univerzal

univerzal | foto: Profimedia.cz

Průzkum: Popularita Nokie u mladých klesá, stále ale vede

  • 53
Popularita mobilních telefonů Nokia mezi mladistvými klesá. Vyplývá to z průzkumu interaktivního serveru Habbo Hotel. I přes pokles si ale Nokia stále drží první příčku.

Jako svou oblíbenou značku mobilního telefonu jmenovalo Nokii 21 procent respondentů. Loni označilo finského výrobce za nejoblíbenějšího 29 procent.

Druhým nejoblíbenějším mobilním telefonem mezi mladými lidmi je Sony Ericsson, jenž má silnou pozici na trzích v rozvinutých zemích. I jeho popularita však klesla z loňských 21 procent na letošních 18. Motorola, která byla loni na třetím místě, se propadla na šestou pozici. Před ni se dostali výrobci Samsung Electronics, LG Electronics a Apple.

Průzkum serveru Habbo.com vynechal trhy Indie a Číny, kde je Nokia nejprodávanějším telefonem. Průměrný věk respondentů byl mezi 13 a 16 lety a v průzkumu bylo osloveno 112 tisíc teenagerů ze 30 zemí.

Nokia je číslem jedna ve světovém prodeji mobilních telefonů. Generální ředitel společnosti Olli-Pekka Kallasvuo v minulosti několikrát hovořil o ambicích Nokie stát se nejpopulárnější značkou na světě a soupeřit s firmami jako například Coca-Cola. V posledním žebříčku nejhodnotnějších značek na světě, který sestavuje časopis Business Week se společností Interbrand, se Nokia umístila nejvýš ze všech mimoamerických značek a globálně skončila pátá.

Prodejci mobilních telefonů letos čelí slábnoucí poptávce v důsledku ekonomické krize. Trh s mobily by se letos podle analytiků měl zmenšit o deset procent. Podíl výrobce Nokia na trhu se letos snížil na 36 procent.

Největší rivalové finské firmy - Samsung a LG - kontrolují 19, respektive 10 procent trhu.