Softwarová společnost Spb uveřejnila výsledky svého průzkumu

Softwarová společnost Spb uveřejnila výsledky svého průzkumu | foto: muslimmatters.org

Průzkum: WM používají především muži a mají přístroj s dotykovým displejem

  • 7
Petrohradská softwarová společnost Spb Software house uveřejnila výsledky svého pravidelného každoročního průzkumu napříč uživatelskou základnou OS Windows Mobile. Podívejte se, jak jednotlivé anketní otázky dopadly.

V roce 2008 se průzkum Spb Survey konal v období od 10. do 24. listopadu a s pomocí dvaadvaceti otázek mapoval preference uživatelů s Windows Mobile. Mimo oblíbených výrobců průzkum sledoval podíl mužského a ženského pohlaví mezi WM komunitou, stranou nezůstal ani věk respondentů nebo jejich dosažené vzdělání.

Pojďme si tedy shrnout některé zajímavé výsledky průzkumu, v němž hlasovaly tisíce respondentů z více než dvaadvaceti zemí světa.

Osobní informace

  • Uživatelé WM zařízení jsou častěji muži (95 % hlasů), a to ve věku mezi 19-45 lety (81 %).
  • Nejvíce respondentů pochází z USA, na druhém místě se s 15 % umístilo Rusko, překvapivá je bronzová pozice České republiky. Je to pochopitelně dáno také rozdílnou inzercí a propagací průzkumu v daných zemích.
  • Více než polovina respondentů uvedla dokončené vysokoškolské vzdělání (31 % bakalářské, 23 % magisterské nebo inženýrské). Další třetina má středoškolské vzdělání a zhruba každý pětadvacátý účastník ankety dosáhl na titul Ph.D.
  • Ze všech respondentů je zhruba 17 % studentů, dalších 40 % zastává manažerské funkce, zhruba osmina účastníků ankety jsou podnikatelé.


Informace o aktuálním WM zařízení

  • Drtivá většina uživatelů (91%) v současnosti používá WM zařízení s dotykovým displejem, smartphonům tak dává přednost zhruba každý jedenáctý respondent.
  • Zajímavý je podíl jednotlivých modelů WM telefonů, kdy se na prvním místě s 10% podílem umístil HTC Kaiser (HTC TyTN II), druhé místo patří HTC Touch Diamond, pomyslný bronz pak připadl HTC Touch Pro. Telefony značky HTC (modely Touch Cruise, Touch a TyTN)  se umístily i na dalších třech pozicích, následované dnes již legendárním PDA Dell Axim X51v.
  • Oblibu tchajwanského gigantu ještě lépe ilustruje fakt, že 49 % účastníků používá právě zařízení HTC. Na druhém, resp. třetím místě je s 6% podílem HP, resp. ASUS, čtvrtá pozice pak patří Dellu.

Používání WM zařízení

  • Zhruba čtvrtina uživatelů (přesněji 27 %) aktivně používá dvě SIM karty.
  • Takřka dvě třetiny respondentů zůstanou při nákupu nového telefonu věrné své stávající značce, pětina je pak rozhodnuta okusit model jiné stáje.
  • Je pozoruhodné, že více než polovina účastníků průzkumu by si s klidným svědomím pořídila znovu stejný model.
  • Téměř 70 % respondentů při výběru nového WM zařízení dává na design přístroje, takřka stejné procento zároveň vyžaduje integrované wi-fi. Velikost displeje je primární pro asi polovinu dotázaných, třetina vyžaduje především velkou výdrž na jedno nabití.
  • Čtvrtina účastníků uvedla, že nové zařízení pořizuje každé dva roky, 21 % pak telefon mění každý rok. Zhruba desetina respondentů nevydrží u jednoho typu déle než šest měsíců, 3 % střídají telefony ještě častěji – zhruba každý měsíc.
  • Další anketní otázka jasně potvrdila pověst WM zařízení coby pracovního nástroje. Právě k práci jej totiž používá 80 % respondentů, pro které je však telefon zároveň zdrojem zábavy.
  • Téměř čtvrtina uživatelů využívá technologie push email k synchronizaci údajů s Exchange serverem. Necelá třetina pak tuto funkci nepotřebuje, 15 % uvedlo, že nemá e-mailový účet na Exchange serveru.


Ztráta dat a jejich záloha

  • Více než třetina respondentů alespoň jednou přišla o veškerá data umístěná ve FlashROM. Pět procent dotázaných přitom nešťastnou náhodou telefon ztratilo.
  • Kdo jednou takto nechtěně o citlivé údaje přišel, dává si příště pozor a data pravidelně zálohuje. Takto odpovědělo 84 % respondentů, zbytek svá data nezálohuje.


Používání aplikací

  • Další otázka ukázala velkou oblibu freewaru mezi uživateli. Bezplatné aplikace tvoří více než polovinu nainstalovaných programů u 45 % dotázaných, 24 % pak využívá programy dodávané Microsoftem.
  • Více než tři čtvrtiny dotázaných nakupují software přímo na stránkách výrobce, 42 % pak dává přednost distributorům.
  • Z průzkumu dále vyplynulo, že zhruba třetina dotázaných vyhledává softwarové balíčky za zvýhodněné ceny.  

Kompletní výsledky si můžete prohlédnout zde.