S konceptem přišla tchajwanská společnost BungBungame, která se zabývá vývojem aplikací a levných tabletů pro domácí trh. Na první pohled zaujme Project S čistým designem. Avšak pouze s ním by ve stávající konkurenci příliš neuspěl. Vzhledem se smartphone podobá stávající produkci značky Sony. Koncepce evokuje složení telefonu ze dvou na sebe přiložených dílů, což připomíná telefon Jolla (více čtěte zde). Jen tedy v ostřeji střiženém kabátu.
S důrazem na designovou čistotu telefonu bylo přistupováno k zakomponování sluchátka, mikrofonu a stereo reproduktorů. Sluchátko a mikrofon jsou umístěny v jemně perforovaném úzkém pásu nad, respektive pod krycím sklem displeje. Reproduktory se pak nacházejí na spodní hraně telefonu v optickém předělu jeho čelní a zadní části. Na vrchní hraně je umístěn infračervený port. Kromě tradičního nabíjení baterie přes konektor microUSB 3.0/2.0 pak výrobce počítá i s bezdrátovým dobíjením.
Hlavním lákadlem androidího telefonu jsou kromě 5,8" displeje s QHD rozlišením (1 440 × 2 560 pixelů) a sklem odolným proti poškrábání především jeho technické parametry. Pohánět jej má totiž osmijádrový procesor MediaTek True Octa-Core s architekturou ARM a technologií bit.Little (jednotlivá jádra se aktivují podle náročnosti prováděných procesů).
Díky 3 GB operační paměti by se neměl zadýchat ani při opravdu náročných úkonech. Telefon má podporovat například Bluetooth 4.0 LE, wi-fi 802.11a/b/g/n či NFC.
Výrobce počítá s 32 GB vnitřní pamětí, která bude dále rozšiřitelná prostřednictvím paměťových karet microSD (maximálně 64 GB). Uživatel tak získá dostatečný prostor pro ukládání fotografií z hlavního 16MPix fotoaparátu s funkcí rychlého snímání (šest snímků za sekundu), kterému bude sekundovat čelní foťák dnes již průměrného rozlišení 2 MPix.
Project S bude možné používat i v horších podmínkách, odolá totiž vodě i prachu (stupeň odolnosti IP55/IP58). Telefon by tak měl přečkat bez jakéhokoli poškození až půlhodinové ponoření do hloubky 1,5 metru. V tomto ohledu tak bude srovnatelný například s Xperií ZR od Sony.
Společnost BungBungame shání na vývoj Projectu S celkem 5 milionů dolarů, tedy v přepočtu přibližně 100 milionů korun. Od 12. listopadu, kdy na stránkách indiegogo.com zabývajících se hromadným financováním projekt zveřejnila, má na kontě přes 36 tisíc dolarů (zhruba 720 tisíc korun). Příspěvky na vývoj startují na pěti dolarech, avšak až příspěvkem ve výši 299 dolarů (přibližně šest tisíc korun) budete případně jedním z 20 tisíc prvních majitelů smartphonu Project S.
Podobně ambiciózních projektů bylo již více, mnohdy se však cílovou částku nashromáždit nepodařilo. Například Phonebloks však po nezdaru inspiroval Motorolu, která ve spolupráci s autorem myšlenky začala vyvíjet vlastní projekt Ara.
Nejvýraznějším projektem však byl pravděpodobně Ubuntu Edge, na jehož vývoj britská společnost Canonical sháněla rekordních 32 milionů dolarů (téměř 650 milionů korun). Cíle se jí však dosáhnout nepodařilo, na projekt nejlepšího smartphonu světa se vybralo jen necelých 13 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 260 milionů korun. Autoři však hodlají v projektu dál pokračovat (více čtěte zde).