinak by RadioMobil nesáhnul k omezení možnosti platit hotově). V budoucnu bude podobné omezení rozšířeno i na další prodejny (většinou po jejich rekonstrukci, kdy dojde ke zrušení dnešních klasických pokladen) - podle nešich informací by ale měly zůstat prodejny, kde bude možné hotově platit i nadále.