Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když kupujete nový smartphone, zajímá vás foťák, cena a baterie

  0:18aktualizováno  0:18
Rostoucí oblíbenost selfie ovlivnila i samotné mobilní výrobce. Ti se snaží smartphony vybavit stále kvalitnějšími čelními fotoaparáty. Nedávný průzkum však naznačuje, že jde patrně jen o zbytečné zvyšování ceny přístroje. Při výběru nového smartphonu je pro uživatele totiž jednou z nejméně důležitých vlastností.

Smartphony má oproti klasickému fotoaparátu spoustu výhod, avšak uživatelé vnímají i nevýhody. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vyplývá to z internetového průzkumu uživatelských zkušeností se smartphony, který si letos v červnu nechala zpracovat společnost Huawei prostřednictvím agentury STEM/MARK. Do studie zaměřené na český trh se zapojilo celkem
1 010 respondentů starších 15 let, z čehož muži měli 52,2% zastoupení a ženy 47,8%.

Fotogalerie

Uživatelé nevybírají nový smartphone jen podle jednoho kritéria, celkem 59 % respondentů totiž sleduje pět a více parametrů. Ze nejdůležitější parametry považují výdrž baterií a cenu (97 % respondentů). Pro celkem 89 % tázaných je pak důležitý fotoaparát, který je po internetovém vyhledávání
(90 % respondentů) druhou nejčastěji využívanou funkcí smartphonu (89 %).

Fotoaparát tak upozadil například komunikaci na sociálních sítích (75 %). Je to dáno i tím, že smartphony často plně nahrazují klasické fotoaparáty, které více než třetina (35 %) majitelů smartphonů vůbec nepoužívá. Smartphony si pochvalují především díky jejich operativnosti, oproti foťáku jsou totiž vždy po ruce. Jejich výhodou je i možnost okamžitého sdílení fotografií na sociálních sítích.

Průzkum společnosti Huawei

Ačkoli mezi uživateli panují vůči fotoaparátům smartphonů i výhrady jako například špatná viditelnost (scény na displeji) na slunci (55 %) či kvalita fotografií (52 %) i samotné optiky (49 %), tak polovina uživatelů je používá velmi často. Občasné pořízení snímku smartphonem je u jejich uživatelů téměř stoprocentní (99 %), 24 % z nich fotí mobilem uživatelů - oproti tomu běžný fotoaparát využívají denně k focení pouze 2 % uživatelů.

Nicméně s dodatečnou úpravou pořízených fotografií přímo v mobilu uživatelé čas neztrácejí, tuto funkci velmi často využívá totiž jen mizivé jedno procento z nich.

Nejčastější fotografií je denní snímek bez filtru. A není to selfie

Přestože patří mezi současné trendy, tak selfie není nejčastějším snímkem. Podle průzkumu je totiž nejčastější fotografií snímek pořízený za dne bez jakéhokoli filtru na automatický režim, jde navíc o klasickou fotografii a je pořízena v exteriéru.

Průzkum společnosti Huawei

Autoportrét si smartphonem pořizuje často jen 13 % uživatelů, 44 % pak kouzlu selfie podlehne jen občas. Zbývajících 43 % tomuto trendu odolává. Pro 22 % respondentů je totiž možnost pořizování selfie méně důležitou funkční charakteristikou telefonu.

Uživatelé řeší totiž především kvalitu hlavního fotoaparátu. Nejvyšší váhu přikládají jeho rozlišení či rychlosti ostření. Pro 37 % respondentů je důležitá i možnost fotit za tmy. Důležitost čelnímu fotoaparátu přikládá 30 % uživatelů. Snaha výrobců zvyšovat rozlišení sekundárního snímače tak zjevně nepadá na úrodnou půdu.

Autor:


Témata: Selfie, Huawei, STEM


Nejčtenější

Motorola Moto C Plus
Motorola Moto C začíná na 2 400 korunách, verze Plus má velkou baterii

Lenovo představilo nový model Moto C, který je určen nenáročným zákazníkům. Výbava odpovídá nízké cenovce, přesto má novinka velký pětipalcový displej. Lepší...  celý článek

Samsung Z4
Stane se Samsung novým Applem? Jeho systém Tizen má být celosvětový

Samsung se pomalými krůčky snaží prosadit vlastní systém Tizen i u chytrých telefonů. Podle nového vyjádření bychom se jich mohli dočkat v globálním měřítku.  celý článek

Uživatelské rozhraní systému Fuchsia od Googlu
Tajemný systém Fuchsia od Googlu se poprvé ukazuje

Není tajemstvím, že Google již nějakou dobu pracuje na zcela novém operačním systému s označením Fuchsia. V minulých dnech se objevily první ukázky...  celý článek

HTC U Ultra Sapphire edition. Smartphone s tvrdším sklem přes displej nenajdete
HTC boduje. Displej safírového U Ultra jen tak nepoškrábete

Špičkové HTC U Ultra je k dostání i ve speciální verzi, u níž obří displej překrývá safírové sklo. Youtuber proslulý četnými crashtesty zjišťoval, zda je...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

Další z rubriky

Koncept smartphone Apollo 1
Obložené mobily dřevem vypadají jako z jiného světa. Moc jich není

Na internetu se objevil zajímavý koncept telefonu, který se svým designem vymyká všem dnešním postupům. Mimo jiné má tělo ze dřeva - takové telefony i v reálu...  celý článek

iPhone 7
Nejprodávanějšími smartphony jsou iPhony 7. Samsung boduje low-endy

Podle renomované agentury Strategy Analytics jsou iPhony 7 a 7 Plus s výrazným náskokem nejprodávanějšími smartphony prvního čtvrtletí. Od Samsungu jdou na...  celý článek

Casio Pro Trek WSD-F20 přichází ve dvojím barevném provedení.
Chytré hodinky od průkopníka digitálek mají konečně vestavěnou GPS

Casio uvádí do prodeje druhou generaci svých chytrých hodinek řady Pro Trek. Od předchůdce se mírně liší designem, zdědila vysokou odolnost a přidává...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.